Corsair Hx750i vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39
Zojuist is de voeding van mijn gamepc gesneuveld.
Nu stond die pc op de nominatie om volgend jaar vervangen nadat mijn nieuwbouw woning klaar is.
Ik heb de pc nodig dus dit komt erg ongunstig uit.

Nu zit ik met 2 vragen:
1. Kan ik een nieuwere of ander model van corsair kopen en dan gewoon de kabels bij de voeding ompluggen ipv alles weer open te moeten gaan halen?

2. Oorspronkelijk had ik een ax650 maar die is in 2015 omgeruild omdat hij kapot ging. Voor de nieuwe top pc wordt het verbruik 650w en wordt een 800w voeding aangeraden.
Is het aan te raden gelijk zo'n voeding te halen ipv te blijven investeren? Is corsair dan nog steeds het merk om te gebruiken?

https://pc-builds.com/power-supply-calculator/result/5M8S

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:46
1. kabels ompluggen zou ik niet doen, tenzij je zeker bent dat het dezelfde layout is
2. corsair heeft veel jaren garantie op hun voedingen, van wanneer is die hx? Als je eerste eigenaar bent en de factuur nog hebt, is het goed mogelijk dat je via corsair zelf nog garantie hebt. Bespaart je een nieuwe te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39
manzonderdas schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:50:
1. kabels ompluggen zou ik niet doen, tenzij je zeker bent dat het dezelfde layout is
2. corsair heeft veel jaren garantie op hun voedingen, van wanneer is die hx? Als je eerste eigenaar bent en de factuur nog hebt, is het goed mogelijk dat je via corsair zelf nog garantie hebt. Bespaart je een nieuwe te kopen
Orginele in 2012 gekocht. Rma variant in 2015 ontvangen.
Dus garantie is ruim verlopen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet