Makkelijk lekkende afvoer buiten dichten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 14:06
Goede avond tweakers,

Wij hebben buiten een lekkende afvoer (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mgLF07fThPGRAry8nZtZbtJXzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5U7LGFNuwHA5a96ktnsfhhcX.jpg?f=fotoalbum_large

Hij lekt een beetje druppels bij de naad die de hoek en rechtdoorgaande buis met elkaar verbindt. Wat is hiervoor een makkelijk manier om dit te dichten?

Bedenk mij net dat ik nog niet heb geprobeerd om ze tegen elkaar aan te duwen (als dat überhaupt mogelijk is).

Ik heb wel van dit soort sprays gezien, maar gaat dat voor ons werken?

https://www.karwei.nl/ass...0nIgF4EAQYASABEgL-K_D_BwE

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Loshalen en opnieuw lijmen.

Of stuk van de leiding opruwen met schuurpapier, PVC lijm erop en een stukje buis (maatje groter) er overheen plakken?

Klinkt als een pruts-oplossing, misschien heeft iemand anders een beter idee.

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 26-06-2025 21:08 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:07
Het is lastig te zien op de beperkte foto maar als het mijn huis zou zijn dan zou ik het stuk volledig vernieuwen. Het is ook slecht geschilderd, wellicht ben je klaar voor <€100,00 (afhankelijk van de verdere opstelling).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Loshalen en opnieuw lijmen. Afkitten of coaten is een lapmiddel en dan haal je de boel over een half jaar alsnog los.
Do it once, do it right.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 14:06
Denk er inderdaad aan om het maar helemaal opnieuw aan te leggen. Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:54
In de titel lees ik dat de buis buiten.. is dan geen Hemel Water Afvoer (HWA)? behalve in het buitenland zie ik nooit rioolbuizen buiten langs lopen.
HWA buiten wordt meestal niet verlijmd.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:48
natural colour schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:50:
In de titel lees ik dat de buis buiten.. is dan geen Hemel Water Afvoer (HWA)? behalve in het buitenland zie ik nooit rioolbuizen buiten langs lopen.
HWA buiten wordt meestal niet verlijmd.
In de titel staat afvoer, nergens riool....
Pagina: 1