Toon posts:

computer als wekker?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een atx voeding en een soyo sy-6be moederbord en als het goed is kan ik mijn computer met een programmatje op een bepaalde tijd aan laten gaan en hem vervolgens iets laten doen(progje starten of zo).bij appels is dit al lang standaart en ik geloof dat een atx pc dat ook moet kunnen.
weet iemand of er een programmatje is dat je comp aan kan zetten, en waar vind ik dat?
of kunnen de moderne pc's dat nog niet? mzzl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heeft je BIOS geen instelling daarvoor?
(Die van mij niet overigens, ik heb wat bedacht met een ouwe wekradio :))
Of als je de zaak op suspend zet, en dat wat met je taakplanner (als je Windoos gebruikt) gaat frutten...
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kai. maar ik zoek toch echt een programmatje daarvoor.
mzzzl

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik denk dat je dan lang kan zoeken. Als het niet in je BIOS ook staat kan je mobo het volgens mij gewoon niet. Niet elk ATX mobo heeft die functie, mijn Abit BX6-2 wel maar ik gebruik het nooit. Mijn pjoeter staat dag en nacht te grazen! Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif
Kijk anders ff op je mobo website of'ie het ondersteund. Mocht hij het ondersteunen dan kan ik me voorstellen dat er een proggie voor is, ik geloof zelfs dat ik een keer een plugin op Winamp heb gevonden die dat kon doen.

*update*
Ik heb maar ff voor je gekeken op die website van Soyo. Ik neem aan dat je dus een SY-6BE+ hebt? Dit mobo ondersteunt het wel, er staat namelijk:
Advanced Management Capabilities
Software power off control, Power-on by Keyboard, Power-on by Alarm, Modem Ring On, Flexible thermistor for CPU temperature monitoring, etc.
Dus voortaan eerst goed zoeken voordat je hier wat post. ;) Ik weet niet of hier ook een proggie voor is maar je moet het dus in je BIOS kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ja "sjr" bedankt.
ik wist dat het moest kunnen want het staat ook ik mijn moederbord handleiding.(power on by alarm) maar in mijn bios kan ik het echt niet instellen. daarom moet ik er een progje voor hebben. ik weet dus zeker dat het kan maar niet hoe.
Mzzzl

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Je kan ook gewoon een tijdklok a fl 14 halen bij de Gamma, autologon met TweakUI en dat soort dingen en dan gewoon een mp3tje in de autorun zetten, of iets met de taakplannert doen. Is iets minder kewl maar wel functioneel, ik doe hetzelfde met radio en licht. Licht gaat een half uur voordat ik moet opstaan aan, en radio een kwartiertje. Dan wordt ik wel wakker.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ik heb 't een tijdje gedaan met Linux en een at-job
(mijn PC staat 24/7 aan)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1