[A.I] Tips & Ervaringen - Welke online tooling gebruik jij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Het lijkt erop dat de ontwikkelingen in A.I. nog wel een tijd door zullen gaan en ik merk om me heen dat a-technische gebruikers best coole apps gebruiken om bijvoorbeeld videos te genereren. Dit zonder enige technische kennis. Erachter komen welke app waarvoor gebruikt wordt is soms lastig.

Het doel van dit topic is om ervaringen met elkaar uit te delen en tips te geven over gratis en betaalde A.I. diensten.

Zo kwam ik er vandaag pas achter hoe makkelijk het is om video’a op iOS en Android te genereren van een foto naar wen prompt met vooraf ingestelde templates (mensen elkaar laten zoenen, wtf?!)

Die app heet Pixverse, link naar de store:
https://apps.apple.com/app/id6599839203

Verder gebruik ik ChatGPT op telefoon, Gemini op desktop en af en toe co-pilot.

Ik hoop dat er wat animo is zodat we de T.S. Kunnen indelen op tooling onder categorie en de melding gratis of betaald, en ook rekening kunnen houden met enige privacy bezwaren (ik ga uit van 0 privacy bij het uploaden van prompts of foto’s naar A.I.)

Mocht dit topic een beetje lopen dan zoek ik mede-auteurs. Laat even weten of je een opzetje wil maken :-).
P.s. voor zover ik kon zoeken tussen de fora’s zag ik geen gelijk topic. Ik hoop dat ik dus niet een dubbel topic aanmaak.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik was op zoek naar een topic precies als deze :) Een verzamel topic over alle AI tools & ervaringen lijkt mij erg fijn!

Ik ben zelf zeer frequent ChatGPT gebruiker, zowel zakelijk als privé. Het bespaart mij zeer veel tijd. i.p.v. google gebruik ik het standaard als "1e lijn" voor mijn vragen en ik leer nog dagelijks bij over wat er allemaal mogelijk is. Veel gebruiken dus om er alsmaar beter in te worden.

Sinds c.a. 1 week ook gestart met Le Chat (Mistral) om te kijken in hoeverre dat wat is en ik wel voorstander ben van een Europese dienst. Voor nu lijkt de kwaliteit soms iets minder dan ChatGPT maar is het veel sneller en ben ik nog niet tegen limieten aangelopen. Die laatste lijken dus ruimer te zijn.

Co-pilot hadden we een "pilot" mee op het werk maar in de praktijk bleef iedereen zijn gratis ChatGPT account gebruiken. De kwaliteit van antwoorden is laag, de response is traag en de censuur maakt veel vragen/antwoorden onmogelijk. De functionaliteit in de Office apps zelf is ook erg slecht, Powerpoints maken van documenten, tekst genereren in Word & de features in Excel werden allemaal als zeer slecht ervaren en eigenlijk niet gebruik. Je kan beter ChatGPT gebruiken om wat slides voor je te maken of iets met tekst & excel te doen.

Verder wel wat ervaring met Claude, Perplexity, Gemini en DeepSeek maar die hebben tot nu toe nog geen toegevoegde waarde t.o.v. ChatGTP & Le Chat

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik vraag me af of er al mensen zijn die openAI api toegang gebruiken in plaats van het chat-abonnement bij beperkt en effcient gebruik zou api toegang goedkoper moeten zijn dan 20 per maand en bovendien zou het te combineren moeten zijn met localAI door een aantal lagen gewoon lokaal te genereren.