Toon posts:

[Delphi] Sockets komen niet aan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Ik heb in delphi een programma gemaakt, die naar elkaar tekst verstuurd via winsock.
Probleem:
als ik het test met iemand die een kabel verbinding heeft komen ze wel aan, en over het netwerk werkt het ook, maar als ik het met iemand probeer die telefoonlijn heeft werkt het niet!!
Ik heb zelf kabel, en netwerk!
Weet iemand hoe dit komt?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

heb ik ook met m'n eigen chat prog.. en waar het aan ligt weet ik nog niet.. ben nog aan het pielen..

overigens stuurde ik over UDP...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het niet specifiek om het hebben van een modem of een kabelaansluiting.

Ik denk eerder aan de provider, welke misschien een aantal poorten heeft dichtgezet voor traffic.

een andere mogelijkheid is, misschien wel reeel als je niet goed met de events werkt, maar alles in een procedure probeert te mikken, dat het te lang duurt, maar hoe dat fout moet gaan zie ik niet zo 123...

Verwijderd

wat voor een soort error krijg je dan?
of heb je die nieteens??

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Sockets komen niet aan!
"sockets" kunnen ook niet aankomen, TCP packets wel. ook UDP packets.. andere protocollen kunnen ook aankomen, ikzelf kan ook aankomen echter een socket kan NIET aankomen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 15:58 schreef dusty het volgende:

[..]

"sockets" kunnen ook niet aankomen, TCP packets wel. ook UDP packets.. andere protocollen kunnen ook aankomen, ikzelf kan ook aankomen echter een socket kan NIET aankomen.
oke, ik bedoel de data die word verstuurd komt niet aan, enne ik krijg een Anysounous error ofzow, sorry voor de type fout!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 17 september 2001 16:10 schreef Stoel het volgende:
oke, ik bedoel de data die word verstuurd komt niet aan, enne ik krijg een Anysounous error ofzow, sorry voor de type fout!
Kan je elkaar wel zonder probleem pingen ?

Back In Black!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Fijn om er na 4 jaar studie nog eens achter te komen dat er andere pakketten bestaan dan UDP en TCP als je TCP/IP gebruikt... ;)

Anyway, een socket is nix anders dan en poort openen om daar vervolgens een pakketje uit te gooien... Dus je socket initialiseert goed of niet... Die verstuur je niet...>:)

Stoel: op welke manier stuur je de pakketjes door? Dmv IP of DNS?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef Banpei het volgende:
Fijn om er na 4 jaar studie nog eens achter te komen dat er andere pakketten bestaan dan UDP en TCP als je TCP/IP gebruikt... ;)
Zijn er redelijk veel.. echter wordt eigenlijk alles stiekum verpakt in TCP packets :)

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef Banpei het volgende:

Anyway, een socket is nix anders dan en poort openen om daar vervolgens een pakketje uit te gooien... Dus je socket initialiseert goed of niet... Die verstuur je niet...>:)

Stoel: op welke manier stuur je de pakketjes door? Dmv IP of DNS?
IP!
Enne, pingen lukt wel!
Pagina: 1