Merk gezocht garagepoort opener (foto)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 22:15
Hallo.

Onlangs een woning aangekocht,met schuur. In deze schuur is een electrische garagepoort, maar deze heeft wisselstukken nodig, alleen vind ik nergens een merk.

Uiteraard gaat dit op de motor unit staan, maar deze hangt 6meter hoog en ik heb geen ladder om er te geraken.

Misschien herkent iemand deze motormodule, dan kan ik alvast wat gerichter op zoek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHG0xYMJuP17BpjUtWR4Z94-jcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqg12yprTEypjLMxaCJwRyMx.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 11:34
Lijkt een beetje op die m'n opa vroeger in z'n garage had, en dat was een Hörmann.
Geen idee of dit ook echt dezelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 14:32
Hörmann is inderdaad een bekende, deze hadden volgens mij vooral donkergrijze/zwarte omkastingen.
Zitten er draadloze zender(s) bij? Hier staat vaak ook een merk op (of in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Hormann betwijfel ik, opener zou schat ik een 14 tal jaar oud zijn, toen is de laatste renovatie gebeurd blijkbaar. In onze vorige woning hadden we ook 2 hormann's, deze zagen er toch iets anders uit..

De enige handzender die er bij is, is een "aftermarket" dingetje.. Neo20, geen merk van een poortfabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 14:26
Er zal toch niks anders op zitten dan een ladder op te zoeken en naar boven te gaan. Gezien het feit dat deze vraag op meerdere fora is gesteld en daar men het ook niet weet.

Kun je niet een ladder huren of een hoogwerkertje? Als je dan daar toch bent kun je alles loshalen en dan op de grond eraan werken. Als dat ding al 14 jaar oud is lijkt me bijna goedkoper om het spul maar direct te vervangen. Een chamberlain motorlift is niet zo duur en werkt net zo goed.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Ja ik vrees ervoor... Heb toch maar met een lange stok, waaraan ik de smartphone heb vastgemaakt, zo wat beelden kunnen maken. Op het eerste zicht zie ik zelfs dan nergens een merk of een identificatieplaatje...

Zal dan toch maar richting vervanging gaan zoeken.

Pagina: 1