heb twee computers via een crosskabel aan elkaar. internet met modem doet het prima.delen van bestanden over msn en icq niet. nu wil ik dit oplossen maar zonder proggie als winroute etc. dus ik zoeken en vragen waarom dit waarom dat
eve kort:
comp1,win98,modem 33k6 (server ivm isamodem)
comp2,win2k etc... nvb (client)
Nu onder comp1 staat bij de netwerk de 3 extra protocollen voor internet sharing.2 zijn logisch voor mij de derde niet:
1)internet protocol voor externe toegangsadapter (auto ipadres)
2)internet protocol voor netwerkkaart(vast ipadres)
3) en nu komt het: internet protocol(gedeelde verbinding)(?? zie onder)
de 3 snap ik niet. de win2k bak gaat toch via netwerkkaart naar netwerkkaart en dan naar externe toegangsadapter wat doet de derde dan?? via de derde??hier kan ik namelijk ook een ipadres geven net zoals de anderen.
het lijkt er op dat het een soort derde tcp/ip stack is.
waarom??
want krijg deze 3 een ipadres als ook de externe adapter er eentje van de provider heeft gekregen?? ik wil dus via win2k door middel van een vpn-connectie(correct me als het niet kan)verbinding maken en uitbellen.
nu hoop dat het duidelijk is.anders post ik meer info zover ik dat kan
Mainvraag: waarom de derde protocol?
second: kan ik zo via win2k een vpn maken en internetten?
third: bestanden ontvangen/versturen op deze manier?
eve kort:
comp1,win98,modem 33k6 (server ivm isamodem)
comp2,win2k etc... nvb (client)
Nu onder comp1 staat bij de netwerk de 3 extra protocollen voor internet sharing.2 zijn logisch voor mij de derde niet:
1)internet protocol voor externe toegangsadapter (auto ipadres)
2)internet protocol voor netwerkkaart(vast ipadres)
3) en nu komt het: internet protocol(gedeelde verbinding)(?? zie onder)
de 3 snap ik niet. de win2k bak gaat toch via netwerkkaart naar netwerkkaart en dan naar externe toegangsadapter wat doet de derde dan?? via de derde??hier kan ik namelijk ook een ipadres geven net zoals de anderen.
het lijkt er op dat het een soort derde tcp/ip stack is.
waarom??
want krijg deze 3 een ipadres als ook de externe adapter er eentje van de provider heeft gekregen?? ik wil dus via win2k door middel van een vpn-connectie(correct me als het niet kan)verbinding maken en uitbellen.
nu hoop dat het duidelijk is.anders post ik meer info zover ik dat kan
Mainvraag: waarom de derde protocol?
second: kan ik zo via win2k een vpn maken en internetten?
third: bestanden ontvangen/versturen op deze manier?