internet protocol onder win98

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
heb twee computers via een crosskabel aan elkaar. internet met modem doet het prima.delen van bestanden over msn en icq niet. nu wil ik dit oplossen maar zonder proggie als winroute etc. dus ik zoeken en vragen waarom dit waarom dat
eve kort:
comp1,win98,modem 33k6 (server ivm isamodem)
comp2,win2k etc... nvb (client)

Nu onder comp1 staat bij de netwerk de 3 extra protocollen voor internet sharing.2 zijn logisch voor mij de derde niet:

1)internet protocol voor externe toegangsadapter (auto ipadres)
2)internet protocol voor netwerkkaart(vast ipadres)
3) en nu komt het: internet protocol(gedeelde verbinding)(?? zie onder)

de 3 snap ik niet. de win2k bak gaat toch via netwerkkaart naar netwerkkaart en dan naar externe toegangsadapter wat doet de derde dan?? via de derde??hier kan ik namelijk ook een ipadres geven net zoals de anderen.

het lijkt er op dat het een soort derde tcp/ip stack is.
waarom??

want krijg deze 3 een ipadres als ook de externe adapter er eentje van de provider heeft gekregen?? ik wil dus via win2k door middel van een vpn-connectie(correct me als het niet kan)verbinding maken en uitbellen.

nu hoop dat het duidelijk is.anders post ik meer info zover ik dat kan
Mainvraag: waarom de derde protocol?
second: kan ik zo via win2k een vpn maken en internetten?
third: bestanden ontvangen/versturen op deze manier?

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

met vpn zou je theoretisch een andere comp jou modem kunnen laten gebruiken... ik zeg theoretisch want het is mij nog niet gelukt.... |:(
ligt waarschijnlijk dan aan mijn onwetendheid... :'(

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Is die win2k-machine nou de server of niet, snap ff geen bal van je verhaal
:?

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 21:46 schreef Oracle het volgende:
Is die win2k-machine nou de server of niet, snap ff geen bal van je verhaal
:?
Als dit nl. het geval is (win2k-server) dan heb je:
1. een netwerkkaart voor de VPN
2. een netwerkaart voor het netwerk
3. een VPN verbinding

Om inet te delen moet je de VPN delen.
Om vervolgens je MSN en ICQ problemen op te lossen moet je SP2 (Service Pack 2) ff downen, link =

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

En die van 101 Mb nemen.

iig suc6

• stean
ja sorry hoor was ook zo'n groot verhaal.
Antwoord:
nee de win98 bak is de server(daar kon alleen de isamodem in)
Via internet sharing van win98 heb ik de boel dus draaiend maar zonder die files ontvangen en zo via icq/msn , wel internet

Maar wie weet wat over die derde protocol die win98 dus automatisch installeert? hier kan ik zoals eerder gezegd ook een ipadres instellen en zo??? :?

het is ook zo dat in win2k je dan een vp maakt via de wizard en zo, maar dat bij het activeren van die verbinding een host moet opgeven. Geef ik dan mijn server op (win98) dan zeg win2k dat die niet antwoord. Daarom vraag ik me af of die derde protocol ermee te maken heeft.

Verwijderd

Het ken aan mij leggen, maarruh ksnap ut nog steeds nie.. Welk protocol bedoel je nou :?

• stean
de derde protocol die win98 automatisch toevoegd. zie mijn eerste verhaal.

• stean
niemand die hier iets meer van weet??? :?

Verwijderd

Ik heb ff een beetje rondgekeken bij de search maar heb niet echt veel gevonden. Wat je beter kan doen is van die win2k bak een server maken. Win2k is nl. veeeel geschikter voor server-gebruik dan win98. Heb zelf ook een win2k-server en das vrij simpel te configgen. :)

iig suc6 :)

Verwijderd

ik snap er niet veel van :? :)
Hep je de protocollen er al is uitgekiept en opnieuw geinst? Maakt verder nie veel uit denk ik, mar zonder sharing prog kom je niet ver. Je zou de ingebouwde internet connection sharing kunnen gebruiken.

• stean
win2k kan niet de server worden want daar zit de modem niet in.(isa-verhaal)

en _januz tuurlijk heb ik alles eruit gegooid maar dan doet niks het meer. Dit was namelijk al de ingebouwde internet sharing van win98.

dit zet die 3 extra protocollen erbij.waarvan let op voor de zoveelste keer: de derde niet snap. :?

meer mensen?? echt niet?
Pagina: 1