minnetjes op een post

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie9999
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-07 18:03
Beste,

Ik heb geen idee of dit de juiste plaatst is hiervoor,

Maar ik begin het wat moe te worden dat posts van mij die 100% on topic, 100% correct (volgens mij toch, anders graag tegen argumenten) , en die misschien wel niet al te "subtiel" en "woke" of "politiek correct" verwoord worden, hier gewoon altijd maar kunnen ingeklapt worden omdat "sommige" mensen voor welke reden dan ook hier graag een minnetje op zetten !!!!

https://tweakers.net/nieuws/236628/hdmi-forum-brengt-hdmi-22-specificatie-uit-die-16k-bij-60hz-ondersteunt.html

Is er een manier dat ik die "minus" er kan laten afhalen ? Want ik ben echt niet van plan om mij anders te gedragen , of mijn gedachten hier niet te zetten zoals ze zijn, als ik boos ben over debiele dingen, dan mag dat toch gezegd worden zeker ????

Ik zie de laatste tijd deze site en forum meer afglijden naar een "cancel culture" , "woke" gedoe zoals er al op veel te veel plaatsen gebeurt, dit was/is nog een leuke plek voor techie's om wat te lullen over tech spul en mag het soms wat minder serieus zijn ???

Ik zit hier graag, maar als ik wat te veel op mijn woorden moet gaan beginnen letten dan is het leuke er toch ook wel af hoor,
zeker omdat het feit is dat EENDER WELKE IETS OF WAT MET TECHNIEK BEZIG ZIJNDE PERSOON VOLGENS MIJ 100% MIJN MENING DEELT OVER WAT IK GEPOST HEB DAAR, dus begrijp het echt niet wat mensen die dat a) niet correct vinden en b) er veel te serieus op reageren, hier doen op een site zoals Tweakers behalve om te liggen mierenneuken en hun goed te voelen als ze mensen kunnen minnetjes geven !!!!!!!

Bedankt dat ik hier mijn hart even mag luchten :)

Alle reacties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:D Sorry, maar als "Randdebielen !!!!!!!!" je enige bijdrage in een post is, dan vind ik -1 nog aan de hoge kant.

Wat woke en cancel-culture daar precies mee te maken hebben is mij ook niet helemaal duidelijk....

[ Voor 47% gewijzigd door naitsoezn op 26-06-2025 11:22 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-07 16:20
Je vind het gek dat je post een - krijgt? :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izR9kI4TuFC3Z160XcLWCMeSGOg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MOa1GcRrEkRWrC18kRDWrgwi.png?f=user_large

Als ik je topic ook nog kon minnen had ik het gelijk gedaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 15:40

Sharky

Skamn Dippy!

Onnodige caps, veel uitroeptekens, mensen die het niet met je eens zijne 'woke' noemen en het probleem bij anderen neerleggen.

Als het overal naar poep ruikt moest je maar eens onder je eigen schoenen kijken.

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tldr.

je wilt graag je mening uiten, maar de mening (minnetjes) van andere ontvangen doet pijn?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sjezus, wat een slechte en/of domme trol. Zijn de schoolvakanties weer begonnen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:13
Lees anders even de moderatie FAQ door, dat kan helpen. https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie9999
XelaRetak schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:21:
Je vind het gek dat je post een - krijgt? :')

[Afbeelding]

Als ik je topic ook nog kon minnen had ik het gelijk gedaan.
ja graag uitleg,

uit het groot vandale woordenboek
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/randdebiel
rand·de·biel (de; m/v/x; meervoud: randdebielen) 1(scheldwoord; beledigend) volslagen idioot
Dus als ik gezegd had

Nauw nauw, I say, deze lieve personen doen wel volslagen idioot, hozee tss tss tss

Dan was het ok geweest ?????

Het is zoals een grote komiek zegt over de "woke" gemeenschap,

Omdat JIJ U beledigd voelt, wilt dat niet zeggen dat IK iets beledigend gezegd heb :) :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-07 21:25
Uit de gebruikersregels
Over het algemeen verwachten we dat iedere bezoeker zijn of haar gezonde verstand gebruikt en respect toont voor anderen. We tolereren geen kwetsende uitlatingen tegenover andere bezoekers, crewleden of medewerkers. Ook uitlokkend gedrag, trollen, drammen en andere zaken die de sfeer verpesten, rekenen we daartoe.

Op Tweakers worden naast technologie ook gevoelige en/of beladen (maatschappelijke) onderwerpen behandeld. Hierbij is het belangrijk dat je voorzichtig omgaat met de inhoud en als je je mening geeft, deze netjes en onderbouwd onder woorden brengt. We zijn er allen voor verantwoordelijk om samen de community prettig en veilig te houden. Iedereen komt tenslotte op Tweakers voor zijn of haar plezier en dat willen we graag zo houden.
Je hele reactie lijkt in eerste instantie alleen "Randdebielen !!!!!!!!" en dat lijkt me daar ver af te staan. Daarnaast is het zeker ook niet de bedoeling dat je dan edits maakt om te klagen over moderatie. Je hele reactie is absoluut niet eens -1 waard en zou eigenlijk verwijderd moeten worden.

Daarnaast begin je ook over "woke" en "cancel-culture", dat is compleet irrelevant en zegt meer over jou dan over deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie9999
separhim schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:30:
Uit de gebruikersregels

[...]

Je hele reactie lijkt in eerste instantie alleen "Randdebielen !!!!!!!!" lijkt me daar ver af te staan. Daarnaast is het zeker ook niet de bedoeling dat je dan edits maakt om te klagen over moderatie. Je hele reactie is absoluut niet eens -1 waard en zou eigenlijk verwijderd moeten worden.

Daarnaast begin je ook over "woke" en "cancel-culture", dat is compleet irrelevant en zegt meer over jou dan over deze site.
Excuseer, maar de "woke" en andere opmerkingen kwamen pas NA mijn minnetjes,

Mijn originele post was dus met een correct nederlands woord dat in vandale staat, dat ik dus de mensen van de HDMI forum (NIET TWEAKERS gebruikers of mensen hier) "volslagen idioot" vind,

ik heb daarmee GEEN enkele forum regel gebroken,

Maar laat maar, ik heb het dus al begrepen,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-07 16:20
Hansie9999 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:30:
[...]

ja graag uitleg,

uit het groot vandale woordenboek
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/randdebiel

[...]

Dus als ik gezegd had

Nauw nauw, I say, deze lieve personen doen wel volslagen idioot, hozee tss tss tss

Dan was het ok geweest ?????

Het is zoals een grote komiek zegt over de "woke" gemeenschap,

Omdat JIJ U beledigd voelt, wilt dat niet zeggen dat IK iets beledigend gezegd heb :) :)
Hansie pansie, ik weet niet wat je gebruikt hebt maar ik zou het even een paar uurtjes uitslapen.

De enige die beledigt is ben je zelf. Wij hebben gewoon allemaal geen interesse om jou baggerreacties te lezen en daarom worden ze gelukkig geminned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-07 21:25
Hansie9999 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:34:
[...]

Mijn originele post was dus met een correct nederlands woord dat in vandale staat, dat ik dus de mensen van de HDMI forum (NIET TWEAKERS gebruikers of mensen hier) "volslagen idioot" vind,

Ook uitlokkend gedrag, trollen, drammen en andere zaken die de sfeer verpesten, rekenen we daartoe.
Je hebt de regels wel overtreden, dat randdebiel een Nederlandse woord is compleet irrelevant, het zeggen van zulke woorden, vooral als dat je hele reactie is, valt daaronder. In je tweede reactie op Cid Highwind laat je zien dat je wel degelijk een inhoudelijkere reactie kan schrijven dus doe dat dan in plaats van alleen een scheldwoord plaatsen. En even een tip, maar als je de regels zelf niet kent, dan is het niet de schuld van "woke" of "cancel-culture" dat je daarop wordt aangesproken en gemind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt dan:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren.
Lijkt me duidelijk toch? Of, als het nog duidelijker moet:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Tja, daar is weinig aan toe te voegen meer denk ik. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 17:47
Als het om deze ( Hansie9999 in 'HDMI Forum brengt HDMI 2.2-specificatie uit die 16k bij 60Hz ondersteunt' ) post gaat redelijk begrijpelijk, de opmerking an sich zou al -1 zijn, immers ook al staat het woord in de van dale, is het nu niet direct gepast kijkende naar de huisregels.

Komt dan nog bij de edit over de moderatie, wat op zichzelf staand ook al een punt aftrek is, waardoor zelfs zou de post een 0 moderatie waard zijn, het als nog een -1 wordt.

De link tussen woke en cancel culture zie ik ook niet echt. Dit heeft echt niets met 'Woke' te maken (ook niet met wat men tegenwoordig in de volksmond woke noemt, maar eigenlijk ook niets met de originele betekenis van Woke te maken heeft). En er wordt ook niemand gecancelled.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 26-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

Klaarblijkelijk snap je er nog steeds geen ene hol van.

Het gaat m.i. niet eens om het woord randdebielen. Dit is net zo'n soort reactie als "Stom!" of "Raar!". Alsa je nou zou beargumenteren waarom je ze randdebielen vindt (en 1 uitroepteken is meer dan genoeg) dan zal je al minder snel minnetjes verzamelen.
Maar gezien je al gelijk begint over woke en cancel-cultuur betwijfel ik of bovenstaande überhaupt tot je door zal dringen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 11:37

Shunt

Boe

[...]

Randdebielen is geen inhoudelijke reactie, het is niet on topic en het draagt niets bij aan de discussie.
Het is een woord dat inderdaad in de van dale staat, etcher staan er heel veel woorden in de van dale die ook totaal irrelevant zijn op die nieuwspost en de daarbij horende reacties.

Als je uitgelegd had waarom jij deze mening hebt en waarom dit nu net zo stom is zou niemand er over vallen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het heeft weinig zin om over elkaar heen te buitelen met allemaal net verschillende uitlegjes die eigenlijk hetzelfde zeggen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik stel voor dat je even de huisregels doorneemt. Als je mensen voor randdebielen uitmaakt mag je blij zijn dat het bij een -1 blijft. Graag voortaan met enig fatsoen reageren, en anders gewoon wegblijven.

Dit topic gaat dicht. Als het nu nog niet duidelijk is waarom we termen als randdebielen niet willen is Tweakers geen geschikte plaats voor jou.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.