Onze ketel lijkt aan het einde van zijn levensduur te zijn, dus wil ik em vervangen.
Huis uit '74 , geen vloerverwarming, dus er komt eerst een nieuwe cv ketel, geen warmtepomp.
Ik twijfel tussen een Intergas Xtreme 36 en een Vaillant EcoTEK VHR 30/36CS/1-5
Onze huidige ketel is een Vaillant HR Solide Plus VHR NL 30 - 34/3-5
Mij vraag gaat over de warmwater hoeveelheid die de ketels kunnen leveren:
De Intergas doet 9 l/min bij 60c en 17 bij 40c, de Vaillant 10,5 bij 60c en 17.5 bij 40c
Wat mijn huidige ketel doet staat minder duidelijk in de documentatie, wat ik daar vind is:
16.2 l/min bij een delta T van 30c en CW debiet van 7.5 l/min
Komt die 7.5 l/min overeen met het debiet bij 60c van de Intergas en Vaillant en 16.2 overeen met het dat bij 60c?
Ik wil niet minder warm water en in de toekomst mogelijk eenr regendouche, is dan de waarde bij 40c de waarde waar ik naar moet kijken (dan is het verschil nihil) of de waarde bij 60c?
Huis uit '74 , geen vloerverwarming, dus er komt eerst een nieuwe cv ketel, geen warmtepomp.
Ik twijfel tussen een Intergas Xtreme 36 en een Vaillant EcoTEK VHR 30/36CS/1-5
Onze huidige ketel is een Vaillant HR Solide Plus VHR NL 30 - 34/3-5
Mij vraag gaat over de warmwater hoeveelheid die de ketels kunnen leveren:
De Intergas doet 9 l/min bij 60c en 17 bij 40c, de Vaillant 10,5 bij 60c en 17.5 bij 40c
Wat mijn huidige ketel doet staat minder duidelijk in de documentatie, wat ik daar vind is:
16.2 l/min bij een delta T van 30c en CW debiet van 7.5 l/min
Komt die 7.5 l/min overeen met het debiet bij 60c van de Intergas en Vaillant en 16.2 overeen met het dat bij 60c?
Ik wil niet minder warm water en in de toekomst mogelijk eenr regendouche, is dan de waarde bij 40c de waarde waar ik naar moet kijken (dan is het verschil nihil) of de waarde bij 60c?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...