cv ketel tijdens klussen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik2809
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 21:11
Hallo, ik heb een remeha avant voor mijn warmwatervoorziening en mijn cv.
nu wil ik eea aan cv installatie aanpassen en moet m dus leeg laten lopen. Ik kan op mijn ketel het cv deel uitzetten in de instellingen.
betekent dit dan dat ik wel warm water heb, maar gewoon met leeg cv aan de klus kan? betwijfel of ik een in 1 of 2 dagen ga redden nl. deze situatie zou ideaal zijn.
iemand suggesties?
groet Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 19:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Meestal kan dat niet. Niet bij een gewone combiketel in ieder geval. Die gebruikt namelijk het CV circuit middels een driewegklep om een warmtewisselaar aan te sturen waar het sanitair warm water door loopt.

Je zou dan een soort "loopje" kunnen maken, maar dit moet ook niet te klein zijn en heeft ook eisen mbt expansievat.

Als je keiheet water retour gooit van een test cyclus krijg je namelijk ook foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat is meestal? Remeha kan dat, intergas, jünkers, ferroli ook allemaal. Andere merken weet ik niet, geen ervaring maar lijkt mij stuk dat de meeste dat ook gewoon kunnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 19:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

DukeBox schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:34:
[...]

Wat is meestal? Remeha kan dat, intergas, jünkers, ferroli ook allemaal. Andere merken weet ik niet, geen ervaring maar lijkt mij stuk dat de meeste dat ook gewoon kunnen.
Deze avanta is toch ook gewoon een combi model met een platenwisselaar en een driewegklep? Daar moet je wel eea voor inrichten voordat dat werkt toch?

TS heeft het over een paar dagen werk. Daar ga je dit toch niet voor inrichten?

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 25-06-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik2809
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 21:11
ok ff kleine situatie schets... er komt een aan en afvoer van de zolder af naar de eerste verdieping. die leidingen lopen daarna door naar beneden. en ik moet klussen aan de leidingen vanaf de eerste. ik zou dus de boel leeg kunnen laten lopen, de leidingen die van zolder komen, afdoppen en dan dus t systeem weer vullen en dan dus werken aan de rest van de leiding op de eerste en begane grond. zo blijft t systeem werken en ik heb toch geen verwarming nodig maar wel warm water.
klopt mijn beredenering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

AtomicShockwave schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:44:
Deze avanta is toch ook gewoon een combi model met een platenwisselaar en een driewegklep? Daar moet je wel eea voor inrichten voordat dat werkt toch?
Voor de avanta P3 op 3 = CV uit / SWW aan, zolang je druk houd bij je ketel aanvoer (>1 bar) heb je gewoon SWW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Rik2809 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:43:
ok ff kleine situatie schets... er komt een aan en afvoer van de zolder af naar de eerste verdieping. die leidingen lopen daarna door naar beneden. en ik moet klussen aan de leidingen vanaf de eerste. ik zou dus de boel leeg kunnen laten lopen, de leidingen die van zolder komen, afdoppen en dan dus t systeem weer vullen en dan dus werken aan de rest van de leiding op de eerste en begane grond. zo blijft t systeem werken en ik heb toch geen verwarming nodig maar wel warm water.
klopt mijn beredenering?
Klopt, ala je een klein circuit maakt met expantievat komt t ook goed.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Makrolon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Klopt, ala je een klein circuit maakt met expantievat komt t ook goed.
Ik pak meestal gewoon de vulslang met een (vul)kraantje er tussen op aan en afvoer. Als de druk te laag wordt kan je er zelfs gewoon een klem/tang op zetten en klaar. Intergas is nog makkelijker, daar hoeft niet eens druk op te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2025 22:31 ]

Pagina: 1