LSI Storage Authority

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-08 17:24
Goedeavond,

Ik had de vraag of er nog een oude rot aanwezig was die mij kan helpen met het inloggen in de LSI Storage Authority.
Google AI komt met een berg 'opties' die niet werken, en op STH staan een paar tips, maar om 1 of andere reden krijg ik dit niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unq_JIPoF5um9q735kEnlLhnlYY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YjNqeDWKUcRr8GvJGKiApMYE.png?f=user_large

domain\\username
\\domain\username
werken beide niet, en ik heb geen idee waarom niet, aangezien dit precies is hoe ik op de machine inlog. (en dus werkt)

Ik wil namelijk een Broadcom HBA 9440-8i Megaraid updaten, maar als ik de storcli tool gebruik krijg ik de melding dat de firmware incorrect is. (ik moet even precies kijken, maar het kwam hier op neer)
Wat vreemd is, aangezien het gewoon van de Broadcom site afkomt. (maar dit is/word een appart topic evt)

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Die beide notaties (mits Windows domein) zijn sowieso fout, want normaliter is het:

DOMEIN\username
username@domein.suffix

Kan ook nog de local admin zijn waaronder het ooit is geïnstalleerd, mits deze machine geen DC is.

Is het geen server van een grote vendor zoals Dell/HPE/Lenovo? Want daarop kun je via andere routes zoals IPMI of een ingebouwde utility of update DVD vaak ook firmware bijwerken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-08 17:24
nelizmastr schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:52:
Die beide notaties (mits Windows domein) zijn sowieso fout, want normaliter is het:

DOMEIN\username
username@domein.suffix

Kan ook nog de local admin zijn waaronder het ooit is geïnstalleerd, mits deze machine geen DC is.

Is het geen server van een grote vendor zoals Dell/HPE/Lenovo? Want daarop kun je via andere routes zoals IPMI of een ingebouwde utility of update DVD vaak ook firmware bijwerken.
Nou @nelizmastr , ik wou nu eigenlijk dat ik je advies veel eerder had gevonden, want inderdaad de "DOMEIN\username" was de juiste invoer. én ik moet melden dat ik dus ook de dropdown verkeerd had staan.

Hartelijk dank voor je hulp, nu op naar m'n volgende issue... het updaten van de firmware, want dat wil ook niet helemaal lukken, zelfs niet via de GUI |:(

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier staat iig de nieuwste firmware:

https://docs.broadcom.com/docs/1232744112

Ik flashte in het verleden via dos (oude kaarten) of de uefi shell. Kan zijn dat deze dat ook moet.

I reject your reality and substitute my own