Hallo techneuten,
een korte vraag aan jullie.
Misschien kan ik het niet in mijn hoofd verbeelden, of denk te moeilijk.
Allereerst locatie duitsland:
Vraag, modem aansluiten.
Je denkt nu wel dat is toch makkelijk, maar heb een vraag,
Nu zijn we overgestapt van Telekom internet naar Maingau. daar wil ik een eigen modem gaan plaatsen.
Ik had in gedachte een Vigor130 want bij ons is de snelheid tot 25mbs, maar komt ongeveer max 10mbs.
De netwerkkast staat in de kelder met een patchpanel en een switch
Een EdgeSwitch 48 500watt geloof ik.
Nu will ik de vigor130 in bridge mode zetten, met daar achter zo een PC die ik ook al heb met 6 poorts.
En daarop Proxmox laten draaien, of eventueel via een key esxi, heb er ervaring mee!
mijn verbeelding is volgens mij fout.
de vigor130 komt boven in de woonkamer via port1 op de switch en dan zou ik de pc ernaast moeten hebben?
dat wil ik dus niet, ik wil de PC beneden, kan ik die op een manier instellen dat het beneden staat, en daar draait,#
is toch gewoon van port2 boven wat in port2 op de switch komt, dus die aansluiten op de PC in de kelder, ik heb het gevoel ik denk te moeilijk?
normaal moet je toch een kabel trekken vanaf de modem naar je router, maar dit is dan niet het geval?
Mijn situatie:
elke kamer op elke verdieping heeft 2 netwerk aansluitingen.
Alle kabels lopen in de muur dan weer via de schoorsteen naar de kelder. En zijn aangesloten op een patchpanel en weer een switch, in mijn geval de EdgeSwitch 48 500watt,
De nieuwe modem zal in de woonkamer staan of eventueel ook in de kelder als dat moet?
probleem is de aansluiting is in w woonkamer niet in de kelder bij ons.
een korte vraag aan jullie.
Misschien kan ik het niet in mijn hoofd verbeelden, of denk te moeilijk.
Allereerst locatie duitsland:
Vraag, modem aansluiten.
Je denkt nu wel dat is toch makkelijk, maar heb een vraag,
Nu zijn we overgestapt van Telekom internet naar Maingau. daar wil ik een eigen modem gaan plaatsen.
Ik had in gedachte een Vigor130 want bij ons is de snelheid tot 25mbs, maar komt ongeveer max 10mbs.
De netwerkkast staat in de kelder met een patchpanel en een switch
Een EdgeSwitch 48 500watt geloof ik.
Nu will ik de vigor130 in bridge mode zetten, met daar achter zo een PC die ik ook al heb met 6 poorts.
En daarop Proxmox laten draaien, of eventueel via een key esxi, heb er ervaring mee!
mijn verbeelding is volgens mij fout.
de vigor130 komt boven in de woonkamer via port1 op de switch en dan zou ik de pc ernaast moeten hebben?
dat wil ik dus niet, ik wil de PC beneden, kan ik die op een manier instellen dat het beneden staat, en daar draait,#
is toch gewoon van port2 boven wat in port2 op de switch komt, dus die aansluiten op de PC in de kelder, ik heb het gevoel ik denk te moeilijk?
normaal moet je toch een kabel trekken vanaf de modem naar je router, maar dit is dan niet het geval?
Mijn situatie:
elke kamer op elke verdieping heeft 2 netwerk aansluitingen.
Alle kabels lopen in de muur dan weer via de schoorsteen naar de kelder. En zijn aangesloten op een patchpanel en weer een switch, in mijn geval de EdgeSwitch 48 500watt,
De nieuwe modem zal in de woonkamer staan of eventueel ook in de kelder als dat moet?
probleem is de aansluiting is in w woonkamer niet in de kelder bij ons.
/f/image/wNuW59laUVI2gjHVLoQEznTb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 25-06-2025 12:08 ]