ik heb onlangs een versterker toegevoegd aan mijn S-max. Het klonk zachtjes waardeloos, en nu klinkt het hard waardeloos. De speakers worden nu vervangen. In de achterportieren komt een tweeweg speaker en in de voorportieren/dashboard een composet. Merk en type speaker nog niet bekend. Budget +/- 120 euro per set. Daar is echt heel veel voor te vinden. Mijn oog is vooralsnog gevallen op JBL stage 3 607. Waarom? Veel goede reviews en een aantrekkelijke prijs.
De echte vraag van dit topic is echter de volgende: Weet iemand hoe de speakers zijn aangesloten? Is dit:
versterker ---> kabel naar deur --> woofer --> kabel naar tweeter
versterker --> kabel naar deur --> woofer
. --> kabel naar dashboard --> tweeter
De eerste situatie is makkelijk en kan ik het bij de composet meegeleverde filter gebruiken
De tweede situatie zou ik niet weten of ik het filter kan gebruiken en ben ik overgeleverd aan de topcomponenten van de auto zelf. Kan iemand hier iets over zeggen?
De echte vraag van dit topic is echter de volgende: Weet iemand hoe de speakers zijn aangesloten? Is dit:
versterker ---> kabel naar deur --> woofer --> kabel naar tweeter
versterker --> kabel naar deur --> woofer
. --> kabel naar dashboard --> tweeter
De eerste situatie is makkelijk en kan ik het bij de composet meegeleverde filter gebruiken
De tweede situatie zou ik niet weten of ik het filter kan gebruiken en ben ik overgeleverd aan de topcomponenten van de auto zelf. Kan iemand hier iets over zeggen?