Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucarita26
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05:42
Hé hallo en welkom op m’n nieuwe review… ook het eerste review van het jaar 2025, deze keer gaat het over het spel die ik heb uitgespeeld op m’n Nintendo Switch game console, maar deze spel had ik ooit eens keertje ook op m’n Sony PlayStation 5 gedownload & heb het ook bijna uitgespeeld. Het spel duurt wel twee seizoenen om te spelen, zo kort is het, the game mag wel korter zijn, maar zo korter weer niet. Zelfs het spel genaamd “Kitaria Fable (het katten boerderij & avonturen spel) is juist wat langer dat deze spel “Harvest Moon: Light of Hope” over het spel Kitaria Fable kan je het ook in m’n aparte review lezen wat ik er allemaal erover heeft geschreven op m’n eerste review van het jaar 2025 dear gamers, veel lees plezier!
Afbeeldingslocatie: https://images.launchbox-app.com/ca51ec5a-6779-4b6e-a6d8-70379f6784f3.pngHet licht van het vuurtoren is verdoofd door één van de krachten, daarmee heeft Harvest Goddess. Nou, je doel is om het lichten van het vuurtoren weer te laten branden & de krachten van Harvest Goddess weer te wekken. Zodat je de eiland weer op z’n eigen kracht te laten brengen. Omdat voor elkaar te krijgen moet je veel opdrachten volbrengen, dus je moet veel gewassen zaaien, watergeven & als laatste gewoon oogsten van je gewassen!

Ook moet je koken voor de opdrachten die je moet volbrengen, mijnen moet ook gebeuren voor sommige mineralen & staven, maar om te kunnen koken moet je volgens mij nog je boerderij huisje naar level twee upgraden. Om je te kunnen upgraden, heb je een geleerde man hebben & die is doctor & professor genaamd Doc nodig. Zonder heb kom je gewoon nergens in het spel, voor hem heb je weer wat mineralen, hout & materieel steen nodig om je huis & gebouwen te laten upgraden & bouwen!

The gameplay van het spel valt best mee, maar soms wel lastig om te besturen. Zaaien & oogsten is wel makkelijk, maar het watergeven aan je gewassen is niet zo makkelijker...
Dus gewoon heel lastig, die geldt ook voor ploegen, je moet eerst goed de locatie waar je het wilt ploegen & wilt watergeven moet je eerst goed mikken voordat je het actie knop drukt, anders gaat het niet lukken waar je wilt ploegen & waar je wilt watergeven!
Afbeeldingslocatie: https://gamefaqs.gamespot.com/a/faqs/31/75931-49.jpg
Je kan je tools ook upgraden naar het betere gebruikskwaliteit zodat je meer vakjes kan watergeven of ploegen, je kan een klein beetje met diamant painting vergelijken, als je op het afbeelding (rechts) te zien is… kan je het zien wat ik ermee bedoel dat het gameplay van ploegen & zaaien op Diamant painting lijkt, als je gaat ploegen maak je die vakken met letters & cijfers, daarna met zaaien plak je de diamanten op het vakken waar de letters & cijfers bevinden, dus als je diamant painting kan, dan kan je deze spel gewoon spelen!

Het muziek is geweldig, het oude soundtrack bestaat nog in deze spel. Maar je hoort ook wat nieuwe soundtracks, der soundtrack van fontein pleintje waar Harvest Goddess (Harvest Goddess spring) bevindt is nooit verandert… Soundtrack of happiness is echt prachtig om te luisteren, als ik het op YouTube kan vinden… wil ik het meteen in m’n playlist opslaan!
Afbeeldingslocatie: https://305bd57ad7ac36a7fed4-1b299f8cd3dae71b35278b645fea2562.ssl.cf2.rackcdn.com/animals_img1.jpg
Het spel is grafisch & visueel mooi om te zien & doorheen te spelen, grafisch is veel beter dan visuele gebeurtenissen, met het spel “StarDew Valley” heb je wel visuele gebeurtenissen & met deze spel hebben ze niet aan gedacht, da’s wel jammer & daar gaat m’n min puntje van het spel… het spel heeft niet zoveel aandacht om het visuele effecten gegeven, da´s wel jammer… er is een spel die heeft wel aandacht aan het visuele effecten gegeven, de spel heet “StarDew Valley” daar hebben ze het wel goed aan gewerkt.

Het tijd van het spel gaat best langzaam, maar het stamina hartjes gaan wel sneller leeg… het is gewoon net een beetje andersom, want met het normale spellen gaat de tijd veel sneller & gaat de stamina hartjes of meter veel langzamer leeg. Dus daar ligt wat min punten er in het spel over het tijd & stamina hartjes gedoe & da’s echt jammer!

Het conclusie: het is zeer kort game om doorheen te kunnen spelen, maar dat haalt de pret van het spel niet weg natuurlijk. Als je het korte spel zoekt, dan is deze spel gewoon voor jou gericht… nadat je uitgespeeld hebt, ben je gewoon een gepensioneerde boer in het spel, je kan nog verder spelen & nog eens trouwen in het spel. Ik ben niet zo van korte spellen die ik ooit kan spelen. Kan je ook je boerderij verder verbouwen & ook nog eens uitbreiden om grootste boerderij in het spel te kunnen krijgen…wat kan ik er meer overtellen, nou dat weet ik het gewoon niet meer & volgens mij is dit alles wat ik kan vertellen kan over het spel, ik ben nu in het spel een gepensioneerde boerin!
Afbeeldingslocatie: https://305bd57ad7ac36a7fed4-1b299f8cd3dae71b35278b645fea2562.ssl.cf2.rackcdn.com/walkthrough01.jpg+++++++++Plus (positieve) punten+++++++++
• Na het uitspelen van het verhaal, kun je nog verder spelen als een gepensioneerde boer of boerin!
• In het mijn kan je bijna alles vinden, daar met de mineralen kun je diverse staven laten maken door oude man in het blacksmith gebouw!
• Zaaien, watergeven aan je gewassen & natuurlijk als laatste oogsten van je gewassen… ook van je bloemen die gezaaid zijn… die zijn allemaal hetzelfde gebleven als andere vorige spellen die er zijn, ook voor toekomstige “Harvest Moon” spellen van het series!

----------Min (negatieve) punten----------
• Het spel zeer kort om doorheen te spelen, ik hou niet van korte spellen…
Daarom hoort deze spel bij de min punten!
• Watergeven aan je gewassen & bloemen is een beetje lastig!
• Het tijd van het spel gaat heel snel… namelijk uur is een minuut & minuut is een seconde…
Tussen het spel & het echte wereld…
• Nadat je huis is eerste keer uitgebreid, kan je opberg kasten & keuken krijgen!

Het score van het spel is 4.5... kon veel beter & ook langer please!

Sorry, ik heb het ergens anders geplaats waar het thuis hoort... bij het spellen tab "Harvest moon: Light of Hope" Deze mag verwijderd worden!