Hoe verander ik het Site ID in HA van een SolarEdge omvormer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 22:06
Ik moet het site ID van mijn SE omvormer veranderen. Installateur foutje gemaakt, dus Site ID is veranderd.
Dat zou ik net als de API key moeten kunnen aanpassen, maar ik zie die optie nergens.

Zou onder Entiteiten Solar Edge moeten staan volgens de site van HA.

Andere optie is wellixht, de omvormer verwijderen en weer toevoegen met het correcte site ID.

Maar ja, wil toch graag weten of zonder verwijderen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Trouwens, ik heb twee omvormers van SE naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_jjHTfBGjtVsQPM1Uc4mDi9zJo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MpwbwuNaPIQsJDZoqpF8W6sY.jpg?f=user_large

Site ID van de 5K moet veranderd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door mrenkema op 24-06-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Ik krijg gewoon data binnen in zowel HA als HomeWizard. Blijkbaar checken beide niet op het site ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Er klopt helaas niks van de waarden in HA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqEUqBMxIg0Ee9PgidXBsCBCqJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rTtoBbM6g1gQHWbVSdTLr3o9.jpg?f=user_large

De 4K heeft 8 panelen 320 wp
De 5K heeft 15 panelen 320 wp
De 5K heeft dus een andere Site ID, verkeerd gegaan bij de installateur. Gisteren recht gezet, beide zitten op hetzelfde Site ID.

Dit is het plaatje van de SE app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDDG7NVLkkK3tPjcKNsBZ-6PbSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YanY0I4wVrx6uZ1aQTBno3cM.jpg?f=fotoalbum_large

En die waarden kloppen wel. De 4K zit ongeveer op de helft van de 5K

Ik heb de 5K gedeleted in HA, maar ik kan hem niet toevoegen op het site ID (waar ook de 4K woont), want dan zegt HA dat er al een SE omvormer daar geconfigureerd is.

Dat zou betekenen dat je geen twee omvormers op 1 site ID kan hebben?? Raar...

Penny for your thoughts...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@mrenkema mocht je ooit wel van een integration de configuratie moeten aanpassen: dat doe je niet bij de devices of de entities (die komen voort uit een geconfigureerde integration), maar een niveau hoger.

Ga in HA naar settings en dan naar integrations. Bij de meeste integrations zie je een Configure-knop als je de integrations aanklikt. Bij de enkele integration die dat niet heeft kom je uit op het weggooien en opnieuw toevoegen van de integration om configuratie-instellingen zoals wachtwoorden, API's en ip-adressen in te stellen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Dank en dat is precies wat ik deed: HA->Settings -> app en diensten -> entiteiten -> Solar Edge .... en dan houd het op. Daar geen Configure knop.

Dus app weggegooid en wil ik toevoegen met het juiste Site ID en dat gaat dus niet: er is al een omvormer op dit site ID geconfigureerd. Oude verkeerde site ID ingevuld en die pakt hij wel, maar de vermogens-waarden kloppen voor geen meter.
Pagina: 1