toetsenbord en muis combo gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:30
Hey beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een combinatie van muis en toetsenbord met de volgende eigenschappen:

Relatief vlakke toetsen (scissor?)
Zowel bedraad als draadloos te gebruiken
Enkele dongel heeft voorkeur, maar weet niet of er andere of betere opties zijn.
Querty lay-out, tkl mag, hoeft niet.
Goeie rollover is wel fijn met gamen.
Dpi instelling op de muis zou prettig zijn.

Het is het laatste stukje voor een gamesysteem dat ik voor iemand aan het samenstellen ben, die hoofdzakelijk voor gamen gebruikt gaat worden, maar op termijn ook voor een beetje photoshop en technisch tekenen. Er worden geen competitieve games gespeeld en het hoeft niet fancy met gewichtjes en lichtjes. Wel speelt ze o.a. graag retro games.
Haar scherm setup wordt een combinatie van een 27 inch monitor en een (sterk) verouderde flatscreen tv van 32 inch, die ze beiden uitwisselt afhankelijk van of ze achter het bureau wil gamen of iets wil kijken/console gamen wil achter de tv. Voor de tv komt op termijn een grotere vervanger. Beide schermen staan op een IKEA Fredde bureau.

Het systeem:
-asrock b850m pro a
-ryzen 9700x
-32gb gskill flare x5 ddr5 6000c3038
-arctic freezer 36
-fractal focus mini g met 5x arctic fans.
-xfx radeon 9070 triple fan oc
-hynix m2 ssd 2TB
-WD blue m2 ssd 512gb
-corsair rm850x (2021)
-monitor: msi g272qpf e2
Verder gaat er gebruik gemaakt worden van een (externe) cardreader, een externe dvd speler en een externe hdd.

We hadden rond de 110 euro uitgetrokken, waarmee ik ervan uitging dat hiermee wel een degelijke keyboard muis combo te vinden zou zijn. Ik ben niet enorm thuis in deze randapparatuur en heb in het verleden hele degelijke combinaties (niet perse sets) gehad van rond de 50 a 60 euro. Uiteindelijk komt ik op maar 1 optie uit:

uitvoering: Cherry DW 9500 SLIM (Qwerty US Int)

Maar de vraag die ik hierbij vooral heb: kan je hiermee gamen en tegelijkertijd de apparaten opladen? Want ik heb zelf een via usb c oplaadbaar tkl setje van lifegoods a 30 euro, maar daar is de laadkabel extreem kort en moet je beide apparaten afzonderlijk van elkaar opladen.

Zijn er nog andere opties die ik misschien over het hoofd zie? Met name even buiten het segment 'desktopset'? Want het lijkt dat de bouwkwaliteit voor 100 wel erg matig is.

Eigenlijk vraag ik nooit iets op een forum omdat ik er meestal zelf wel uitkom, maar hier heb ik even een fris inzicht nodig. :)