Ego Zero Turn Z6 5200E-L (132cm) Maaidek aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-06 20:10
Goede dag, ik heb geen idee of hier mensen zitten die mij kunnen helpen.

Ik heb een ZeroTurn Z6 electrische zitmaaier met een 132cm maaidek met 3 motoren (draaen allemaal rechtsom)

Nu heb ik er al een half jaar een Mulch kit in zitten, maar ben niet tevreden. Voornamelijk bij wat langer gras en of vocht is het een probleem. Probleem is natuurlijk dat gras plakt in het dek, maar ook, het kan in deze situatie niet weg als je laag maai.

Orgineel heeft hij een zei-uitgang, maar dit willen we niet omdat dit werkelijk al het gras overal tegenaan blaast, en er hopen gras ontstaan. Met de Mulch kit verspreid hij het netjes over/tussen het gras.

Alleen het probleem is dus hoger gras, en vochtig, dat de mulchbak dicht slaat en de motoren afslaan (ivm weerstand).

Wat ik dus wil is een achteruitgang maken van 60cm breed, met wat aanpassingen in de schotten ect, zodat het gras tussen de achterbanden wordt weggeblazen, en dus niet meer ophoopt in de mulchbakken.

Hieronder een foto van de huidige situatie. De mulchkit zit hier dus op (bovenste rondingen). De onderste rondingen zitten er in gelast.

Wie kan mij uitleggen wat ik kan aanpassen, moet wegslijpen dat het optimaal zal gaan werken?

Ps, had de messen omgedraaid om te testen of dat verbetering geeft, maar helaas. Het rechter mes zit dus goed, maar die 2 linker moet ik weer omdraaien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5hJkJj5iKoz_iaRfgFkFqgaiXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpl158qn81QWsWdduLLJKQEK.jpg?f=fotoalbum_large

alvast bedankt.