Horizontale gekleurde strepen Grundig TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:01
Ik heb een Grundig 50 VLX 22 LDLB televisie (van de Lidl) en deze is nu iets meer dan 2,5 jaar en volgens Lidl ook buiten garantie.

Sinds een week of twee heb ik last van gekleurde horizontale (dunne) gekleurde lijnen in het onderste derde van de TV. Eerst viel me een blauwe lijn op en een paar dagen later (vandaag) ook een gele die de hele tijd aan en uit gaat (de blauwe is constant).

Met een app op mn tv heb ik mijn achtergrond op rood gezet zodat het het meest opvalt (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HORhreZbA4OpB9vQXy-NUWkuH_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1XRifnVPk1wTQp5sk9A23Lo.jpg?f=fotoalbum_large

Kent iemand dit probleem? Is dit einde TV (een beetje snel, maar het kan natuurlijk) of zijn er opties die ik nog kan nalopen?

Ik heb al tot 2 x toe een fabrieksherstel gedaan en ik heb hem ook al eens een goede 12 uur van de stroom gehad.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dat zijn de rubberkabels aan de zijkant van het paneel waar een trace los laat, dan krijg je dit.
Vaak als je druk uitoefend op het eind of begin gaan de lijnen weg (te veel druk en je breekt het glas dus wees voorzichtig)

[ Voor 39% gewijzigd door 42dpi op 24-06-2025 00:29 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
42dpi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:21:
Dat zijn de rubberkabels aan de zijkant van het paneel waar een trace los laat, dan krijg je dit.
Vaak als je druk uitoefend op het eind of begin gaan de lijnen weg (te veel druk en je breekt het glas dus wees voorzichtig)
Dankjewel... ik heb het ff snel geprobeerd maar bij mij veranderd er niets. Ik zal het morgen nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je kan het ook niet fixen door te drukken, dan gaan ze tijdelijk even weg, maar komen sowieso weer direct terug.

Over de garantie is het belangrijk om te weten dat Nederland geen vaste, wettelijke garantietermijn kent die na een bepaalde tijd afloopt. De Europese regel van minimaal twee jaar garantie is echt een ondergrens. Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een 'deugdelijk product', wat betekent dat het product moet meegaan zolang je redelijkerwijs mag verwachten. Dit wordt de 'verwachte levensduur' genoemd.

Voor een televisie is een levensduur van 2,5 jaar veel te kort. Daarom is de verkoper ook na de eerste twee jaar nog steeds aansprakelijk voor het defect. Een voorwaarde is wel dat het defect niet jouw eigen schuld is, zoals door val- of stootschade. Als het apparaat bij normaal gebruik kapotgaat, wordt het gezien als een productiefout en is de verkoper verplicht een passende oplossing te bieden, zoals een (gedeeltelijke) vergoeding van de reparatie.

De bewijslast ligt wel bij de koper na 2 jaar, je zult de verkoper moeten aantonen dat het een productie defect is.

Je mag van een televisie van € 2000 een langere levensduur verwachten dan van een budgetmodel van € 400. Maar zelfs van het goedkoopste model mag je verwachten dat deze aanzienlijk langer meegaat dan 2,5 jaar.

[ Voor 59% gewijzigd door 42dpi op 24-06-2025 01:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
42dpi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 01:24:

De bewijslast ligt wel bij de koper na 2 jaar, je zult de verkoper moeten aantonen dat het een productie defect is.

Je mag van een televisie van € 2000 een langere levensduur verwachten dan van een budgetmodel van € 400. Maar zelfs van het goedkoopste model mag je verwachten dat deze aanzienlijk langer meegaat dan 2,5 jaar.
Klopt allemaal hoor - in mijn vroegere werk heb ik dit veel vaker meegemaakt. Alleen wordt het wel een welles/nietes spelletje zo en de kans dat je dat als "gewone consument" van een grootgrutter wint is minimaal.

Ik denk dat het voor mij nu gewoon kijken is wanneer ik me er echt aan ga storen en dan wellicht op zoek naar een andere tv.