Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisgroothuizen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik heb thuis een projector waar mijn films op wil streamen. Het hele idee is om van mijn (HDMI) kabels af te komen. Nu ben ik gaan rondkijken op casting apparaatjes en kom er niet helemaal uit merk ik. Ik heb gekeken naar o.a. Chromecast (2K en Ultra), Roku, Fire stick, Strong leap-UNA en nog zo een paar modellen.

De nadruk ligt vooral op alle smart tv opties zoals netflix, youtube, Prime Video, Disney+ en Apple TV+ en andere rommel waar ik geen intresse in heb.
Ik wil alleen simpelweg mijn films vanuit mijn PC draadloos kunnen afspelen via mijn 2K (1920 x 1200p) projector.

Omdat ik geen ervaring op dit gebied heb, vraag ik mij af of iemand mijn kan adviseren over een dergelijk ''stream/cast-stick'' die mij kan voorzien van een draadloze verbinding.

Voorkeuren/eisen gaan uit naar de volgende eigenschappen:
  • Draadloos
  • Mogelijkheid om grote bestanden (films van bv. 60GB) te kunnen streamen
  • Snel, weinig vertraging bij scrollen en afspelen van bestanden
  • Resolutie WUXGA/2K (1920 x 1200) Dus geen 1920 x 1080
  • Bij voorkeur geen losse adaptor erbij, voeding vanuit de projector/USB poort
  • HDMI 1.3 poort
Hopelijk heeft iemand goede ervaring om mijn een advies te geven. _/-\o_

BVD Cris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet een apparaat hebben die kodi, plex of jellyfin kan draaien. Dan ben je verzekerd dat je je 2k resolutie kan gebruiken. Maar je loopt wel tegen die poweradapters aan. Veel usb-poorten van beamers en tvs zijn niet meer voldoende om de huidige generatie te laten draaien (je wilt snel)
Ik gebruik zelf CCwGTV en de Google streamer icm Kodi. Zij kunnen zware bestanden prima aan. Nvidia shield is wellicht ook iets voor je.

Bij google tv kun je prima alle streaming apps eraf gooien als je dat vervelend vindt. De massa wil streamen, dus het is logisch dat dat op de voorgrond staat. Maar als je alleen kijkt naar mediaspelers waar je geen streaming apps op kan zetten, dan beperk je jezelf.

Trouwens; zonder meuk, maar wel met voeding: Raspberry pi met Libreelec.

[ Voor 5% gewijzigd door Harkelaar op 23-06-2025 17:35 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisgroothuizen
Hi Harkelaar,

Bedankt voor jouw reactie!

Al zijn dit prima werkede oplossingen, is dit niet helemaal wat ik zoek. En dit kan goed omdat ik zelf de verkeerde termen heb gebruikt bij het uitzetten van mijn vraag (''streamen en casten'').

Maar, dit heeft mij wel op het pad gezet mijn mijn zoekterm aan te passen en zodoende ben ik nu uitgekomen op ''wireless HDMI dongles'' (waarvan ik het bestaan nog niet kende :D ). En dit is eigenlijk exact wat ik zoek. Hiermee kan ik gewoon draadloos mijn bureaublad overzetten naar mijn projector en zo films afspelen.

Zo zie je maar weer hoe een koe een haas vangt ;) Bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossing!

Vriendelijke groet,

Cris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Koop er een van 2 tientjes bij Amazon of Ali en je zult snel begrijpen waarom je ze nog niet kende.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisgroothuizen
Hi Guido,

Haha, okay... En als ik wat meer dan twee tientjes uitgeef, kom ik dan wel wat tegen wat fatsoenlijk werkt? Heb jij toevallig suggesties?

Mvg Cris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Nee, ik denk dat het niet zonder reden is dat die dingen niet populair zijn. Koop er een die je gemakkelijk terug kunt sturen is het beste advies wat ik je kan geven.

Ooit de wireless display adapter van Microsoft gehad, werkte zeer onbetrouwbaar. Maar goed, dat is wel meer dan 5 jaar geleden.

[ Voor 28% gewijzigd door guido66 op 24-06-2025 14:47 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisgroothuizen
Je hebt er tegenwoordig altijd rotzooi tussen zitten. Ik zal extra goed op de reviews en gebruikerservaringen letten. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviessubforum

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1