Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geedoubleyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-06 13:33
Mijn vraag
Ik zoek een adapter of kabelsplitter die mijn smartphone verbindt met een harde schijf maar tevens met een voedingskabel. Ik heb meerdere van die adapters/splitters gevonden maar die zijn niet compatibel met mijn apparatuur en aansluitingen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Smartphone: Samsung Galaxy A52 geschikt voor OTG en met USB-C aansluiting
- Harde schijf: WD Elements 4Tb (gesplitst in 2x2Tb) met USB-A aansluiting (3.0)
- Voeding: via 230V adapter (USB-C)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Diverse opties onderzocht maar tot op heden geen adapter/splitter gevonden die compatibel is met mijn telefoon. Er zijn wel splitters die de randapparatuur (zoals de harde schijf) van stroom voorzien maar niet de telefoon.

Verdere info: ik wil de telefoon in de camper gebruiken om films te streamen naar de tv van de camper. De telefoon kan alle gangbare filmformats aan maar de camper tv niet. Het rechtstreeks aansluiten van de harde schijf op de camper tv werkt wel maar dan kan ik heel veel films niet aan. Vandaar mijn vraag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je zit ook nog met maximaal PD doorvoer vermogen buiten de poorten zelf. Ik gebruik een Dell DA310 voor dat soort dingen, de USB-A poorten ondersteunen tot 2.4A/12W

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:20
Je bedoelt een hub of dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1309320

Deze werkt met een laptop. Op de hub doe je de voeding. Wordt misschien niet meer geleverd, anders kijken naar alternatief of soortgelijks bij Lenovo of tweedehands.

uitvoering: Lenovo 4X90V55523

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1309320 op 23-06-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 1309320 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:49:
Deze werkt met een laptop. Op de hub doe je de voeding. Wordt misschien niet meer geleverd, anders kijken naar alternatief of soortgelijks bij Lenovo of tweedehands.

uitvoering: Lenovo 4X90V55523
Maar die is volgens de specs bus-powered oftewel, de telefoon moet dan de voeding leveren voor de HDD e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Maar die is volgens de specs bus-powered oftewel, de telefoon moet dan de voeding leveren voor de HDD e.d.
Zoals gezegd gaat de voeding op de hub.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 1309320 op 23-06-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 1309320 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Zoals gezegd gaat de voeding op de hub.
Zoals gezegd, de poorten worden vanuit de telefoon gevoed. Dat staat los van de PD passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:30:
[...]

Zoals gezegd, de poorten worden vanuit de telefoon gevoed. Dat staat los van de PD passthrough.
Geen idee waar jij het over hebt eigenlijk, maar de hub voedt de poorten op de hub.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 1309320 op 23-06-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 1309320 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:33:
Geen idee waar jij het over hebt eigenlijk, maar de hub voedt de poorten op de hub.
De link die jij geeft staat bij de specs, '(USB-)bus powered' oftewel, de voeding van de hub zelf loopt via de telefoon, niet via de adapter die je aansluit. Simpel gezegd, als je een apparaat zoals een HDD op de hub aansluit met een adapter aangesloten gaat deze niet aan zonder dat je deze ook aan een host device aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:38:
[...]

De link die jij geeft staat bij de specs, '(USB-)bus powered' oftewel, de voeding van de hub zelf loopt via de telefoon, niet via de adapter die je aansluit. Simpel gezegd, als je een apparaat zoals een HDD op de hub aansluit met een adapter aangesloten gaat deze niet aan zonder dat je deze ook aan een host device aansluit.
Op de hub sluit je de voeding aan.

[laptop/usb-c] <--> [usb-c/hub/usb-c] <--> [usb-c/voeding]

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1309320 op 23-06-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 1309320 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Op de hub sluit je de voeding aan.

[laptop/usb-c] <--> [usb-c/hub/usb-c] <--> [usb-c/voeding]
Ja, ik weet hoe een USB hub/dock werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Ja, ik weet hoe een USB hub/dock werkt....
Mooi hoor, back to life 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Anoniem: 1309320 ik waag nog 1 poging, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.
Onderstaand 2 USB-C hubs/dongles, beiden met ondersteuning voor PD passthrough, aangesloten op een 65 Watt USB-C PD adapter.

Foto 1, dongle met PD powered USB hub met PD passthrough (vanaf 45 Watt);
De hub zelf wordt gevoed met de USB-C PD adapter.
https://www.dell.com/nl-n...0-aeup/wi-fi-en-netwerken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbiLYRvPdXHGvJUFkWtiGLvRiic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SubOTVc8DBDlMx0J4QrgUt5T.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2: dongle met bus-powered USB hub en PD passthrough;
De hub zelf (zoals USB poorten) word alleen gevoed vanaf de host.
Zorg dat de USB-C poort van uw hostcomputer USB Voedingsspecificatie 2.0 ondersteund
https://www.startech.com/...king-stations/dkt30csdhpd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvx7SXeGg8wL_nwrj52wIpw6wVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv8oGt9M3VBqO3lRr8W2hKNU.jpg?f=fotoalbum_large

De hub/dongle wordt indirect gevoed (dus via de telefoon) door de adapter en kan niet zelfstandig werken. De totale belasting van alle poorten is dan ook beperkt tot 1x de USB-C/OTG standaard van wat de telefoon kan leveren en dat is officieel (zover ik weet) 0,5A / 4,5 Watt en dat is niet voldoende voor een HDD (met 2x USB-A).

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 23-06-2025 15:49 ]

Pagina: 1