Cloudflare weerstaat ddos-record van 37,4TB aan data in 45…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06 11:51
Artikel: nieuws: Cloudflare weerstaat ddos-record van 37,4TB aan data in 45 seconden
Auteur: @JayStout

Ik moet heel eerlijk zijn, maar dit leest echt voor geen meter 8)7
De aanvallers hadden hun pijlen op gemiddeld 21.925 toegangspoorten van een IP-adres van een klant gericht. Op het hoogtepunt van de aanval werden naar verluidt 34.517 toegangspoorten van een en hetzelfde IP-adres geviseerd.
Het was zelfs zo erg dat ik het originele artikel maar geopend heb om te zien wat een toegangspoort überhaupt is. (gewoon "port" blijkbaar)

Zou dit schrijven als "De aanvallers hadden hun pijlen gericht op gemiddeld 21.925 verschillende poorten, van een enkel IP van de hosting provider zijn klant. Op het hoogtepunt van de aanval werden naar verluidt 34.517 verschillende poorten geraakt"

Maar nu ben ik geen schrijver en zijn er ook vast genoeg dingen te zeggen hierover... maar ik vind het taalgebruik wel iets behapbaarder. Vooral het gebruik van "toegangspoorten" en "geviseerd" vind ik echt heel lastig, zelfs de engelse woorden er voor gebruiken is nog leesbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:53

Aganim

I have a cunning plan..

Artikel: nieuws: Cloudflare weerstaat ddos-record van 37,4TB aan data in 45 seconden
Auteur: @JayStout
Bij dit protocol wordt er geen uitgebreide geverifieerde verbinding opgezet. Het protocol is daardoor sneller dan het veelgebruikte Transmission Control Protocol dat doorgaans bij internetverbindingen wordt gebruikt, maar ook onveiliger.
Dat lijkt me geen correcte conclusie. TCP verifieert of een pakket aan is gekomen en of dat dit in de juiste volgorde is gebeurd, dat zegt iets over betrouwbaarheid, maar niet over veiligheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 23-06-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En waarom is UDP onveiliger dan TCP eigenlijk? Het is misschien onbetrouwbaarder maar onveiliger volgens mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:48

Hayte

Nieuwsredacteur
Bedankt voor de feedback, we hebben het artikel aangepast :)