Lange afstand scorebord netwerkkabel 250 meter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 15:39
Morgen mede tweakers,

Een voetbalvereniging heeft een digitaal scorebord(Ledscherm) hierbij hoort een zogeheten processor.
Deze processor wordt aangesloten op het scherm middels een ethernetkabel. Ze noemen dit een signaal kabel. Deze processor werd elke zaterdag aangesloten op een tafel onder het scorebord (afstand 2 meter ongeveer) . Ze hebben besloten om de processor elders te plaatsen.
deze afstand is +/- 250 meter.
Ik heb de kabel getest en de utp-tester geeft aan dat alles goed aangesloten is de tester gaf aan distance 250 meter.
Na de processor aangesloten te hebben heeft het scorebord geen signaal.
na contact met leverancier begreep ik dat de kabel te lang was.
na een onderzoek op google heb ik een tweetal Multi media kastjes aangeschaft deze zouden de 250 meter moeten kunnen overbruggen. Maar helaas.
Ik vroeg mij af is er een switch/router die ervoor kan zorgen dat de 250 meter wel overbrugt kan worden.
Er ligt stp cat 6 in de grond en draadloos is helaas geen mogelijkheid /optie
de aangeschafte kastjes zijn een zender en een ontvanger die de ipstack wel begrijpen dus op een switch/router zou geen probleem moeten zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat het ethernetkabel is, betekent niet dat het ook ethernet is. En een gemiddeld signaal wat daar niet voor gemaakt is gaat geen 250 meter afleggen.

En for the record de max van ethernet over koper is 100 meter. Daar kun je soms best een beetje overheen maar 2.5x niet. Dus 250 meter cat6 in de grond leggen was een verspilling van tijd en geld; dat gaat vrijwel nergens mee werken.

Je zult met de leverancier van de processor moeten overleggen hoe je die afstand gaat overbruggen.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 23-06-2025 11:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
Hoe praten die apparaten met elkaar? Dus zeg maar wel k protocol gebruiken ze? Want dat hoeft geen tcpip te zijn maar kan prima een zelf verzonnen iets zijn en dus niet via een router/switch aan te sluiten is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-07 22:04
Je kan met mediaconverters je UTP netwerkkabel omzetten in glaskabel (OM4 of OS2).
Deze kabels zijn wel geschikt voor afstanden van 250m.
Sterker nog, OS2 single mode kan vaak tientallen kilometers overbruggen.

Ik weet niet wie die precies heeft aangelegd, maar UTP op 250 meter is best kansloos, omdat doorgaans 100 meter het maximum is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:44
Waarom moest de processor op 250m komen te staan? Waarom niet dichterbij het veld zelf? Met een veld van 100x65m zou je dan ruim anderhalf veld van het score bord af zitten? Ik neem aan dat er iemand in de buurt van het bed moet zijn om de score, tijd etc bij te werken. (Waarom niet toch in een waterdichte kast bij het bord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:31:
Waarom moest de processor op 250m komen te staan? Waarom niet dichterbij het veld zelf? Met een veld van 100x65m zou je dan ruim anderhalf veld van het score bord af zitten?
Of ze zitten aan de andere kant van het veld, als de kabel om het veld is gelegd dan raak je wel 250m kabel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

GarBaGe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:29:
Je kan met mediaconverters je UTP netwerkkabel omzetten in glaskabel (OM4 of OS2).
Deze kabels zijn wel geschikt voor afstanden van 250m.
Sterker nog, OS2 single mode kan vaak tientallen kilometers overbruggen.

Ik weet niet wie die precies heeft aangelegd, maar UTP op 250 meter is best kansloos, omdat doorgaans 100 meter het maximum is.
Dat werkt meestal prima voor netwerk applicaties.
Daarbij ga je er vziw wel vanuit dat het een ethernet signaal is wat er overheen gaat.
Kan zomaar zijn dat ze UTP/RJ45 gebruiken voor eenvoudigheid, maar er een eigen signaal overheen gooien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
.Maarten schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:12:
Hoe praten die apparaten met elkaar? Dus zeg maar wel k protocol gebruiken ze? Want dat hoeft geen tcpip te zijn maar kan prima een zelf verzonnen iets zijn en dus niet via een router/switch aan te sluiten is.
Dit exact!

@benprint
Je geeft zelf al aan dat die kabel van het bord een "signaalkabel" genoemd wordt.
Dat er fysiek toevallig een twisted-pair UTP/FTP kabel voor gebruikt wordt, wil geheel niet zeggen dat er ook een Ethernet protocol overheen gaat.
Het type data, de datasnelheden, spanningslevels kunnen allemaal iets compleet anders zijn dan regulier ethernet. In dat geval kun je dus geen enkele Ethernet-switch als 'versterker' gebruiken,
en ook die tussenkastjes, of andere oplossingen als "ethernet-to-glas" of zoiets gaan dan in zijn geheel niet werken.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
heuveltje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Dat werkt meestal prima voor netwerk applicaties.
Daarbij ga je er vziw wel vanuit dat het een ethernet signaal is wat er overheen gaat.
Kan zomaar zijn dat ze UTP/RJ45 gebruiken voor eenvoudigheid, maar er een eigen signaal overheen gooien.
Als er geen ethernet over de kabel gaat, kan je niets zeggen over max kabellengte, omdat die enorm afhankelijk is van het signaal.
Alleen de fabrikant / leverancier kan hier iets over leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:23
benprint schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:08:
Ik heb de kabel getest en de utp-tester geeft aan dat alles goed aangesloten is de tester gaf aan distance 250 meter.
Ik zou in zo'n geval ook altijd testen of er daadwerkelijk een netwerk verbinding tot stand komt, bijvoorbeeld met een router/laptop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:58
Voor iemand ook maar iets kan zeggen/helpen zullen we eerst moeten weten wat er over die kabel moet.
Het meest waarschijnlijke is dat het geen netwerk verbinding is want het is een een op een verbinding en wordt "signaal kabel" genoemd.
Dan zijn alle netwerk opties niet zinvol.

Vermoedelijk zal het wel een RS232 of RS432 verbinding zijn., maar de enige optie is navragen bij de leverancier wat het is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Goedemorgen,
De leverancier noemt het een signaal kabel.
Ik heb zelf geen enkel idee welk protocol er over die kabel gaat.
Achter op de processor zit een rj45 connector die kabel gaat in het scorebord.
Op de processor zit een HDMI input. Daar wordt een laptop op aangesloten.
Het ledscherm fungeert dan als 2e monitor en de processor scaled het up naar ledscherm.
Mijn gedachte was (in beginsel) om een waterdichte kast onder het score bord neer te zetten met daar in de processor en zo'n media kastje dan een hdmi kabel vanuit de processor in de output van het media kastje.
Dan de lange kabel(utp) in het media kastje. Dan aan de andere kant van de kabel ook zo'n media kastje met een hdmi kabel op de input en op de hdmi aansluiting van de laptop.
Deze kastjes praten wel met het ip protocol met elkaar volgens de leverancier van de mediakastjes zou dit 250 meter moeten kunnen overbruggen .
Waarom zo ver bij het scorebord vandaan?
men wil alles centraal in een container unit hebben aansturing van het geluid en aansturing van het scorebord. Er mag (van de gemeente) niet door het veld gewerkt worden er moet sowieso om het veld heen in verband met sprenkelinstallatie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nu wordt je verhaal ineens heel anders.
Als ik het goed begrijp wil je dus een hdmi signaal over die lange kabel sturen?

Welke kastjes heb je gekocht om dat te doen en welke resolutie gebruikt jouw laptop daarvoor?
De meeste van die kastjes komen niet verder dan een meter of 60.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 24-06-2025 09:12 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Ben(V) schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:08:
Nu wordt je verhaal ineens heel anders.
Als ik het goed begrijp wil je dus een hdmi signaal over die lange kabel sturen?

Welke kastjes heb je gekocht om dat te doen en welke resolutie gebruikt jouw laptop daarvoor?
Ik had eerst de proceccor aan de andere kant van de 250 meter kabel en in het score bord.
Dit werkte niet. Daarom deze kastjes aangeschaft.
Er staat (helaas geen merk het enige wat er op staat is multimedia Unit .
aan de voorkant zit audio in out hdmi in en out en 2 keer USB voor muis toetsenbord.
aan de achterkant een 12 volt aansluiting een glasfiber aansluiting een lan aansluiting een usb aansluiting met tekst pc erbij en een rs-232. 3 pins ipv 9 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb je een linkje naar de utp-kabel die je hebt neergelegd? De ene kabel is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
https://www.utp-kabel.nl/...rol-soepel-zwart-cca.html

Dit is de kabel die ze erin gelegd hebben

https://nl.aliexpress.com...YrM0&gatewayAdapt=glo2nld

dit is een linkje naar de multimedia kastjes

[ Voor 42% gewijzigd door benprint op 24-06-2025 09:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29
Ik zou vooral de handleiding van de processor en scorebord willen zien hier. Daar staat vast precies in hoe je die 250 meter wel gaat halen als het kan. Zonder van al het (publieke) geld om niet eerst even een testopstellinkje te bouwen en meteen te gaan graven.

Ik vind het ook gek dat je contact hebt gehad met de leverancier, die zegt dat het niet kan, en daarna allerlei dingen gaat proberen terwijl de kennis van het systeem toch echt bij de leverancier of fabrikant zit. Wij krijgen ook niet genoeg info om dit echt op te lossen, want 'de processor' is, zeker op dit forum, wel heel breed.

Fabrikant, typenummer, foto, handleiding, geef ons iets waar we mee verder kunnen?

edit: CCA, ja daar ga je sowieso geen 250m mee komen :F

edit 2: ah nu weten we hoe de vork in de steel zit dankzij het toevoegen van de ali-hdmi extender.

[ Voor 53% gewijzigd door P5ycho op 24-06-2025 11:42 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Is draadloos echt geen optie? Feitelijk hoef je maar ~100m met directe line of sight / geen obstructies te communiceren, en latency / bitrate is nauwelijks van belang (geen video).

Maar inderdaad, eerst achterhalen wat voor protocol / handleiding / leverancier.
Hier moeten oplossingen beschikbaar voor zijn, je vraag / probleem is zeker niet vreemd in dit wereldje.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als die kastjes ethernet met elkaar praten is 250 meter onmogelijk dat kan niet veel verder dan 100 meter komen.

Je enige oplossing is een PC met wifi bij het scorebord plaatsen en daar via wifi een RDP connectie mee opzetten vanuit een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
Ok als ik het goed begrijp had je dus:

code:
1
2
3
4
5
Computer 
<HDMI> 
Processor 
<250m UTP> 
Scorebord

Het protocol van UTP Scorebord is onbekend maar volgens leverancier zou dit 250m moeten kunnen. Deze opstelling werkte dus niet? Met kortere kabel wel?

Ik begrijp dat je hierna hebt geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Computer 
<HDMI> 
ALI HDMIxUTP 
<250M UTP> 
ALI HDMIxUTP 
<HDMI> 
Processor 
<KORTE UTP Scorebord> 
Scorebord

En dit werkte ook niet? Ook niet met kortere kabel?

Als de fabrikant zegt dat het over 250m zou moeten werken dan denk ik dat ze zelf al een hdmi over utp oplossing hebben en jouw kastjes overbodig zouden moeten zijn.

Heb je type nummers van het geheel?

Wat je normaal kan doen om deze afstanden te overbruggen is iedere 100m een PoE powered extender ertussen te zetten zoals dit maar dat gaat alleen lukken als je kabel uit meerdere stukken bestaat en het signaal ethernet is.

Je hebt Hdmi over Ethernet en Hdmi over UTP extenders.
Ik denk dat die ALI versie hdmi over utp is. Ik lees dat dit type converters meestal een meter of 30 kunnen overbruggen en als je kwaliteitsextender gebruikt + kwaliteitskabel (heb je beide niet) dan misschien 120 meter.

250 meter kun je vergeten met jouw opstelling. Ik vind de uitspraak van de fabrikant wel bijzonder, lijkt mij sterk dat ze hdmi over 250meter utp weten te blazen.
Tenzij de opstelling toch iets anders is en er geen hdmi signaal overheen gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 24-06-2025 10:04 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Dat is wel de meest waardeloze kabel die ze hadden kunnen kiezen.
Zou me verbazen als die na 50 meter zelfs nog iets doet.

Das een CCA kabel, dus van aluminium in plaats van koper, waardoor de elektrische weerstand (en dus verliezen) flink hoger zijn dan reguliere kabel.
Niet direct een probleem bij een paar meter, maar zeer zeker wel bij deze afstanden.

Daarnaast heeft ie ook binnengeleiders met een dikte van slechts AWG 26.
Oftewel: nog extreem dunne adertjes ook nog.
Bij langere afstanden moet je dikkere geleiders gebruiken, bij voorkeur AWG 23.
Veel fatsoenlijke installatiekabel heeft ook deze dikte.
AWG 23 is grofweg twee keer zo dik dan de AWG 26 van jouw kabel. dus de kabel die er nu ligt heeft ook twee keer zoveel weerstand / verlies per meter dan een fatsoenlijke kabel alleen al door de kleinere aderdoorsnede.

Kortom: Dubbel waardeloze kabel.
Inferieure aluminium aders, en met veel te dunne diameter,
Dat gecombineerd met een lengte die de normale ethernet maximum lengte ver overschrijd, maakt die kabel compleet onbruikbaar.
Nutteloos werk geweest om die in te graven.
Hier is een prutser aan het werk geweest die óf niet weet waar ie mee bezig was, óf voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
Weet je dit zeker?
Dit is een CCA kabel, oftwel inferieure kwalteit die heel soms op hele korte afstanden redelijk werkt.
Dit horen puur koper kabels te zijn (CU), geen aluminium kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Komt naast het feit dat het alu is en niet zuiver koper: vaste verbindingen over lange afstand maak je met stugge kabels die je afmonteert op patchpanel of contactdoos, waar je vervolgens korte (liefst prefab) flexibele patchcables gebruikt om apparaten aan te sluiten. Flexibele kabels zijn niet gemaakt voor permanente verbindingen op lange afstand. Al helemaal niet als het zoals dit kwalitatief minderwaardige zijn.

Zie het als elektra: je gebruikt ook geen verlengsnoer van 250m voor een vaste toepassing.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Als ik het goed begrijp (maar het verhaal is wat onduidelijk) wil hij met twee kastje het hdmi signaal over die 250 meter transporteren en die twee kastjes gebruiken daar ethernet voor.

Het maximale wat ik kan vinden voor zulke kastjes is 60 meter, dus wat voor kabel er ligt maakt niet meer uit, 250 meter gaat toch niet werken.

Twee pc's met wifi verbinden en een rdp sessie opzetten is en beter alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31
Processor bij het scherm zetten en met HDMI over glasvezel gebruiken om de lengte te overbruggen.

Als je een koperkabel gebruikt, dan iig een 100% koperkabel, maar dan nog zit je over de 100m limiet van regulier ethernet

Dat kan wel als je GPER gebruikt maar dan moet je tussenliggend wel een repeater nemen. Maar met dit soort lengtes vergroot je ook de kans op bliksem/inductiepieken en zou ik zeker glas nemen.

https://www.startech.com/...eo-products/st121hd20fxa2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ok hier gaat vanalles mis.

Ten eerste is dat CCA kabel, en dat is waardeloos. Daar kun je nog geen 50 meter ethernet over doen, laat staan 250. Haal die kabel maar weer uit de grond want dit is gewoon vervuiling.

Ten tweede die kastjes zijn om HDMI over ethernetkabel te doen (wat niet hetzelfde is als HDMI over ethernet overigens). Als ik je eerdere bericht goed begrijp gebruikt die processor tussen het ding zelf en het LED-scherm in ieder geval ethernet, mogelijk zelfs IP. Deze kastjes zou je vóór je processor moeten zetten. Maar laat dat ook maar want met 250 meter CCA-kabel ga je nooit van je leven iets voor elkaar krijgen.

Dus wat je moet doen:
- Check met de leverancier van dat LED-scherm of het gebruik van ethernet(/IP) infrastructuur tussen de processor en het LED-scherm inderdaad kan. Zo nee, heb je denk ik pech en moet de processor bij het schem staan.
- Leg een degelijke glasvezelkabel in de grond (OS2, je hebt speciale grondkabel die je direct in kan graven).
- Koop een setje media converters om van ethernet-over-koper naar ethernet-over-glas te gaan en sluit daarmee je processor aan op het scherm. Als je in stap 1 nee als antwoord kreeg is je optie om in plaats van ethernet over glas, HDMI of SDI over glas te doen. Daar kun je ook gewoon kastjes voor kopen. Dan zet je de processor nog steeds bij het scherm maar kun je de bron van het beeld dichterbij zetten.

Edit: die HDMI kastjes die je hebt, hebben een SFP slot dus die kun je ook op een glasvezel aansluiten.

Edit2: Ik zie na nog een keer kijken dat dat ethernet/ip over die hdmi kastjes gaat, dus niet over de "signaalkabel". Ik zou er niet van uitgaan dat dat ethernet is dan, en dat de processor bedoeld is om vlak bij het scherm te staan. Je hdmi kastjes zijn dan een prima optie maar dan moet je wel voorzien in een goede kabel tussen de twee, liefst (gezien de afstand) glas.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2025 12:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Met de extra info over de HDMI converters is een glasvezel in de grond leggen duidelijk de beste keus. Die CCA kabel is niet de juiste keus geweest, even op de blaren zitten en dan de juiste kabel kopen.

Let wel op, zulke kabel is wat kwetsbaarder, zorg dus dat je een degelijke vaste opstelling maakt. Struikelen over de fiber kan weer een hoop graafwerk betekenen anders.

Zelf zou ik voor een club geen hobbybob spul kopen van ali, maar dat is voor elke club anders denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt mij duidelijk dat het protocol nergens IP is. Signaal tussen processor en scherm zal signaal zijn maar geen IP. Meeste kans heb je dus met een product wat HDMI over 250 meter kan sturen.
Wat je kan overwegen om de laptop via wifi en remote desktop of vnc op afstand aan te sturen. Wifi over 250 meter kan prima.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:23
We hebben het hier wel over die HDMI-TCP/IP media-converter kastjes maar verder nog helemaal geen informatie over welk digitaal scorebord systeem het hier nu precies gaat?
Uit de minimale informatie lijkt het wel met een netwerk (kabel)verbinding te werken maar niet met HDMI?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 24-06-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 15:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoe komen jullie aan die spullen? Heb je zelf iets uitgezocht of een is er een bedrijf in het spel? Wie is de 'ze' die de kabel heeft gelegd?

Als er een professionele partij bij betrokken is dan zou ik vragen om het probleem op te komen lossen of de spullen terugsturen. Als het inderdaad een HDMI-@-4k-over-TCPIP-over-CCA-over-250meter is dan denk ik iet dat het goed gaat. Alles zit veel te dicht of over de specificaties.

In theorie is het mogelijk om 'repeaters' te gebruiken om het signaal over langere afstand te versturen en die zou je ook nog via power-over-ethernet kunnen voeden maar met CCA-kabel zou ik er niet op rekenen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Beter lezen, het is Ali Express spul en hobbyen voor de lokale club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:08
Zonder te weten welk merk aansturing er gebruikt word is dit natuurlijk erg lastig in te schatten.

Indien er bijvoorbeeld gebruik gemaakt word van Novastar apparatuur zou je een fiber converter van dit merk in kunnen zetten. Kijk maar eens naar de Novastar CVT310 of CVT320.

Het merk Linsn heeft ook weer specifieke oplossingen: https://www.linsnled.com/accessories

Zelf heb ik een 2-tal ledschermen die met Novastar werken, mijn vermoeden is dat het een TCP/IP signaal betreft dit heb ik echter nooit uitgetest omdat ik nooit meer dan 100 meter heb hoeven overbruggen. In het geval van TCP/IP zou je wellicht ook kunnen werken met fiber converters van een ander merk.

[ Voor 7% gewijzigd door Vizor op 24-06-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Of het tcp/ip is kun je natuurlijk zeer snel testen als je een stopcontact in de buurt hebt. Gewoon een domme switch ertussen en zien of er signaal is. Als het werkt, is het ethernet en kan je via fiber gaan voor die afstand zoals eerder gemeld. Als de fabrikant zelf een oplossing heeft, nog beter natuurlijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

mjl

Ugh

In plaats van een ethernet kabel een HDMI fiber kabel gebruiken, dan de media converter lekker bij het bord houden.

Zoals hierboven al genoemd wat voor signaal het ook is, koper gaat die 250 meter niet overbruggen. Het zal iets van glas moeten worden en aangezien het signaal geen ethernet lijkt te zijn is een glasvezel HDMI kabel de enige optie om de laptop/input zo ver van het scherm te plaatsen.

Een snelle Google search vond ik meteen 200meter voor 350 euro, langer zal vast ook wel bestaan. Wel even opletten, die kabels hebben een PC en beeldscherm kant, dus wel in de juiste richting de grond in :)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20
benprint schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:08:
Een voetbalvereniging heeft een digitaal scorebord(Ledscherm) hierbij hoort een zogeheten processor.
Wat is het merk/type scherm?
Wat is het merk/type processor?
Heb je eventueel foto's?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 08:44
Er bestaan wel PoE extenders, waarmee je een ethernet kabel met 100 meter kan verlengen. Dat kan je in een cascade aanleggen, waarbij je iedere 100 meter zo'n kastje er tuzzen zet, en daarmee verder dan 200 meter kan komen.

Dat gezegd hebbende, dan moet dat protocol wel normaal netwerkverkeer zijn, en de kabel puur koper, en geen CCA troep...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 19:15
Even over een andere boeg gedacht:
Bestaat er geen mogelijkheid om met een straalverbinding ook netwerk bij het scorebord te krijgen?
En, dan de video-processor bij het scorebord houden.

Dan zorgen dat je via netwerk uiteindelijk hdmi uit stuurt of een lokale pc (lokaal bij scorebord) 'bediend' over het netwerk (VNC of andere oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

FreakNL

Well do ya punk?

Ja , dat is ook al eerder gemeld door anderen in dit topic.

Gewoon een waterdichte kast bij het scorebord, daar de processor en een SFF pc (bijvoorbeeld een refurbished van Dell)… Die PC moet dan alleen nog WiFi hebben maar dat lijkt me makkelijker te regelen dan kabels ingraven… Of in het ergste geval geef je hem 4G…

PC overnemen met VNC of RDP of Anydesk en gaan met die banaan.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 25-06-2025 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Naast wat allemaal al benoemd is zou het ook kunnen helpen om geen 1920x1080 uit te sturen, maar bijvoorbeeld 800x450 pixels. Dat zorgt voor een aanzienlijk lagere benodigde bandbreedte.

Maar inderdaad: glasvezel of wellicht SDI is de beste oplossing.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1