Goeiemorgen,
Even wat achtergrond:
Ik was aan het zien voor een (zelf) bouw systeem voor druppel irrigatie voor een tante die slecht te been is. Zij heeft 7 bloembakken op het balkon naar binnen gericht (afgeschermd van de regen).
Hoewel ik eerst in gedachten had om zelf iets samen te stellen kwam ik op een review van de trjzwa zonnepaneel druppelirrigatie terecht. Deze kwam op 57PLN, om en bij 13/14euro.
Linkje naar het product: https://www.temu.com/pl-e..._1750664988130_bdy4kp3cg1
Daar kan ik het zelf niet voor bouwen en het leek mij wel leuk om daar eens mee te experimenteren. Bovendien tijd ontbreekt mij meestal de tijd en met de zomer voor de deur leek mij dit een handige en snelle oplossing. Heb die dan ook gelijk x2 besteld, levertermijn is 20-30 dagen doch dus ik heb die nog niet ontvangen. Eentje voor de tante en eentje om mee te experimenteren.
Ik zou de pomp in een (grote) emmer stoppen en deze via een slang met een clip aan de buitenmuur net naast het keukenraam laten opvullen. Dan moet de beste dame niet meer met een kan zeulen want nu vult ze een emmer van 10 liter die telkens buitenstaat om 'omgevingstemperatuur te hebben' op met een kan van 1 liter. Maw, 10 keer weg en weer want ze kan die emmer niet dragen.
Dit is dan ook de prioriteit, mijn experimenteren kan wachten.
De vra(a)g(en):
Disclaimer:
Dit is om de tante te helpen en uit interesse voor electronica en het lijkt gewoon leuk om te doen. Veiligheidsoverwegingen worden zeker geapprecieerd en zijn méér dan belangrijk. Mocht het systeem onveilig zijn dan vliegt die de vuilbak in. Maar laten we de discussie achterwege laten of de leveranciers/website goed of slecht is, chinese meuk commentaren en politieke zaken.
Dank je wel!
Even wat achtergrond:
Ik was aan het zien voor een (zelf) bouw systeem voor druppel irrigatie voor een tante die slecht te been is. Zij heeft 7 bloembakken op het balkon naar binnen gericht (afgeschermd van de regen).
Hoewel ik eerst in gedachten had om zelf iets samen te stellen kwam ik op een review van de trjzwa zonnepaneel druppelirrigatie terecht. Deze kwam op 57PLN, om en bij 13/14euro.
Linkje naar het product: https://www.temu.com/pl-e..._1750664988130_bdy4kp3cg1
Daar kan ik het zelf niet voor bouwen en het leek mij wel leuk om daar eens mee te experimenteren. Bovendien tijd ontbreekt mij meestal de tijd en met de zomer voor de deur leek mij dit een handige en snelle oplossing. Heb die dan ook gelijk x2 besteld, levertermijn is 20-30 dagen doch dus ik heb die nog niet ontvangen. Eentje voor de tante en eentje om mee te experimenteren.
Ik zou de pomp in een (grote) emmer stoppen en deze via een slang met een clip aan de buitenmuur net naast het keukenraam laten opvullen. Dan moet de beste dame niet meer met een kan zeulen want nu vult ze een emmer van 10 liter die telkens buitenstaat om 'omgevingstemperatuur te hebben' op met een kan van 1 liter. Maw, 10 keer weg en weer want ze kan die emmer niet dragen.
Dit is dan ook de prioriteit, mijn experimenteren kan wachten.
De vra(a)g(en):
- Heeft iemand deze of een gelijkaardig systeem besteld/gebruikt en wat waren de ervaringen ? De pomp lijkt mij best lichtgewicht maar in dit specifiek geval denk ik dat het wel zal voldoen. Zeker gezien de bloembakken naast elkaar hangen
- Heeft er iemand al eens een dergelijk systeem opengedraaid om te zien wat daar uberhaupt inzit?
- Gezien we tweakers zijn gingen mijn gedachten weer wat wild. Ik heb een rij aan aardbeien staan in de tuin op pakweg 3-4 meter van een regenput. Dus mogelijks kan ik de tweede daarvoor gebruiken. Is het niets, dan was het tenminste een leerervaring. Doch in mijn geval is het in de tuin waar het ook regent. Van wat ik kon zien is dit specifiek model enkel triggerbaar op een schema en heeft dus geen sensoren om te zien of de grond al nat is of niet. Laat staan dat die eventueel op afstand kan bediend worden. Het is een kleintje om daar even naar toe te lopen en op de off knop te duwen maar het wekt de interesse op van hoever er kan gegaan worden.
- Het Balkon van de tante is op het oosten gericht. Dus ik zou eventueel nadat het systeem werkt overwegen om een extra batterij te installeren (van wat ik zag zit er een 2200Mah in)- nog te bezien hoe groot het omhulsel is na ontvangst en of die erin kan - en/of een extra zonnepaneel. Elektriciteit wil ik vermijden omdat we die zouden moeten ingraven zodat ze er niet over valt en in mijn mening is het te gevaarlijk zeker mijn geringe kennis hiervan om dit netjes te doen.
Disclaimer:
Dit is om de tante te helpen en uit interesse voor electronica en het lijkt gewoon leuk om te doen. Veiligheidsoverwegingen worden zeker geapprecieerd en zijn méér dan belangrijk. Mocht het systeem onveilig zijn dan vliegt die de vuilbak in. Maar laten we de discussie achterwege laten of de leveranciers/website goed of slecht is, chinese meuk commentaren en politieke zaken.
Dank je wel!