Embedded foto's in forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
_eLMo_ in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Open de grote foto uit mijn post zodat hij "groot" word. Als je nu pijltje naar links/rechts op je toetsenbord drukt, kan je door de foto's op de pagina scrollen.
Helaas bladert hij alleen door de andere "grote" foto's op de pagina. Ik heb in mijn post echter nog 3 foto's staan, met kleine previews in de post, deze laat hij niet zien als je de grote foto geopend hebt en je bladert.

Wanneer je de grote foto weer sluit, en een kleine foto opent, dan zul je zien dat hij alleen door de 3 kleine foto's van mijn post bladert. Geen foto's van andere posts, en ook niet de grote foto uit mijn post.
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Ik zou verwachten dat of je nu op de grote of kleine foto drukt, dat je altijd zou bladeren door alle foto's van of mijn post, of van de hele pagina.
Indien relevant, voeg een screenshot toe
-
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Safari 18.5 (20621.2.5.11.8)
macOS Sequoia 15.5

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat ligt aan de gebruikte RML. Als je vanuit de imageviewer meerdere foto's selecteert en die een tabel met thumbs laat maken, dan krijgt deze een aparte "imageviewer-id". In jouw post is dat de "wj88q3k1y2h" parameter in de url-tags.

Als je daar net als bij je grote foto een "1" van maakt dan komen de foto's in de "algemene" imageviewer terecht, of andersom kan je de "1" bij je grote foto ook aanpassen naar "wj88q3k1y2h".

Het is dus geen bug maar een feature ;)

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 23-06-2025 10:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Topicstarter
crisp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:01:
Dat ligt aan de gebruikte RML. Als je vanuit de imageviewer meerdere foto's selecteert en die een tabel met thumbs laat maken, dan krijgt deze een aparte "imageviewer-id". In jouw post is dat de "wj88q3k1y2h" parameter in de url-tags.

Als je daar net als bij je grote foto een "1" van maakt dan komen de foto's in de "algemene" imageviewer terecht, of andersom kan je de "1" bij je grote foto ook aanpassen naar "wj88q3k1y2h".

Het is dus geen bug maar een feature ;)
Hmmmm, okay. Ik heb hier zelf niks aan veranderd.
Ik zou dan stemmen voor een verandering in de "standaard" imageviewer-id.
Kunnen we daar standaard het post ID ofzo van maken? Of ook de thumbsnails op 1 zetten net als de grote foto, zodat je in ieder geval overal doorheen bladert?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het idee is juist dat we een onderscheid maken tussen losse foto's in een topic, en echte verzamelingen van foto's die (wellicht) een eigen gallery "verdienen".

Het probleem is hier eigenlijk veroorzaakt door 1 foto los groot te posten, en de rest als thumbs, en ik snap dat dat verwarring veroorzaakt. Aan de andere kant zou ik niet weten hoe we dat UX-technisch beter kunnen maken zonder de interface zelf weer onoverzichtelijk en verwarrend te maken... Dat wordt dan meer iets voor Mooie features.

Intentionally left blank