Wijziging accountbeleid DPG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:02
Hallo,

Ik heb onder andere een abonnement op een DPG krant. Je mag daar met 5 verschillende apparaten tegelijk ingelogd zijn. Tevens kan/moet je je DPG account ook gebruiken op andere sites zoals Nu.nl en de Volkskrant. Nu krijg ik sinds vorige week om de haverklap een melding dat ik met meer dan 3 apparaten ben ingelogd. Deze melding is al wat vreemd omdat het voorheen 5 apparaten waren. Ik ben gaan zoeken en kom erachter dat de DPG gebruikersvoorwaarden recent 27 mei zijn aangepast en daar is het aantal apparaten omlaag gegaan van 5 naar 3. Ik heb even gekeken maar ik heb nergens een melding of mail gezien van deze wijziging, dat lijkt mij al niet heel klantvriendelijk terwijl het best een belangrijke en negatieve wijziging is. Daarnaast kom ik via google nog oude sites tegen waar 5 apparaten vermeld staat, dus zo gek was ik niet. Deel van het probleem is dat het systeem nu blijkbaar ook strenger is geworden. Elke sessie telt..dus het gebruik van de mobiele app is 1 sessie, bezoek ik op dezelfde device de mobiele website, dan is dat al 2 van de 3 sessies. Dus zelfs gebruiken van eigen smartphone, tablet en laptop tegelijk is al lastig gemaakt. En als je IP soms of vaak wijzigt is het helemaal niet meer te doen. Ook lijkt het erop dat elke DPG site telt dus bezoek je zowel nu.nl, ad.nl en volkskrant.nl dan zijn dat al 3 sessies dus elke andere app of site gebruiken is dan onmogelijk, laat staan op een ander apparaat.

Zijn er meer mensen bij wie dit ineens speelt? De klantenservice zegt alleen dat het toegestane gelijktijdige aantal 3 sessies is maar gaat niet in op de wijziging van de gebruiksvoorwaarden zonder inlichting van de klant. Terwijl het best een belangrijke voorwaarde is. Begint een beetje op de streamers te kijken zo dat je om de haverklap moet bewijzen dat je het echt bent terwijl het systeem duidelijk niet op de juiste manier meet. Ik denk dat dit ook komt door alle gekoppelde DPG-sites en dat ze je automatisch inloggen daar.

https://privacy.dpgmedia.nl/nl/document/terms-of-use

[ Voor 6% gewijzigd door Deezers op 23-06-2025 08:50 ]

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• floppydriver
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-08 08:24
Scherp opgemerkt! Hier hetzelfde, eenzijdig en zonder berichtgeving voorwaarden gewijzigd. Per direct opgezegd, klaar met dit soort praktijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:57
Het vervelende is dat het systeem niet werkt. Ben alleen op de app en browser ingelogd op mijn telefoon en krijg al een blokkade. Dit is erg klant onvriendelijk en schiet t doel voorbij.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Sterker nog, het werkt juist contra-productief als je kijkt naar het gangbare beleid om alles en iedereen naar 'de app' te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moriarty
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 11:44
Ik heb precies hetzelfde. Wordt er gek van.
Ik gebruik precies 5 apparaten.. nu om de haverklap die melding. Mag je je wachtwoord veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
moriarty schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:26:
Ik heb precies hetzelfde. Wordt er gek van.
Ik gebruik precies 5 apparaten.. nu om de haverklap die melding. Mag je je wachtwoord veranderen.
En ze hebben dus van 5 naar 3 aangepast zonder actieve inlichting. Uiteraard blijft de prijs hetzelfde dus gewoon een negatieve wijziging waarbij je normaal per direct mag opzeggen. Maar 'gelukkig' te lezen dat de detecti(v)e bij meer mensen niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moriarty
  • Laatst online: 04-07 11:44
Maar dat is het 'm, ik wil helemaal niet opzeggen. Dan betaal ik nog liever een eurootje meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

Theo

moederbord

Dit was hier ook de druppel geweest om het op te zeggen.Wanneer klanten minder belangrijkzijn dan aandeelhouders dan ben ik er klaar mee. :(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:28
Daarom lees ik alleen headlines, gratis nieuws of nieuws wat ik interessant vindt via een archief site. Ik vertik het om 10 abonnementen te nemen voor allerlei nieuwssites of van die malafide partijen zoals DPG media die met dit soort constructies komen.

Mijn vriendin werkt bij de politie en ik heb zelf ooit iets meegemaakt wat spontaan in het nieuws was gekomen. En ik kan met zekerheid zeggen dat media zoveel dingen verdraaid. Dat is soms echt niet normaal meer. Journalistiek is er met de jaren niet beter op geworden maar wel 10x zo duur

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:51
Goed te weten; was juist van plan een abbo te nemen op tijdschrift.nl en nu ik dit lees zie ik daar direct vanaf. Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door XooL op 24-06-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48
DPG is sowieso een boevenbende, ben al 2 maanden bezig om de Donald Duck van mijn kinderen op te zeggen. Ooit online geabonneerd maar opzeggen kan alleen telefonisch, is al 3 keer gedaan maar helaas is hier geen notitie van gemaakt. Heb nu een aangetekende brief gestuurd en de betalingen geblokkeerd.

Oja het ging hier over online lezen en ja dat is bij de Donald Duck ook eenzijdig veranderd.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat hier niet echt over Privacy en beveiliging dus ik verplaats je vraag even naar de buren. Ik denk dat het hier beter past.

Drie, klinkt haast als een bug zoals je het uitlegt. Misschien goed om het ook zo te melden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacThijs
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 19:40
Heb hier inderdaad ook enorm veel last van en vind het behoorlijk schandalig dat ik zo word beperkt.
Een abonnement is opeens een persoonlijk abonnement geworden; belachelijk.
Vroeguh mocht je de krant toch ook gewoon met het hele gezin lezen?
Voor een klein bedrag een paar apparaten toevoegen zou ik prima vinden. Of geen toegang tot alle andere DPG-mdeia; daar zit ik totaal niet op te wachten.

[ Voor 39% gewijzigd door MacThijs op 24-06-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:30
gielie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:51:
Ooit online geabonneerd maar opzeggen kan alleen telefonisch, is al 3 keer gedaan maar helaas is hier geen notitie van gemaakt. Heb nu een aangetekende brief gestuurd en de betalingen geblokkeerd.
Wettelijk moet je dan ook online kunnen opzeggen, dus door e-mail met leesbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik baal ook van dit nieuwe beleid, geen enkele mededeling wat dan ook ontvangen dat het abonnement aanmerkelijk is ingeperkt
Op zijn zachtst gezegd niet netjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:53:
Drie, klinkt haast als een bug zoals je het uitlegt. Misschien goed om het ook zo te melden.
Flinke bug als het (inmiddels) ook zo in de voorwaarden staat:
Het gebruik van het DPG Media account is gelimiteerd tot in totaal maximaal drie (3) webbrowsers en/ of apparaten met apps van DPG Media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Fly-guy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:56:
[...]

[...]
Vooral de en/of is discutabel want je wordt automatisch ingelogd op elke DPG-site /medium, dus de Nu.nl app, Volkskrant app en AD app tellen als drie apps. Als je dan dus de Donald Duck app of naar een mobiele website van een DPG titel gaat (of vaak alsnog uitkomt) krijg je dus al zo'n aggressieve melding. Zonder verplicht inloggen kan je geen content lezen. En daarnaast dus inderdaad van 5 naar 3 gegaan zonder melding.

Zeg dan gewoon heel eerlijk: we willen delen bewust ontmoedigen en meer verdienen aan individuele abonnementen, dus vanaf nu werken al onze digitale diensten het beste vanaf hetzelfde apparaat. Maar DPG heeft dit probleem ook zelf gecreëerd door alle diensten maar met elkaar te verbinden en te stimuleren (toegang tot andere regionale titels, sites en digitale tijdschriften inbegrepen bij je dpg-abo) en ondertussen dus verlagen van het aantal sessies waardoor je nooit deze voordelen uit je abonnement kunt benutten zonder ergenis.

Gelukkig heeft Tweakers nog een eigen login systeem ;) dat zullen ze wel in de overname deal destijds hebben beklonken gelukkig.

[ Voor 35% gewijzigd door Deezers op 24-06-2025 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21
Alles draait om kapitalisme en winst maximalisatie tegenwoordig. Waar vroeger iemand elk jaar met de geboden dienst of het product met x aantal afnemers blij was met bedrag x (geïndexeerd), moet nu alles eruit geperst (van de aandeelhouders, investeerders of eigenaren) d.m.v. de dienst of het product uit kleden, er een duurdere variant bij te zetten, reclame toe te voegen, data te verkopen of het bereik te beperken. Zo lang wij als klant toch blijven betalen zal dit doorgaan. Zo ook DPG, je hebt dus twee keuzes: accepteren of opzeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 24-06-2025 18:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Onze buren delen al decennia de krant met elkaar. Zodra de een hem uit heeft doen ze hem bij de buren in de bus. Dat moet digitaal ook gewoon kunnen, maar daar proberen ze op deze manier een stokje voor te steken lijkt het. Het moet natuurlijk niet de brave gebruiker gaan irriteren en dat doet het nu wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-09 19:44
Iemand heeft ook echt niet zitten opletten want 3 devices <> 3 sessies.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
gielie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:51:
DPG is sowieso een boevenbende
[...]
Scroll eens helemaal naar onderen op deze pagina....

"Tweakers is onderdeel van DPG Media B.V."

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
MacThijs schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:02:
Heb hier inderdaad ook enorm veel last van en vind het behoorlijk schandalig dat ik zo word beperkt.
Een abonnement is opeens een persoonlijk abonnement geworden; belachelijk.
Vroeguh mocht je de krant toch ook gewoon met het hele gezin lezen?
Voor een klein bedrag een paar apparaten toevoegen zou ik prima vinden. Of geen toegang tot alle andere DPG-mdeia; daar zit ik totaal niet op te wachten.
In principe kan het net zoals met de krant, maar dan wel op hetzelfde device.
De krant kun je ook niet even snel dupliceren en ronddelen in je huishouden.
Maargoed, in de digitale wereld is er veel meer mogelijk en dat proberen ze dus weer de nek om te draaien lijkt het.
Dan kun je weer net zo goed de krant kopen en heb je ook écht iets in handen waar ze niet mee kunnen gaan rommelen achteraf ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 15:35
ThinkPad schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:10:
[...]

Scroll eens helemaal naar onderen op deze pagina....

"Tweakers is onderdeel van DPG Media B.V."

:+
Goh… spuit 11. Sinds de overname zijn hier regelmatig kritische noten over geweest, en daarom ook dat hier nu een topic over zal bestaan.

Meestal wordt er vanuit Tweakers ontwijkend gereageerd op dit soort berichten, maar heel soms mag Tweakers zelf nog een heel klein beetje kritisch zijn op haar eigenaar. De meeste dingen worden echter niet (correct) op de FP gebracht of weggehoond (zoals de illegale cookiebanners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:33
Travelan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:55:
[...]
heel soms mag Tweakers zelf nog een heel klein beetje kritisch zijn op haar eigenaar. De meeste dingen worden echter niet (correct) op de FP gebracht of weggehoond (zoals de illegale cookiebanners).
Dat valt m.i. wel mee hoor, dat DPG begin dit jaar de big brother award voor advertentie tracking had gewonnen stond volgens mij gewoon op de frontpage.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik lees vooral de frustraties over hoe DPG te werk gaat, maar dan wordt het een rant-topic zonder discussiewaarde :) Heeft iemand al eens de vraag neergelegd bij DPG hoe dit tot stand gekomen is?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Fly-guy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:56:
[...]

[...]
Nou... ben ik de enige die daar leest dat ik dus (onbeperkt) zou moeten kunnen inloggen op:
  1. Mijn telefoon (meerdere kranten-apps)
  2. Mijn privé-PC (verschillende kranten-sites in een browser)
  3. Mijn werk-PC (idem, meerdere kranten in 1 browser)
An sich is dat voor mij voldoende ;)
En dan hebben we het verder niet over het "nodig een vriend of familielid uit om mee te lezen"-account dat ze me een tijdje terug hebben gegeven, en waar ik dus een eigen login voor mijn vrouw heb aangemaakt, op haar mailadres... en die dus OOK alle DPG-kranten kan lezen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:57
Outerspace schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:31:
Ik lees vooral de frustraties over hoe DPG te werk gaat, maar dan wordt het een rant-topic zonder discussiewaarde :) Heeft iemand al eens de vraag neergelegd bij DPG hoe dit tot stand gekomen is?
Het probleem is dat de paywall niet werkt zoals zou moeten. Al bij minder dan 3 apps/systemen komt er een block. Lijkt me een terechte klacht en geen rant :) . Verder kan je bij de meeste abonnementen meerdere meelezers toevoegen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Toby
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-08 13:12
Hier ook die zelfde problemen.
Wij hadden altijd 5 gebruikers en nu zonder kennisgeving van verandering voorwaarden DPG maar 3.
Binnenshuis nu veel frustraties met de gezinsleden. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier is ook een document betreffende de abonnementsvoorwaarden:
https://privacy.dpgmedia....RDEN-ALGEMEEN-DPGMEDIA-NL

Interessante quotes:
2.8 DPG Media behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Abonnementsvoorwaarden. De Abonnee dient daarom regelmatig de actuele versie van de Abonnementsvoorwaarden te controleren.

2.9 De gewijzigde Abonnementsvoorwaarden zijn vanaf de datum van inwerkingtreding van toepassing op alle bestaande en toekomstige Abonnementsovereenkomsten zoals bedoeld in artikel 2.1 van de Abonnementsvoorwaarden, ook indien deze voor de wijziging van de Abonnementsvoorwaarden zijn gesloten.
Ze kunnen, naar eigen zeggen, de voorwaarden wijzigen zonder verder informeren van de klant en dit toepasbaar maken op nieuwe en bestaande abonnementen. De vraag is of dit wel legaal is?

En hier staat dat het maximaal drie is.
Het is de Abonnee en meelezer niet toegestaan de inloggegevens van het DPG Media account die toegang geeft tot de digitale uitgaven te exploiteren of in gebruik te geven aan derden. Het gebruik van het DPG Media account is gelimiteerd tot in totaal maximaal drie (3) webbrowsers en/ of apparaten met apps van DPG Media.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mark1969
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-06 09:13
DPG heeft iedereen bij zijn veters.
Nagenoeg elke krant en in elk geval elke regionale krant is eigendom van DPG, dus switchen is er niet bij.
In consumentenrecht geldt in ieder geval dat
1) informatieplicht. De klant informeren over de wijziging ==> niet aan voldaan
2) redelijke termijn. De wijziging moet tijdig voor invoering worden medegedeeld. ==> niet aan voldaan
3) recht op opzegging. De klant heeft recht per direct het abonnement te beëindigen
4) transparantie. De wijziging mag niet oneerlijk of onverwacht zijn. ==> niet aan voldaan
De wijziging is ingegaan op 25 Mei (laatste wijziging van hun algemene voorwaarden).

DPG lijkt dus lak te hebben aan het consumentenrecht.
De oplossingen van de klantenservice werken niet. De 'oplossing' is om voor andere gebruikers een eigen account aan te maken en die te koppelen aan je abonnement. Dat krijg ik, ondanks een ICT achtergrond, niet aan de praat en heb hierdoor al twee maal mijn wachtwoord moeten wijzigen.

Kranten hebben an decennia lang last van dalende lezersaantallen, ik denk dat dit een misplaatste poging is om dat tij te keren. Bij mij werkt het averechts, maximaal 3 apparaten, browsers of apps is voor mij volstrekt onvoldoende om bruikbaar te zijn. Ik heb dus opgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lex Augusteijn
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-06 10:51
Het is nog erger: ik heb een papieren abonnement op het ED en een papieren zaterdag abonnement op de Volkskrant. Beiden onder hetzelfde account. Ik zou verwachten dat ik dan op 2x3 apparaten mag inloggen. Maar nee, slechts 3.
Zal eens kijken of ik dat account kan splitsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Soldaatje schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:49:
Ze kunnen, naar eigen zeggen, de voorwaarden wijzigen zonder verder informeren van de klant en dit toepasbaar maken op nieuwe en bestaande abonnementen. De vraag is of dit wel legaal is?
Nee, dat is het niet. Maar we weten allemaal dat legaliteit DPG niet heel erg veel intereseert. Daar hebben we hier op Tweakers ook al regelmatig last van gehad. Gelukkig is Tweakers nog welwillend en "rebels", de meeste andere sites van DPG not so much.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deezers
Het blijft trouwens verdacht stil vanuit de Tweakers nieuwsredactie. Normaal is er bij elke kleinste wijziging van een streamer wel een nieuwsbericht aan gewijd. Nu niks. Terwijl feitelijk er dus van 5 naar 3 apparaten/sessies is gegaan (nieuwswaardig) zonder melding naar abonnees (niet klantvriendelijk) en een te harde detectie waar veel klanten met èèn of meerdere abonnementen dus ineens tegen aan lopen (nieuwswaarde). Uiteindelijk zal DPG het wel afdoen als een fout in de DPG-login meetmethode en de 3 apparaten limiet hanteren (daar is het ze immers om te doen anders wijzigen ze de voorwaarden niet). Elk ander bedrijf dat zonder melding de gebruikersvoorwaarden aanpast doet dat niet voor niks. En met de overname van RTL komen er straks ongetwijfeld meer sites en apps onder de DPG-login zoals Videoland, Buienradar en RTL nieuws (ondanks zogenaamd zelfstandig blijven). Voor nu.nl moet je nu ook al verplicht inloggen om de Nujij reacties te lezen. We weten nu nog steeds niet of het gebruik van de AD, Nu.nl, Donald Duck, tijdschrift.nl, en Volkskrant app allemaal gezien worden als een aparte sessie in de praktijk. Dat het wachtwoord wijzigen sinds deze week in storing is is ook een teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik ben geen betalend lid en heb nu het probleem dat ik niet eens meer ingelogd kan zijn bij nu.nl of ik krijg internal server error. Heel apart. Dit is al een week aan de gang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sl5ktSECFjo9bBXxUbO076XZZgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEXVyMRKFWB2yZ66Uoev0U9v.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens een oplossing voor jullie probleem kan dus ook zijn om naar https://mijnomgeving.dpgmedia.nl/account

En daar dus bovenstaande sessies te killen. Ik kan dat op een of andere manier niet met m'n DPGMedia account. Wie heeft er nog meer last van?

Speedtouch freak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hier ook last van. Het is toch raar dat je aan drie apparaten bent gebonden? Het is 2025, ik heb mijn telefoon, iPad en laptop allemaal dubben uitgevoerd (privé en zakelijk) en dus zit ik al aan zes apparaten voor één persoon. Zou wel met een of twee minder kunnen, maar onder de drie kom ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Het ging een paar dagen goed maar nu weer de melding. Nog steeds onduidelijk of de mobiele website en app gebruiken nu als 2 van de 3 sessies tellen. Je wordt soms ook weer naar de site doorverwezen dus je kan er niet echt onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat een gedoe zeg. Drie apparaten is echt te weinig. Bij de meeste apps is een limiet van vijf, dat is werkbaar. Nu moet ik steeds opnieuw inloggen bij DPG en dan is het maar de vraag of ik er op een ander apparaat niet uitgeknikkerd wordt. Het is me ook niet helemaal duidelijk in hoeverre de meelezer die ik sinds gisteren heb toegevoegd (mijn vrouw) dit alles beïnvloedt, op diverse apparaten hebben we een eigen gebruikersomgeving. Kortom zeer gebruikersonvriendelijk. Tot zover mijn klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-09 12:45
Als ik bij mijn accountgevens kijk (Trouw abbo) zie ik dat ik de krant kan delen met 3 personen.

Ik ga er vanuit dat het maximaal aantal sessie van 3 per gedeeld account geldt.

Iemand hier ervaring mee? Ik ga het vanavond testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeD9rZkGozziNgq8CNak28f0skw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uNtXkhIp06ebMLL3EVa81NvU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Kets schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:40:
Als ik bij mijn accountgevens kijk (Trouw abbo) zie ik dat ik de krant kan delen met 3 personen.

Ik ga er vanuit dat het maximaal aantal sessie van 3 per gedeeld account geldt.

Iemand hier ervaring mee? Ik ga het vanavond testen.

[Afbeelding]
Als je die tekst juist interpreteert zou je 4 sessies op moeten kunnen starten. 'Uw abonnement' (is 1), en maximaal 3 personen binnen uw huishouden. Is totaal 4. :)

OT: blij dat ik dit draadje tegen ben gekomen, want vorige week was alle DPG media bijna onbruikbaar. Moest bij elke sessie m'n wachtwoord veranderen. Zat in het buitenland, misschien was dat de reden. Sinds ik weer in Nederland ben lijkt het stabieler.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:24
Of kun je daar een andere DPG account toevoegen, die dan ook weer 3 sessies open mag hebben staan? Dat zou je eens uit moeten testen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Het is gewoon onduidelijk omdat alles met dezelfde DPG-login werkt. Als je èèn DPG product hebt zal het nog wel werkbaar zijn als je mensen kan toevoegen aan je abonnement, maar met een krant, tijdschrift nu.nl app en Donald Duck zit je al op 3 toepassingen op hetzelfde apparaat. Dan moet je überhaupt maar steeds afwachten of je geen melding krijgt. Vervolgens moet je je wachtwoord wijzigen, moet je overal weer uitloggen en inloggen. Echt klantvriendelijk is het niet. Ik betaal er gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:29:
[...]

De krant kun je ook niet even snel dupliceren en ronddelen in je huishouden.
Niet? Jij de voorpagina, ik sport, een ander de weekendbijlage, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
F_J_K schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:53:
Het gaat hier niet echt over Privacy en beveiliging dus ik verplaats je vraag even naar de buren. Ik denk dat het hier beter past.

Ik snap dat jullie DPG te vriend willen houden.. maar iets wat in de voorwaarden gewijzigd is een bug noemen is natuurlijk wel heel apart.

Overigens vraag ik me af wanneer Tweakers ook met dit geintje mee gaat. "je moet ingelogged zijn om nieuws berichten te lezen" en dan na 5 berichten "Je moet betalen als je de rest wil lezen".

DPG wordt steeds machtiger, het wordt maar steeds goedgekeurd en ze blijven de usability slopen. Ik ben blij dat mijn abo er niet meer is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
toolkist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Dat is toch totaal niet handig in de realiteit of wel soms ;)
Juist de reden waarom mensen een digitaal abbo nemen; gewoon de app openen op je eigen device en je kunt alles in zien wat je wilt.
Bedrijven zoals DPG denken echter dat zodra ze een aardige userbase hebben, dat ze dan indirect de prijzen kunnen verhogen door gedeeltelijk het gemak en functionaliteit af te pakken.
Dan presenteren ze een duurder abbo (lees: sluit meerdere reguliere abbo's af in veel gevallen) om weer het oorspronkelijke gemak en functionaliteit te verkrijgen.
De bedrijven zelf zeggen dan doodleuk dat ze de tarieven ongewijzigd hebben gelaten en enkel het delen van accounts tegen willen gaan.

Maargoed, aan eenieder om hier uiteindelijk mee akkoord te gaan natuurlijk.
Ik heb ook al diverse diensten zodoende ' bedankt ' met hun aanpassing door deze op te zeggen, dan krijgen ze helemaal geen inkomsten meer van mij.
Wat betreft dit met DPG zou ik dat ook doen, als maar genoeg mensen weglopen wijzigen ze het wellicht ook weer terug.
En ondanks dat DPG zo'n beetje bezig is alle commerciële media op te kopen is in NL, zijn er nog genoeg alternatieven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Sorry dat ik het weer naar 'n ander sub-forum moet gooien, gelukkig wel in GC, maar aangezien dit over voorwaarden en consumentenrecht gaat, past dit beter in het Shopping Forum. Schopje die kant op dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oeps. My bad.
corset schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Ik snap dat jullie DPG te vriend willen houden.. maar iets wat in de voorwaarden gewijzigd is een bug noemen is natuurlijk wel heel apart.
Jullie? Ik ben als vrijwillige crew ook maar een user maar dan een met meer knopjes ;)
En het een bug (duidelijke fout) noemen is bepaald niet aardig. Integendeel.
Overigens vraag ik me af wanneer Tweakers ook met dit geintje mee gaat. "je moet ingelogged zijn om nieuws berichten te lezen" en dan na 5 berichten "Je moet betalen als je de rest wil lezen".
Is geprobeerd, werkt niet voor wij Tweakers-publiek dat niet bereid is te betalen: .plan: We stoppen met Tweakers Plus

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:47
Zojuist de ondeskundige helpdesk aan de lijn gehad maar ze willen mijn abonnement
niet opzeggen om deze reden.
Volgens diegene stond het altijd al in de voorwaarden en zijn ze recentelijk gaan handhaven hierop.

Dat je zowel zakelijk als privé verscheidene apparaten dubbel hebt maakt niks uit.
Dan maar per contractvervaldatum het abonnement beëindigen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
Mapuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:22:
Zojuist de ondeskundige helpdesk aan de lijn gehad maar ze willen mijn abonnement
Volgens diegene stond het altijd al in de voorwaarden en zijn ze recentelijk gaan handhaven hierop.

Dat je zowel zakelijk als privé verscheidene apparaten dubbel hebt maakt niks uit.
Nou dat kan je vrij makkelijk aantonen dat dat onzin is:

https://web.archive.org/w.../nl/document/terms-of-use
Je ontvangt na het aanmaken van een DPG Media account een bevestigingsmail. Je inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) zijn strikt persoonlijk. Het is niet toegestaan om de inloggegevens te exploiteren of in gebruik te geven aan derden. Met een DPG Media account mag je in totaal op maximaal vijf (5) webbrowsers en/ of apparaten met apps ingelogd gebruik maken van de websites en apps van DPG Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
F_J_K schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:29:
Oeps. My bad.

[...]

Jullie? Ik ben als vrijwillige crew ook maar een user maar dan een met meer knopjes ;)
En het een bug (duidelijke fout) noemen is bepaald niet aardig. Integendeel.

[...]

Is geprobeerd, werkt niet voor wij Tweakers-publiek dat niet bereid is te betalen: .plan: We stoppen met Tweakers Plus
Het is geprobeerd. Maar wat DPG wil heeft Tweakers maar te doen. Dat gaat niet veranderen. Het is jammer maar wat doe je eraan.

Overigens heb ik het bij mijn ouders gecontroleerd en exact hetzelfde van 5 naar 3 gegaan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
Mapuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:22:

De klantenservicemedewerker wordt waarschijnlijk ook gek van alle klachten deze week. Dat DPG niet actief heeft gecommuniceerd over de wijziging zegt natuurlijk al genoeg (zie ook datum van versie voorwaarden, zijn dus wel degelijk aangepast, dat doen ze liever niet omdat het een negatieve wijziging is). Wat ook meespeelt en wat best meer aandacht mag, ook bij de Tweakers redactie na het bericht over de overname RTL vorige week, is dat ze juist iedereen een eigen DPG-login account willen laten aanmaken want unieke advertentieprofielen ala Meta want ik lees natuurlijk andere onderwerpen dan mijn partner of moeder. Hoe meer unieke DPG-profielen des te waardevoller voor de adverteerder en dus meer voor te vragen door DPG.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 20:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pS-ShqiUcguANCBG7aRhX7YTedM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ls9wZmKUr20edJyBZfdtTp5.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had dit topic nog niet gezien, maar wilde net de krant lezen maar kan er niet meer in. Wat klantonvriendelijk. Mijn vrouw en ik lezen beide de Volkskrant op tablet of telefoon, dat kan nu niet meer dus. Mijn vrouw wilde al een tijdje NRC uitproberen, dit is wel een duwtje die kant op.

[edit] net VK opgezegd en een NRC abonnement genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Moriaty op 05-07-2025 14:27 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
Pendora schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Nou dat kan je vrij makkelijk aantonen dat dat onzin is:

https://web.archive.org/w.../nl/document/terms-of-use

[...]
Bedankt voor de link,
Deze zojuist in een klachtenformulier gebruikt om als nog te willen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Moriaty schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:47:
[Afbeelding]
Ik had dit topic nog niet gezien, maar wilde net de krant lezen maar kan er niet meer in. Wat klantonvriendelijk. Mijn vrouw en ik lezen beide de Volkskrant op tablet of telefoon, dat kan nu niet meer dus. Mijn vrouw wilde al een tijdje NRC uitproberen, dit is wel een duwtje die kant op.

[edit] net VK opgezegd en een NRC abonnement genomen.
2 is minder dan 3 dus dat kan toch gewoon nog of begrijp ik je nu verkeerd?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Bor schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:58:
2 is minder dan 3 dus dat kan toch gewoon nog of begrijp ik je nu verkeerd?
2 telefoons + 2 tablets = 4 apparaten

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:17
8088 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:42:
[...]

2 telefoons + 2 tablets = 4 apparaten
Of dit voorbeeld.

Op 1 toestel.
Krijg je dagelijkse mail binnen met nieuws, ik klik erop via de mail app. Die start een browser in app. Dat is 1 sessie.
Gebruik mijn eigen browser op mijn mobiel, dat is sessie 2.

Dan heb je nog 1 sessie over.

Nu ben ik een Tweaker, ik overleef dit wel. Maar de gemiddelde gebruiker. Ik heb meelij met de telefonische ondersteuning van DPG.

[ Voor 14% gewijzigd door Haruhi op 07-07-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07

franssie

Save the albatross

Ik ben hier gelukkig nog niet tegenaan gelopen (Parool) maar met twee actieve laptops, mobiel en vriendin ook met twee actieve laptops en telefoon zal dat binnenkort ook wel gaan spelen ben ik bang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm mijn NRC abbo was afgelopen en ik was van plan de Volksbank te proberen, maar dit is gewoon een dood doener voor mij (telefoon, tablet en wat pc's).

Terug naar de NRC ga ik ook niet, principeel omdat je niet online kan opzeggen (en ze supporten geen ipv6). Zowie zo erg moet van alle marketing / dark patters rondom dit soort producten. Liefste had ik gewoon iets transparants, pre-paid zonder allerlij kortings constructies welke... kan blijven dromen maar zucht. Allemaal Wikipedia: Enshittification voor profits

[ Voor 8% gewijzigd door Xanthorax op 08-07-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Je Tweakers account staat los van een DPG account, dus ik snap dat Tweakers hier geen nieuwsbericht aan besteed.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat zou ook wat zijn geweest hier, als na de overname iedereen verplicht een DPG account aan had moeten maken. :o :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Meg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:48:
Je Tweakers account staat los van een DPG account, dus ik snap dat Tweakers hier geen nieuwsbericht aan besteed.
Voor hoe lang nog is de vraag. Ik denk dat dat een kwestie van tijd is voordat we hier ook een DPG account krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 12:36

crisp

Devver

Pixelated

corset schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Voor hoe lang nog is de vraag. Ik denk dat dat een kwestie van tijd is voordat we hier ook een DPG account krijgen
Nee, daar zijn geen plannen voor.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
crisp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:17:
[...]

Nee, daar zijn geen plannen voor.
En dat wil ik heel graag geloven vanuit het tweakers perspectief. Maar DPG heeft op zeer veel sites de login erin gegooid. Dus als DPG het wil gaat het gebeuren. Ik zou het zelf erg jammer vinden.

En uiteraard laat ik het hele stuk over accounts, forum, karma systemen etc etc buiten beschouwing. Want sinds wanneer maakt DPG zich druk om klantvriendelijkheid :+ (en ik benoem hier specifiek DPG en niet Tweakers, 2 verschillende groepen als het gaat om reputatie. 1 goed, en 1 heel slecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk dat je iemand van het development team wel op zijn woord kan vertrouwen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58
Meg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:54:
Ik denk dat je iemand van het development team wel op zijn woord kan vertrouwen.
In het moment, eens.

Maar het zou ook niet de eerste keer zijn in de geschiedenis van Tweakers waar later wordt teruggekomen op eerder ingenomen standpunten of uitspraken omdat de koers veranderd.

De vraag is dus eerder hoeveel waarde men moet hechten aan een statement als 'daar zijn nu geen plannen voor', immers die plannen kunnen er morgen, over een half jaar of binnen nu en een paar jaar potentieel wel zijn.

Veel commitment zie ik dus niet in zo'n statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 11:32
Dennism schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:34:
[...]

In het moment, eens.

Maar het zou ook niet de eerste keer zijn de geschiedenis van Tweakers waar later wordt teruggekomen op eerder ingenomen standpunten of uitspraken omdat de koers veranderd.

De vraag is dus eerder hoeveel waarde men moet hechten aan een statement als 'daar zijn nu geen plannen voor', immers die plannen kunnen er morgen, over een half jaar of binnen nu en een paar jaar potentieel wel zijn.

Veel commitment zie ik dus niet in zo'n statement.
Ik lees zulke statements altijd als "daar zijn geen plannen voor, voor zover ik weet". Of "daar zijn geen plannen voor, die ik kan delen".

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapuck
Ze weigeren mijn opzegging te accepteren omdat mijn abonnement nog tot mei 2026 loopt.
Dat is correct echter is het wel afgesloten onder andere voorwaarden.
En deze verslechtering van voorwaarden zijn voor mij niet acceptabel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 11:32
Mapuck schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:02:
Ze weigeren mijn opzegging te accepteren omdat mijn abonnement nog tot mei 2026 loopt.
Dat is correct echter is het wel afgesloten onder andere voorwaarden.
En deze verslechtering van voorwaarden zijn voor mij niet acceptabel.
Volgens mij is het voldoende om - per e-mail - aan te geven dat je het abonnement opzegt per dd-mm-jjjj vanwege de nadelige aanpassing in de voorwaarden (en hun overtreding van het consumentenrecht), en dat verdere incasso's voor het abonnement worden gestorneerd / geblokkeerd.

Dat zij het niet "accepteren" is verder niet jouw probleem ;)

Maar: ik ben geen jurist! Dus controleer voordat je verdere stappen onderneemt met je rechtsbijstand oid.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Zie hier onder het kopje 'Kan ik opzeggen als de algemene voorwaarden veranderen?'

--------------------------------------

Verandert de verkoper de algemene voorwaarden nadat u het abonnement afsloot? Dan blijven voor u de algemene voorwaarden gelden waarmee u akkoord ging. De nieuwe versie geldt alleen als:
  • in uw algemene voorwaarden staat dat de verkoper deze zonder uw toestemming mag aanpassen, én
  • de verkoper u de nieuwe algemene voorwaarden toestuurt
Grote verandering
De verandering van de algemene voorwaarden geeft u niet het recht om uw abonnement te stoppen. Behalve als uw abonnement erg verandert door de nieuwe voorwaarden. U mag bijvoorbeeld nog maar 1 x per week sporten in plaats van elke dag. Dan heeft u soms toch het recht om uw abonnement op te zeggen.

Neem aan (maar dat mag iemand anders uitzoeken :) ) dat er in hun vorige algemene voorwaarden een bepaling staat over het zonder toestemming mogen wijzigen ervan. Indien dat niet het geval is was mag je het sowieso opzeggen.

Dan behoren ze dus ook de nieuwe algemene voorwaarden op te sturen. Heb zelf een abonnement op een DPG krant, maar heb hierover geen mail kunnen vinden. Heb ook geen brief hierover ontvangen. Dus op grond van die bevinding (maar dat kan iedereen in z'n eigen mailbox nakijken) zou je het ook op kunnen zeggen. Let wel: ze moeten het formeel toesturen, enkel op de site vermelden (ook in de vorm van een popup oid) is dus niet voldoende.

Dat over de 'grote verandering' is een juridische kwestie. Gezien het aantal klachten die niet alleen op dit forum, maar overal, staan, lijkt me een beroep hierop gegrond.

Het is ook een aantoonbare verslechtering. Heb zelf inmiddels in de periode 26 tot en met 29 juni 5 keer mijn wachtwoord moeten wijzigen, en heb hier dus ook 5 mails van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
alexbl69 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:56:
Zie hier onder het kopje 'Kan ik opzeggen als de algemene voorwaarden veranderen?'

Verandert de verkoper de algemene voorwaarden nadat u het abonnement afsloot? Dan blijven voor u de algemene voorwaarden gelden waarmee u akkoord ging. De nieuwe versie geldt alleen als:
  • in uw algemene voorwaarden staat dat de verkoper deze zonder uw toestemming mag aanpassen, én
  • de verkoper u de nieuwe algemene voorwaarden toestuurt
Grote verandering
De verandering van de algemene voorwaarden geeft u niet het recht om uw abonnement te stoppen. Behalve als uw abonnement erg verandert door de nieuwe voorwaarden. U mag bijvoorbeeld nog maar 1 x per week sporten in plaats van elke dag. Dan heeft u soms toch het recht om uw abonnement op te zeggen.

Neem aan (maar dat mag iemand anders uitzoeken :) ) dat er in hun vorige algemene voorwaarden een bepaling staat over het zonder toestemming mogen wijzigen ervan. Indien dat niet het geval is was mag je het sowieso opzeggen.

Dan behoren ze dus ook de nieuwe algemene voorwaarden op te sturen. Heb zelf een abonnement op een DPG krant, maar heb hierover geen mail kunnen vinden. Heb ook geen brief hierover ontvangen. Dus op grond van die bevinding (maar dat kan iedereen in z'n eigen mailbox nakijken) zou je het ook op kunnen zeggen. Let wel: ze moeten het formeel toesturen, enkel op de site vermelden (ook in de vorm van een popup oid) is dus niet voldoende.

Dat over de 'grote verandering' is een juridische kwestie. Gezien het aantal klachten die niet alleen op dit forum, maar overal, staan, lijkt me een beroep hierop gegrond.

Het is ook een aantoonbare verslechtering. Heb zelf inmiddels in de periode 26 tot en met 29 juni 5 keer mijn wachtwoord moeten wijzigen, en heb hier dus ook 5 mails van ontvangen.
Je hebt de 'algemene voorwaarden' en 'gebruikersvoorwaarden'. Die laatste zijn nu gewijzigd. Dat zal het juridische spel wel zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 01:58

sll

Meld het vooral bij de Consumentenbond en bijvoorbeeld Radar. Hoe meer klachten, des te groter de kans dat het in het nieuws komt en er iets mee gedaan wordt. DPG ligt momenteel onder een vergrootglas na recent groen licht voor de overname van RTL en hopelijk is iedereen nog alert op alles wat lijkt op marktmisbruik.

Je kunt ook de ACM (ja diezelfde ACM die groen licht gaf voor de overname) benaderen over de klantonvriendelijke / illegaal stilzwijgende wijziging van de voorwaarden.

Ikzelf ben abonnee van de NRC. Deze is van de andere grote uitgever (toevallig net als DPG ook Belgisch) die actief is in Nederland. Hopelijk verslechteren de voorwaarden hier niet.

Triest dat er nog maar 2 uitgevers in Nederland actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Deezers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:08:
[...]

Je hebt de 'algemene voorwaarden' en 'gebruikersvoorwaarden'. Die laatste zijn nu gewijzigd. Dat zal het juridische spel wel zijn.
Een snelle google search leert me dat dat in Nederland hetzelfde is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yoonite
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-08 17:28
Ietwat verlate reactie door een ijdele hoop dat de blokkade wel weer zou verdwijnen bij uitloggen overal en dan weer inloggen, maar nee, ook dat mag niet baten. Ik ben er zo onmogelijk gefrustreerd door dat ik twee abonnementen heb stopgezet gister, te weten Trouw en de Volkskrant. NRC heeft (nog…) niet van zulke fratsen gelukkig en dus is dat nu de enige krant waar ik nog voor wil blijven betalen. Het komt voor mij namelijk neer op meerdere keren per week een wachtwoord te moeten resetten en daar pas ik voor. Ik betaal niet voor een wachwoord obsessie van DPG.

Ik heb ook besloten een klacht in te dienen bij RADAR. De klantenservice van DPG kwam niet verder dan uitleggen hoe het systeem werkt ( ja daar was ik al achter tot mijn grote ergernis) en met een zinloze en onmogelijke suggestie om mijn abonnement te delen. …
Mijn abonnement is echter het basisabonnement en laat die dat delen nou net niet toestaan …. Goh, zit vast niks achter van … neem een duurder abonnement en je probleem is opgelost.

Enfin, onderstaande is deze avond naar RADAR verstuurd. Ik moedig iedereen met dezelfde frustrtatie aan om ze ook een bericht te sturen. Eenvoudige procedure. En wie weet doen ze er iets mee. Niet geschoten is altijd mis. Ik zal de kranten missen, maar het niet willen toegeven aan dit soort rigide beperkingen is voor mij persoonlijk belangrijker. Je krijgt een bevestiging per mail met daarin het bericht dat je hebt verzonden

Bericht aan de radar redactie:
Ik betaal al jarenlang voor twee kranten, de digitale versie, te weten Trouw en Volkskrant, beiden DPG media. Nooit problemen met inloggen voor content die alleen voor betalende klanten is. Totdat DPG onaangekondigd ineens de voorwaarden veranderde dat je nog maar op 3 verschillende webbrowsers ingelogd mag zijn. Zodra je daar overheen gaat krijg je een waarschuwing dat je account geblokkeerd wordt en dan kom je er gewoon niet meer in, behalve door een nieuw wachtwoord aan te maken zodat hun tracksysteem weer op 0 gaat kennelijk.

Dat betekent in de praktijk simpelweg dat je voortdurend geblokkeerd wordt omdat 3 schermen echt te weinig is. Was voorheen 5 meen ik en niet van die rigide blokkades die je dwingen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Ik weiger om om de haverklap nieuwe wachtwoorden aan te maken voor een betaald account. Ik schoon mijn browsers heel geregeld op en ook dat zorgt blijkbaar voor opnieuw een kruisje erbij op hun teller want foei dan heb je de cookies gewist. Of pak per ongeluk een keer een andere dan de standaard browser en je gaat er ook al overheen als je zowel mobiel, pc en tablet gebruikt zoals ik. Of als je even op de pc van je partner iets wilt laten lezen, hop weer een kruisje erbij en weg is je inlog.

Ik heb een klacht ingediend bij de DPG klantenservice via beide kranten en als antwoord krijg ik de uitleg van hoe het systeem werkt (alsof dat helpt) en dat ik inwonende personen kan toevoegen aan mijn account in de persoonlijke omgeving van de kranten. Dan kan ik het maximaal aantal toegestanen schermen zogenaamd verhogen naar 12 is de suggestie. Niet dus, want dat kan alleen voor duurdere abonnementen en niet voor de basisabonnementen (alleen digitale toegang) die ik en uiteraard vele anderen ook hebben.

Staaltje van pushen naar een duurder abonnement om hun regime van blokkeren te ontlopen.

Ik heb uiteindelijk beide abonnementen stopgezet deze week omdat het me mateloos irriteert en ik nog steeds weiger om om de paar dagen een nieuw wachtwoord aan te maken.

Ik vind het zo onvriendelijk dat ik zelfs heb besloten Radar (jullie) in te lichten nu en dat doe ik normaliter nooit

Hopelijk zijn er meer klachten en kunnen jullie er iets mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik kom dit topic nu net op het spoor in ons tipformulier - misschien dat ik het eerder over het hoofd zag, in dat geval excuses, maar blijf ons op de redactie vooral tippen als je zulke dingen ziet! Dit is wmb namelijk wel nieuwswaardig dus ik heb vragen uitstaan bij DPG hierover.

En alsjeblieft...
Het blijft trouwens verdacht stil vanuit de Tweakers nieuwsredactie. Normaal is er bij elke kleinste wijziging van een streamer wel een nieuwsbericht aan gewijd. Nu niks
Zullen we aub proberen dit soort dingen een klein tandje minder cynisch te benaderen? Dit heeft natuurlijk geen ruk te maken met onze uitgever, maar het feit dat wij niet ieder topic voorbij kunnen zien komen.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TijsZonderH schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:23:
Ik kom dit topic nu net op het spoor in ons tipformulier - misschien dat ik het eerder over het hoofd zag, in dat geval excuses, maar blijf ons op de redactie vooral tippen als je zulke dingen ziet! Dit is wmb namelijk wel nieuwswaardig dus ik heb vragen uitstaan bij DPG hierover.

En alsjeblieft...

[...]

Zullen we aub proberen dit soort dingen een klein tandje minder cynisch te benaderen? Dit heeft natuurlijk geen ruk te maken met onze uitgever, maar het feit dat wij niet ieder topic voorbij kunnen zien komen.
Bedankt voor de info! En ik denk niet dat er een cynsime geplanned was. Maar je moet toegeven dat als een tech forum van de DPG (want dat is de eigenaar) er niet over post mensen gaan nadenken.
En natuurlijk 99% van de tijd zit er een compleet logische verklaring achter, alleen snap ik het wel dat mensen zo kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers

En alsjeblieft...

[...]

Ah fijn! Nee maar zoals gezegd elke kleine wijziging krijgt normaal wel een nieuwsbericht dus vandaar mijn kritiek ;) zoals in dit topic staat gaat het ook meer op de manier waarop DPG dit (niet) heeft gecommuniceerd en de praktijk. Ook omdat alles vanuit een DPG-login moet en met meerdere producten en devices is het praktisch onwerkbaar. Hopelijk blijft Tweakers ook buiten de DPG-login op lange termijn :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

sll schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:40:
Meld het vooral bij de Consumentenbond en bijvoorbeeld Radar. Hoe meer klachten, des te groter de kans dat het in het nieuws komt en er iets mee gedaan wordt. DPG ligt momenteel onder een vergrootglas na recent groen licht voor de overname van RTL en hopelijk is iedereen nog alert op alles wat lijkt op marktmisbruik.

Je kunt ook de ACM (ja diezelfde ACM die groen licht gaf voor de overname) benaderen over de klantonvriendelijke / illegaal stilzwijgende wijziging van de voorwaarden.

Ikzelf ben abonnee van de NRC. Deze is van de andere grote uitgever (toevallig net als DPG ook Belgisch) die actief is in Nederland. Hopelijk verslechteren de voorwaarden hier niet.

Triest dat er nog maar 2 uitgevers in Nederland actief zijn.
Ondertussen 'mag' baas Van Thillo gewoon even op zijn nieuwe speeltje gaan vertellen dat ie met Netflix wil concurreren en dat daar meer overnames voor nodig zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws...ntwoordelijkheid-a4899232
(Interview was eerst op rtl nieuws te zien, nrc-link is voor het idee).

Het is bizar hoe ons medialandschap gedomineert wordt door belgen.
Een heel ongezonde ontwikkeling ajhmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En (als rood kleurtje maar) als vrijwilliger en deelnemer aan dit topic weet ik dat dondersgoed maar had ik er helemaal niet aan gedacht dit even bij jullie te melden :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mijn account heb ik 20 actieve sessies, maar heb deze melding nog nooit gehad. Dus of het echt puur op sessies werkt?

Ik heb overigens wel het Basis abonnement (Volkskrant) en kan dus ook geen meelezers toevoegen. Misschien heeft dat nog invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 12:07

franssie

Save the albatross

Tralapo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:16:
Volgens mijn account heb ik 20 actieve sessies, maar heb deze melding nog nooit gehad. Dus of het echt puur op sessies werkt?

Ik heb overigens wel het Basis abonnement (Volkskrant) en kan dus ook geen meelezers toevoegen. Misschien heeft dat nog invloed?
Waar kun je dat zien? Mijn vriendin zit ook op mijn account en een sessie of tien zou mij niet verbazen omdat we beide veel apparaten gebruiken

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Waar kun je dat zien? Mijn vriendin zit ook op mijn account en een sessie of tien zou mij niet verbazen omdat we beide veel apparaten gebruiken
Account > Apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Laatst online: 09:20
Ik heb ook (nog) geen melding gehad, en wel 41 actieve sessies :P. Misschien dat het pas vanaf een reset echt gaat tellen?

Overigens heeft DPG bij mij persoonlijk nog wel wat krediet sinds ze in 2023 het abonnement gratis opgewaardeerd hebben tot ook alle andere merken gratis te kunnen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 13:17
nieuws: DPG-accounts zijn voortaan niet op vijf maar maximaal drie apparaten ...

Er staat nu in ieder geval wel een artikel over op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Jovatov schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:03:
Ik heb ook (nog) geen melding gehad, en wel 41 actieve sessies :P. Misschien dat het pas vanaf een reset echt gaat tellen?

Overigens heeft DPG bij mij persoonlijk nog wel wat krediet sinds ze in 2023 het abonnement gratis opgewaardeerd hebben tot ook alle andere merken gratis te kunnen lezen.
Ik begrijp het ook niet helemaal. Ik heb alles uitgelogd en ben 1x opnieuw ingelogd. Vervolgens staan bij de gekoppelde titels wel een 'ingelogd sinds' met datums in het verleden. Het lijkt meer op de datum van het laatste bezoek al klopt dat ook niet helemaal.

Wat een klanthatend gedrocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:44
Ik vraag me af. Ik heb in het verleden het abonnement van Trouw gekoppeld aan een 2e account waarmee mijn vrouw met haar eigen naam in kan loggen.

Geldt die limit van 3 apparaten dan 2 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 21:52

Eix

Lothlórien schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:52:
Ik vraag me af. Ik heb in het verleden het abonnement van Trouw gekoppeld aan een 2e account waarmee mijn vrouw met haar eigen naam in kan loggen.

Geldt die limit van 3 apparaten dan 2 keer?
Ja, zover ik het begrijp wel.

Echter effectief gaat het niet zozeer om het aantal apparaten maar om het aantal sessies. Als in, de krant lezen via de app en ander nieuws via de browser op hetzelfde device telt al als twee ‘apparaten’. Met simpelweg een telefoon voor onderweg en een tablet voor thuis ga je dus met dat gebruik al nat. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Moet ook zeggen dat ik twee weken geleden meerdere keren per dag een nieuw wachtwoord aan moest maken, maar sinds die tijd niet meer. Hoewel mijn gedrag niet is veranderd.

Lijkt er (tenminste hier) op dat de maatregelen terug zijn gedraaid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mapuck
Het is gelukt, mijn abonnement is beëindigd, het had even wat voeten in de aarde maar het is nu over en uit.
Geen respect voor bedrijven die tussentijds de spelregels veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49

Pimmuz

Roar

Vraagje hier over nu.nl,

Het lijkt erop alsof de website mijn gepersonaliseerde voorkeuren niet meer opslaat ik ben en blijf wel ingelogd maar het donker thema moet ik nu iedere keer aanzetten terwijl dit voorheen niet hoefde. Toen dacht ik zal eens kijken of ik ergens de redactie kan bereiken en toen zag ik dit:

Contact met redactie
Deze inhoud kan helaas niet worden getoond
Wij hebben geen toestemming voor de benodigde cookies. Aanvaard de cookies om deze inhoud te bekijken.
Wijzig cookie-instellingen

Dus voor een contact venster moet je alles aanvaarden, wat is dit voor onzin of is dit iets 'nieuws' in hun beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

TWKterry

Master Mariner

Ja, dat donkere scherm heb ik ook sinds een paar dagen en dat zonder cookies te wissen.
Heb nu.nl maar verwijderd uit de shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

toolkist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Dan moet sport wel een aparte bijlage zijn, dat is niet altijd het geval, sport zit regelmatig in het regionale deel (Tubantia).
Pimmuz schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:55:
Vraagje hier over nu.nl,

Het lijkt erop alsof de website mijn gepersonaliseerde voorkeuren niet meer opslaat ik ben en blijf wel ingelogd maar het donker thema moet ik nu iedere keer aanzetten terwijl dit voorheen niet hoefde. Toen dacht ik zal eens kijken of ik ergens de redactie kan bereiken en toen zag ik dit:
Die persoonlijke voorkeur heeft hier nooit goed gewerkt, de instelling voor donker wordt wel opgeslagen, maar wordt pas actief als ik eerst naar die instellingenpagina ga en dan terug naar een artikel. Dit zowel op desktop als Google News app op de smartphone. Wel meteen ingelogd, alleen instelling wordt dus niet meteen toegepast. Dit is al lange tijd gaande, denk niet dat dit gerelateerd is aan de huidige toestand.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanske144
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-08 11:39
Op advies van de klantenservice van De Volkskrant deel ik sinds kort mijn DPG abonnement met mijn vrouw. Ik heb een iPhone en een laptop, mijn vrouw heeft een iPhone en een iPad met beiden dus een eigen inlognaam en wachtwoord. We lezen De Volkskrant en het Eindhovens Dagblad, verder niets. Nooit problemen gehad, maar DPG blokkeert ons sinds kort dagelijks omdat ik actief zou zijn op meer dan 3 webbrowsers en/of apparaten met apps. Blijkbaar kon je eerder met 5 apparaten/webbrowsers bezig zijn en dat is gewijzigd zonder verdere aankondiging. Het abonnement delen (wat de klantenservice me aanraadde als oplossing) helpt niet. Uitloggen op een of meerdere apparaten helpt ook niet, ik MOET als "wangebruiker'' telkens een nieuw wachtwoord kiezen en heb vandaag mijn 9e nieuwe wachtwoord ingevoerd. En voor mijn vrouw MOET ik ook iedere keer een nieuw wachtwoord invoeren. Om gek van te worden. Jarenlang nooit problemen gehad maar dit is onwerkbaar. Ik zeg mijn abonnement op. Scheelt een hoop ergernis en ruim €30 per maand. :( :( :(

[ Voor 28% gewijzigd door hanske144 op 15-08-2025 10:41 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1