Sinds gisteren lijkt de processor van mijn laptop het allemaal niet echt te trekken. Bij het spelen van games als Victoria 3 en Le Mans Ultimate (waarbij mijn laptop crasht wanneer er veel wagens in beeld, dicht bij elkaar, zijn) gaat mijn processor loeien als een gek, waarna de laptop zichzelf uitzet. Ik vind dat opvallend, daar de laptop nog niet eens driekwart jaar meegaat en er niets significants mee gebeurd is. Het gebeurde gisteren voor het eerst.
Vanochtend testte ik het even kort weer bij Le Mans Ultimate en heb ik gemeten hoe heet de CPU wordt bij het gamen; iets boven de 90 graden, in ruste zit hij nu iets boven de 50 graden. Dat is volgens mij ietwat te heet.
Laptop: MSI Cyborg 15 A13VFK-1218NL
CPU: Core i7-13620H
GPU: GeForce RTX 4060
RAM: 16 GB
Wat kan ik het beste doen? Is dit überhaupt foute boel wat betreft mijn CPU? Ik als leek kan me ook zo voorstellen dat het warme weer van gisteren niet helpt met het koel houden van de laptop.
Vanochtend testte ik het even kort weer bij Le Mans Ultimate en heb ik gemeten hoe heet de CPU wordt bij het gamen; iets boven de 90 graden, in ruste zit hij nu iets boven de 50 graden. Dat is volgens mij ietwat te heet.
Laptop: MSI Cyborg 15 A13VFK-1218NL
CPU: Core i7-13620H
GPU: GeForce RTX 4060
RAM: 16 GB
Wat kan ik het beste doen? Is dit überhaupt foute boel wat betreft mijn CPU? Ik als leek kan me ook zo voorstellen dat het warme weer van gisteren niet helpt met het koel houden van de laptop.