Gaten(?) in kunststof gevel berging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS0180
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-06 23:19
Wij hebben een vrijstaande berging met kunststof gevelbekleding. Nu vielen mij op een aantal verschillende plekken gaten of ruimtes op tussen de kunststofplaten.

Geen idee hoe lang dit zo is en of het altijd die al zo is, wij wonen nu ruim een jaar in dit huis. Ik dacht dat het wellicht daar warmte komt (uitzetten). Maar ik krijg met een beetje duwen geen beweging in de platen.. zie foto voor de ruimtes.

Iemand enig idee wat dit is, hoe dit komt en of het kwaad kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFk1BQcWD9WmPcSrcuBaysiRD8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rANChYyyjB88DeB7iC7aYjVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr8pqCRXM8yLDvpw8P8AcXTrvz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxvmoXdbl6d8gqNOYLoIKsTo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTXixOAdtOsuddtKZ122ruQqRLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxcyljlhmfv9eaTA8pAvYAeK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zitten daar niet de spijkers waar de delen mee vast zitten, en is het bruine wat roest-uitloop?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 19:26
Ziet er inderdaad uit als uitgezette gevelbekleding door uitzetting/krimp/verzakking waardoor de verbinding net niet helemaal lekker meer in elkaar zit.

https://www.vandentop.nl/...rnwood-25-cm-500-cm-2-st/ (voorbeeld van de gaatjes die je ziet)

[ Voor 7% gewijzigd door Perseus op 22-06-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS0180
thunder7 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:46:
Zitten daar niet de spijkers waar de delen mee vast zitten, en is het bruine wat roest-uitloop?
Het ziet er idd naar uit als roest, ik heb de platen verder nooit gezien, maar ik zie in de post hierboven wel een mooi voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS0180
Perseus schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:47:
Ziet er inderdaad uit als uitgezette gevelbekleding door uitzetting/krimp/verzakking waardoor de verbinding net niet helemaal lekker meer in elkaar zit.

https://www.vandentop.nl/...rnwood-25-cm-500-cm-2-st/ (voorbeeld van de gaatjes die je ziet)
Het lijkt inderdaad op de verbindingen van de foto. Met de warmte van de afgelopen dagen zou het best door uitzetting kunnen komen.

Weet jij toevallig of ik iets hiermee moet of kan doen? En kan het kwaad als deze verbindingen openstaan voor water/regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:08

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik vermoed dat die rij net nie helemaal lekker zit, of het erg is hangt met name af van wat er achter zitm, als er iets als spinvliesfolie is gebruikt maakt het eigenlijk niets uit. Wanneer dit de waterdichte laag is, kan het zijn dat het niet waterdicht genoeg meer is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door twain4me op 22-06-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:34
Dat zit dan gewoon niet goed gemonteerd, dat zou nooit tevoorschijn moeten komen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS0180
twain4me schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:16:
Ik vermoed dat die rij net nie helemaal lekker zit, of het erg is hangt met name af van wat er achter zitm, als er iets als spinvliesfolie is gebruikt maakt het eigenlijk niets uit. Wanneer dit de waterdichte laag is, kan het zijn dat het niet waterdicht genoeg meer is ;)
Het zijn meerdere rijen, 3 in totaal. En ik durf helaas niets te zeggen over folie etc. Ik weet dat er isolatiemateriaal in zit (wol). Maar wat daarachter zit, heb ik nooit gezien. We hebben alleen een keer nieuwe dakbedekking op laten branden. Verder geen aanpassingen aangebracht.

Valt dit nog te herstellen achteraf als dit nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:11

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

JS0180 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:42:
[...]

Het zijn meerdere rijen, 3 in totaal. En ik durf helaas niets te zeggen over folie etc. Ik weet dat er isolatiemateriaal in zit (wol). Maar wat daarachter zit, heb ik nooit gezien. We hebben alleen een keer nieuwe dakbedekking op laten branden. Verder geen aanpassingen aangebracht.

Valt dit nog te herstellen achteraf als dit nodig is?
Ja dit is te herstellen.
Maar dan moet de gevelbekleding er geheel af, beginnen met de daktrim en vanuit daar alle platen losschroeven en vanaf beneden terug opbouwen (met nieuwe RVS schroeven ipv deze roestbakken). Dan kun je ze goed in elkaar klikken.

Ik heb er ervaring mee, om extra Aletta aan te leggen, en dat is prima te doen op een mooie zaterdag.

Mocht er geen spinvlies voor zitten, kun je dat er gelijk tussen hangen. Gelijk nooit meer gedoe met vocht ;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1