Prijs deuren en kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-06 16:46
Ik heb een offerte ontvangen voor het laten plaatsen van twee kozijnen incl deuren. Het gaat om:
- Achterdeur + zijlicht en beglazing. Incl driepuntsluiting & veiligheidsbeslag
- Poortdeur incl kozijn

Obv google naar deuren en kozijnen valt het iets hoger uit dan ik had verwacht, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets laat doen. 🫣 Zijn onderstaande prijzen redelijk of beter nog andere offertes opvragen? Ik merk dat veel lui het druk hebben. Er is zelfs al drie maanden terug iemand geweest om in te meten, maar na tig smoesjes ben ik daar wel klaar mee. Niet echt een goede voorbode tot een soepele samenwerking. Dit bedrijf reageerde in ieder geval vlot, kundig en komt afspraken na. Ik hik een beetje tegen de hassle om andere offertes op te vragen. Als de prijs marktconform is zit het er wellicht voor de herfst allemaal in.

Het kozijn van de tuinpoort is een beetje overkill, daar kan een gewone deur in met simpel beslag. Als ze de tuin in willen zijn ze sneller over de muur heen geklommen dan klooien met een veiligheidssluiting. 🤣 Dat kan iig nog van de prijs af.

Hardhouten kozijn met zijlicht volgens foto incl HR++isolatieglas € 2.410,=
Hardhouten deur 83 x 201,5 56mm dik incl HR++isolatieglas
Voorzien van driepunt sluiting en veiligheidsbeslag
Geheel 2x gespoten en afgemonteerd

Tuinpoort € 1.900,=
Hardhouten kozijn
Hardhouten deur voorzien van onder en boven paneel
Met tussendorpel
Driepunt sluiting en veiligheidsbeslag
Deur 56 mm dik voorzien van kader

Plaatsen op locatie € 1.200,=

Totaal incl afvoer, kleinmateriaal & btw komt op net geen 7000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:56
Waarom geen kunststof? Puur uit interesse.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:48:
Waarom geen kunststof? Puur uit interesse.
Ik vind de uitstraling van hout mooier (heel persoonlijk). De overige kozijnen in huis zijn ook nu ook van hout, dan houden we de stijl van de kozijnen / de rest van het huis in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
OrganicIron schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:59:
[...]

Ik vind de uitstraling van hout mooier (heel persoonlijk). De overige kozijnen in huis zijn ook nu ook van hout, dan houden we de stijl van de kozijnen / de rest van het huis in stand.
Je hebt ook houtlook maar dan van kunststof. Je ziet het verschil niet ;) Wij hebben hardhout maar de kosten van het verven iedere 5 jaar zijn niet misselijk. In ons geval €7500 iedere vijf jaar

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47
Gezien de verwachte levensduur van kunststof ben je in het totaal dus niet goedkoper uit met hout en schilderen, als je goed hout hebt dan blijft dat langer goed dan kunststof, en vergis je ook niet in de kosten van een kunstof kozijn en deur naar jou smaak

Overigens zijn die prijzen zo gek nog niet, ik betaalde 20 jaar geleden al dik 2000 voor alleen een houten deur..

[ Voor 17% gewijzigd door pman63 op 22-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
pman63 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:39:
Gezien de verwachte levensduur van kunststof ben je in het totaal dus niet goedkoper uit met hout en schilderen, als je goed hout hebt dan blijft dat langer goed dan kunststof, en vergis je ook niet in de kosten van een kunstof kozijn en deur naar jou smaak

Overigens zijn die prijzen zo gek nog niet, ik betaalde 20 jaar geleden al dik 2000 voor alleen een houten deur..
Levensduur van kunststof? Ik ken niemand die ooit zijn kunststof deur heeft moeten vervangen. Dat is nieuw voor mij.

Kunststof voordeur 3500€. Stukken goedkoper dus dan hout ;) als je het verven meerekent uiteraard

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OrganicIron
Ha voor mijn topic ge-hyjacked wordt naar een hout vs kunstof discussie, ik startte het topic om een gevoel te krijgen bij de geoffreerde prijs. De keuze voor hout is reeds gemaakt. 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:07
Als er nieuwe kozijnen worden geplaatst waarom dan geen HR+++ glas?

Het enige voordeel van hout wat ik nu kan bedenken is dat als je over 20 jaar een keer een nieuw sluitwerk nodig hebt dat je dan in hout altijd kan aanpassen en in kunststof nooit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De prijs voor de voordeur vind ik wel oke, alleen je tuinpoort is duur betaald, zo speciaal hoeft dat toch niet te zijn? 1900 ex BTW en ex plaatsen, das fors.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@No Hands HR+++ is eigenlijk niet ter spraken gekomen, ik zal eens informeren naar evt meerprijzen. In het verleden waren we gewaarschuwd voor flink kleurverschil tusen hr++ en triple glas, is dat nog steeds het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
OrganicIron schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:31:
@No Hands HR+++ is eigenlijk niet ter spraken gekomen, ik zal eens informeren naar evt meerprijzen. In het verleden waren we gewaarschuwd voor flink kleurverschil tusen hr++ en triple glas, is dat nog steeds het geval?
De argumenten van kozijnleveranciers om maar geen hr+++ glas te hoeven plaatsen zijn enorm en dit is er 1 van, omdat er een extra laag glas is wordt het donkerder in huis. Dat glas doorzichtig is wordt er niet bijgezegd
Hoe vaak bekijk jij meerdere ruiten in je woning tegelijk, in 1 oogopslag? en bekijk je dan ook de ruit en niet wat er achter zichtbaar is.
Dat is nooit. Dus je ziet er niets van.

Elke aanpassing aan de buitenschil van je woning moet naar mijn idee een maximale verbetering zijn. HR++ is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:56

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

No Hands schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:35:
[...]

De argumenten van kozijnleveranciers om maar geen hr+++ glas te hoeven plaatsen zijn enorm en dit is er 1 van, omdat er een extra laag glas is wordt het donkerder in huis. Dat glas doorzichtig is wordt er niet bijgezegd
Hoe vaak bekijk jij meerdere ruiten in je woning tegelijk, in 1 oogopslag? en bekijk je dan ook de ruit en niet wat er achter zichtbaar is.
Dat is nooit. Dus je ziet er niets van.

Elke aanpassing aan de buitenschil van je woning moet naar mijn idee een maximale verbetering zijn. HR++ is dat niet.
Ik heb het idee dat kozijnenboeren gewoon een pesthekel hebben aan die zware glasplaten. En dat ze daardoor allerlei smoesjes verzinnen om het maar niet te doen. Dat deed die van mij ook. 8)7

Tja, een van de posities aan de voorkant van het huis woog 140kg. Jammer joh. Dan investeer je maar in apparatuur om het zonder tillen te plaatsen.

Terwijl de meerprijs echt compleet wegvalt tegen de kosten van de kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
AtomicShockwave schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:48:
[...]

Ik heb het idee dat kozijnenboeren gewoon een pesthekel hebben aan die zware glasplaten. En dat ze daardoor allerlei smoesjes verzinnen om het maar niet te doen. Dat deed die van mij ook. 8)7

Tja, een van de posities aan de voorkant van het huis woog 140kg. Jammer joh. Dan investeer je maar in apparatuur om het zonder tillen te plaatsen.

Terwijl de meerprijs echt compleet wegvalt tegen de kosten van de kozijnen.
Klopt het is puur ongemak waarom ze het niet aanraden ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Ja dat is inderdaad ongemak, ik heb het laatst nog aan de monteurs van mijn kozijnen gevraagd en die zeiden het ook al, het is zo zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:40
Prijs is best reëel weinig mis mee. Tuinpoort is natuurlijk wel duurder omdat je zelf voor deze optie kiest( voor maar een tuin poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Voordeur sure, maar voor een tuinpoort zou ik voor dat bedrag lekker zelf gaan klussen en vermoedelijk onder de 100 euro klaar zijn (ja, niet voor zoiets als hier gespecificeerd), maar ieder zijn ding.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 22-06-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Tuinpoort is geen poort in een schutting, maar een houten kozijn met dichte deur in een stenen muur. Werkzaamheden zijn incl herstel voegwerk en plaatsen loodflapje aan de bovenkant. Het kozijn is aan de sluitkant over de halve lengte gebarsten, dus moet geheel vervangen. Er hoeft echter niet zo'n fancy deur in en al helemaal niet met driepuntssluiting. Dat ga ik zeker laten aanpassen. 👍
Pagina: 1