Verder werkt SiSoft goed, is mijn ram kapot, of kan het een andre oorzak hebben? Ik heb 1 x 128 en 1 x 64 op 100mhz.
Verwijderd
of je ram niet goed is kan je bij het opstarten zien....
je pc doet niet voor niet een ramtest!!!!!
Vaag, ik had er geen last van dat ie tijdens de geheugenbenchmark vastliep... Waar ik problemen mee had was dat ie ramvast hing als ik info over m'n mobo wou opvragen... Verder werkt SiSoft Sandra perfect hier...
Hoe lang wacht je tot je besluit dat Sandra is vastgelopen? De geheugentest duurt iets van 5 minuten ofzo..
Die 'test' alleen _hoeveel_ geheugen er in je PC zit, niet of het ook daadwerkelijk werkt. Om echt te testen of je RAM goed is is speciale software voor. Deze kan je b.v. op de c't website downloaden.Op maandag 17 september 2001 15:06 schreef betweter het volgende:
Nee, je kunt daar alleen zien of het zeker kapot is of dat het misschien kapot is, niet dat het zeker goed is.Op maandag 17 september 2001 15:06 schreef betweter het volgende:
Hoe komt het dan dat er soms toch gemeld wordt dat het niet werkt?Op maandag 17 september 2001 15:13 schreef warp het volgende:
[..]
Die 'test' alleen _hoeveel_ geheugen er in je PC zit, niet of het ook daadwerkelijk werkt. Om echt te testen of je RAM goed is is speciale software voor. Deze kan je b.v. op de c't website downloaden.
Dan is de hele RAM module defect. De BIOS memory-test test echt niet alle afzonderlijke chips die op een memory-module zitten (en hier treden juist de meeste problemen op, doorgaans is er maar 1 chipje kapot op een RAM module en niet de gehele RAM module).Op maandag 17 september 2001 16:01 schreef OlafvdSpek het volgende:
Hoe komt het dan dat er soms toch gemeld wordt dat het niet werkt?
Wat raar dat Windows nog opstart als de hele module defect is. Lijkt me dat er echt wel meer wordt getest.
Sorry omdat ik dit topic terug naar boven schop, maar ik heb dus hetzelfde probleem (met SiSoft Sandra 2002).
Bij Sandra 2001 werkte de "Memory Bandwith Benchmark" wel.
De PC start na een minuutje ofzo gewoon opnieuw op. Wanneer ik "automatisch heropstarten" uitzet in "Opstart- en herstelinstellingen" krijg ik enkel een zwart scherm.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
mobo: Abit KG7-Lite
DDR: 512Mb Samsung
De PC start na een minuutje ofzo gewoon opnieuw op. Wanneer ik "automatisch heropstarten" uitzet in "Opstart- en herstelinstellingen" krijg ik enkel een zwart scherm.
Misschien is het gewoon een bug in Sisoft Sandra. Als je verder geen problemen met je pc hebt zou ik er verder maar niet om wakker liggenOp maandag 08 april 2002 19:10 schreef Laagvliegerke het volgende:
Sorry omdat ik dit topic terug naar boven schop, maar ik heb dus hetzelfde probleem (met SiSoft Sandra 2002).
Ik heb ook een probleem met sisoft: ik krijg prachtige verticale gekleurde strepen in mijn beeld als ik de tests draai (als ik ze afzonderlijk draai is er niets aan de hand
) Ik heb nu windows xp professional.
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Verwijderd
bij mij krijg ik een blauw scherm onder Win NT als ik hem afsluit. de rest gaat allemaal goed
maar jah, een reboot doet wonderen
Tja,zo kan ik die bandbreedte niet testen natuurlijk... Hoe kan ik nu gaan opscheppen zonder die screenshots?? 
Iemand weet van een proggie die bandbreedte van het geheugen meet. En testen en stressen van het geheugen mag er natuurlijk ook altijd bij!
Iemand weet van een proggie die bandbreedte van het geheugen meet. En testen en stressen van het geheugen mag er natuurlijk ook altijd bij!
Verwijderd
Bij mij loopt sisoft vast als ik gegevens over mijn CPU op wil vragen, verder doet ie het perfect.
En nu is mijn CPU toch echt niet kapot, want danzou ik hier niet kunnen posten.
En nu is mijn CPU toch echt niet kapot, want danzou ik hier niet kunnen posten.
Dit probleem heb ik dus met Win2K, ik heb de "Memory Bandwith Benchmark" gisteren ff gedraaid onder Win98se en daar werkt dit prima.Op maandag 08 april 2002 19:10 schreef Laagvliegerke het volgende:
Pagina: 1