Mijn huidige systeem komt uit 2016 en draait eigenlijk al jaren nieuwere games voor geen meter, waardoor ik uitgeweken ben naar voornamelijk consoles. Aangezien de consolegaming markt een kant opgaat die me absoluut niet bevalt wil ik weer eens investeren in een nieuwe build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast standaard gebruik eigenlijk alleen gamen. Open world games en sims hebben daarbij mijn voorkeur, maar ik wil graag dat ik zo'n beetje alles lekker kan draaien wat nu uit is, en ook wel redelijk verzekerd kan zijn dat ik niet teveel hoef in te leveren bij nog uitkomende games op graphics vs performance.
Daarnaast wil ik een aantal consoles gaan emuleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo rond de 1800 euro, max is wel echt 1900
Omdat ik de GPU en mobo al aangeschaft heb voor ~900 euro blijft er 900 a 1000 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga dit beeldscherm gebruiken voor het systeem;
uitvoering: Dell G2724D Zwart
Daarnaast overweeg ik nog om wat schijven uit mijn huidige systeem over te zetten, een HDD en SATA SSD
Zoals ik al eerder aangaf heb ik het moederbord en de GPU al besteld en binnen;
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de afgelopen maand mezelf ingelezen en denk dat ik met de volgende onderdelen de build wel af kan maken;
Het complete systeem zou er dan dus als volgt uit komen te zien;
De assemblage ga ik gewoon zelf doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet teveel loopt te ronken aangezien ik maar weinig met headset op speel.
Ik vind bang for buck erg belangrijk, en hoef niet per se het beste van het beste. Maar ik hoop wel een lange tijd vooruit te kunnen zonder te hoeven upgraden.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, eventueel op termijn als ik daar veel profijt uit zou halen bij emulatie.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel momenteel vooral nog over de kast. Of alles lekker past, en of er wel genoeg ventilatie is. Vraag me af of ik niet beter de airflow variant kan nemen. Echter ben ik bang dat deze een stuk meer geluid zou produceren, of mogelijk licht vanuit de kast door zou kunnen laten.
Ik kreeg van een maatje de suggestie om een 1000w PSU te nemen met het oog op eventuele upgrades in de toekomst, maar dat lijkt me nogal overkill? Ik begreep dat de GPU en CPU die ik heb uitgezocht best zuinig zijn, klopt dat?
Ik zou het waarderen als jullie even meedenken of alles lekker matched. En als ik iets over het hoofd zie, of wanneer er voor sommige onderdelen betere opties het overwegen waard zijn, hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast standaard gebruik eigenlijk alleen gamen. Open world games en sims hebben daarbij mijn voorkeur, maar ik wil graag dat ik zo'n beetje alles lekker kan draaien wat nu uit is, en ook wel redelijk verzekerd kan zijn dat ik niet teveel hoef in te leveren bij nog uitkomende games op graphics vs performance.
Daarnaast wil ik een aantal consoles gaan emuleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo rond de 1800 euro, max is wel echt 1900
Omdat ik de GPU en mobo al aangeschaft heb voor ~900 euro blijft er 900 a 1000 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga dit beeldscherm gebruiken voor het systeem;
uitvoering: Dell G2724D Zwart
Daarnaast overweeg ik nog om wat schijven uit mijn huidige systeem over te zetten, een HDD en SATA SSD
Zoals ik al eerder aangaf heb ik het moederbord en de GPU al besteld en binnen;
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC | € 738,99 | € 738,99 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de afgelopen maand mezelf ingelezen en denk dat ik met de volgende onderdelen de build wel af kan maken;
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 319,88 | € 319,88 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 77,98 | € 77,98 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,25 | € 29,25 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 128,30 | € 128,30 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 147,13 | € 147,13 |
Totaal | € 816,44 |
Het complete systeem zou er dan dus als volgt uit komen te zien;
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 319,88 | € 319,88 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC | € 738,99 | € 738,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 77,98 | € 77,98 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,25 | € 29,25 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 128,30 | € 128,30 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 147,13 | € 147,13 |
Totaal | € 1.754,43 |
De assemblage ga ik gewoon zelf doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet teveel loopt te ronken aangezien ik maar weinig met headset op speel.
Ik vind bang for buck erg belangrijk, en hoef niet per se het beste van het beste. Maar ik hoop wel een lange tijd vooruit te kunnen zonder te hoeven upgraden.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, eventueel op termijn als ik daar veel profijt uit zou halen bij emulatie.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel momenteel vooral nog over de kast. Of alles lekker past, en of er wel genoeg ventilatie is. Vraag me af of ik niet beter de airflow variant kan nemen. Echter ben ik bang dat deze een stuk meer geluid zou produceren, of mogelijk licht vanuit de kast door zou kunnen laten.
Ik kreeg van een maatje de suggestie om een 1000w PSU te nemen met het oog op eventuele upgrades in de toekomst, maar dat lijkt me nogal overkill? Ik begreep dat de GPU en CPU die ik heb uitgezocht best zuinig zijn, klopt dat?
Ik zou het waarderen als jullie even meedenken of alles lekker matched. En als ik iets over het hoofd zie, of wanneer er voor sommige onderdelen betere opties het overwegen waard zijn, hoor ik dat graag. Alvast bedankt!