'Windows 10 Enterprise LTSC 2019' op te laten bouwen PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Mijn vraag:
Kan ik bij de 'PC boer om de hoek' een PC laten bouwen met "Windows 10 Enterprise LTSC 2019" met onderdelen die ik zelf kies? Die Windows-versie heeft de langste security updates (tot 2029) voor een Windows10-versie. (Ik wil geen Windows11 in oktober. Pas in 2029.) Er zit geen Store of UWP in, da's mooi. Dat heb ik niet nodig. En telemetry staat op Security, da's ook een voordeel t.o.v. normale consumenten-Windows-versies.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niks gevonden, het schijnt onder volume licenties te vallen, maar ik wil het gewoon op 1 PC (particulier).
Ik wil ook liever in één keer betalen; volume licenties lijken normaliter alleen met maandelijkse betaling te kunnen.

Mijn 5,5 jaar oude PC is nog niet 'af', dus die ga ik gebruiken voor offline zaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:06
Dat is een enterprise product, dus tenzij je volgens dit antwoord een bedrijf hebt en minimaal 5 licenties afneemt is dat niet legaal te verkrijgen. Illegale manieren om dat te verkrijgen mogen niet besproken worden op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
(jarig!)
bcome schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:49:
Dat is een enterprise product, dus tenzij je volgens dit antwoord een bedrijf hebt en minimaal 5 licenties afneemt is dat niet legaal te verkrijgen. Illegale manieren om dat te verkrijgen mogen niet besproken worden op dit forum.
Ik las ergens dat het wel voor particulieren kan, via Cloud Solution Provider (CSP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kimborntobewild schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Ik las ergens dat het wel voor particulieren kan, via Cloud Solution Provider (CSP).
Dan neem je contact op met de CSP waar je dit gevonden hebt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
(jarig!)
ZeRoC00L schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Dan neem je contact op met de CSP waar je dit gevonden hebt.
Ik heb dat niet bij een CSP zelf gevonden.

Bij nader inzien kan ik misschien beter 'Windows 11 IoT Enterprise LTSC 24H2' kiezen, die heeft security updates tot 2039.
Dan dus toch Windows11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48

Blokker_1999

Full steam ahead

Neen, LTSC is niet bedoeld voor particulieren en is niet bedoeld voor gebruik op desktop computers.

Ik ga nog even verwijzen naar een post die ik enkele dagen terug geschreven heb: Blokker_1999 in "Windows 11 LTSC 2024"

Wil je langer Windows 10 blijven gebruiken, dan kan dat tegen betaling voor maximaal 1 jaar geloof ik.

En CSPs werken samen met bedrijven, niet met particulieren daar hun prioriteit ligt bij het verkopen van cloud producten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Een pc die daadwerkelijk 5,5 jaar is (dus ook technisch) kan Windows 11 draaien. Pas als hij uit 2017 of ouder stamt kom je op de grens.

M.a.w. als je een Intel 6xxx/7xxx hebt of een AMD 1xxx/2xxxG hebt, die technisch te oud zijn en als je die nog in 2019 of later hebt gekocht dan heb je helaas een kat in de zak gekocht.

Alles daarna (Intel 8xxx, AMD 2xxx zonder G en hoger) kan zonder problemen W11 draaien, mits je de PC goed hebt ingesteld (UEFI boot, Secure Boot en de ingebouwde processor TPM aan).

LTSC is voor industriële toepassingen op systemen die qua hard- én software niet of nauwelijks veranderen en niet onderhevig mogen zijn aan veranderingen uit feature updates, dus met stabiliteit hoog in het vaandel. Alleen zakelijk is het legaal te verkrijgen, niet als particulier.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
(jarig!)
nelizmastr schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:45:
Een pc die daadwerkelijk 5,5 jaar is (dus ook technisch) kan Windows 11 draaien. Pas als hij uit 2017 of ouder stamt kom je op de grens.
Ik wil de oude PC voor offline dingen gaan gebruiken. Dus een extra PC kopen.
LTSC is voor industriële toepassingen op systemen die qua hard- én software niet of nauwelijks veranderen en niet onderhevig mogen zijn aan veranderingen uit feature updates, dus met stabiliteit hoog in het vaandel. Alleen zakelijk is het legaal te verkrijgen, niet als particulier.
Waarom mogen particulieren stabiliteit niet hoog in het vaandel hebben? Die OneDrive/Store/Etc. software heb ik niet nodig.
Oneerlijk dat particulieren geen optie hebben om HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\DataCollection: AllowTelemetry op 0 in te stellen, maar bedrijven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Voor 30 euro kan je nog een jaartje door met Windows 10
nieuws: Microsoft geeft gebruikers die back-up maken gratis jaar lang Windows...

[ Voor 73% gewijzigd door sig69 op 28-06-2025 12:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48

Blokker_1999

Full steam ahead

kimborntobewild schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:32:

Waarom mogen particulieren stabiliteit niet hoog in het vaandel hebben? Die OneDrive/Store/Etc. software heb ik niet nodig.
Oneerlijk dat particulieren geen optie hebben om HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\DataCollection: AllowTelemetry op 0 in te stellen, maar bedrijven wel.
Die stabiliteit komt met een kost. De LTSC releases zijn niet gemaakt voor een desktop gebruik met meerdere applicaties die gelijktijdig werken. Wordt officieel niet eens ondersteund. Net zoals Office officieel ook niet ondersteund wordt op een LTSC release. Dat wil niet zeggen dat het niet zal werken.

Maar LTSC is bedoeld voor o.a. POS (kassasystemen), digital signage, industriele toepassing, geldautomaten enzoverder. Allemaal toepassingen waarbij het systeem opstart en 1 applicatie start. Waarbij de hard- en software stabiel blijven en eigenlijk nooit veranderen over de levensduur van de computer. De oorsprong van LTSC moet je dan ook meer gaan zoeken in Windows Embedded wat pas echt een modulaire versie van het OS was in de goede oude tijd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1