Eufy cameras bekijken als er internetstoring is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-06 01:41
Ik heb eufy camera's op een homebase aangesloten.
Heel mijn interne netwerk hangt aan een router.
Als mijn internet provider een storinf heeft dan kan ik de eufy beelden en evenementen niet bekijken en krijg geen meldingen des ondanks ik verbonden ben met het interne netwerk.

Ik kan pas kijken als ik mijn mobile data uitschakel op mijn telefoon.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat een app niet standaard naar het mobile netwerk gaat ook al heeft de router geen internet verbinding?

Zo kan ik meldingen blijven ontvangen en hoef ik mijn mobile data niet uit te zetten zodat de rest ook nog werkt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14
Daniel266 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:27:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat een app niet standaard naar het mobile netwerk gaat ook al heeft de router geen internet verbinding?
Welke telefoon?

Wil je de Eufy app ook buitenshuis blijven gebruiken? Als het al lukt om de app alleen over de wifi te laten werken, heb je kans dat de app ook niet meer werkt als je buitenshuis bent.

Maar misschien nog wel interessanter: ligt je internet er dan zo vaak uit?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06 11:51

futurecrawler

Break the cycle.

- welke router
- staat je router zo ingesteld dat actieve wifi-apparaten met elkaar mogen communiceren
- staat op je telefoon de instelling uit/aan om automatisch naar mobiel internet te gaan? (Wifi setting > intelligent Wi-Fi)

This is not a signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
FredvZ schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Welke telefoon?

Wil je de Eufy app ook buitenshuis blijven gebruiken? Als het al lukt om de app alleen over de wifi te laten werken, heb je kans dat de app ook niet meer werkt als je buitenshuis bent.

Maar misschien nog wel interessanter: ligt je internet er dan zo vaak uit?
Laatste maand al 3 keer uitgelegen dus best vervelend.
Ik kijk ook buitenshuis ja maar als ik thuis ben en internet is weg en ik zit gekoppeld aan de wifi zonder internet verbinding dan pakt mijn telefoon automarisch mobile netwerk en logisch alleen daardoor krijg ik geen meldingen meer van eufy en kan ik niks meer zien.
Als ik dat wel wil moet ik mobile data uitschakelen.

Ik ben eigen opzoek naar iets zodat de app ook werkt voa de WiFi dan zonder dat ik mobile data hoef uit te zetten als er geen internet verbinding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
futurecrawler schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:12:
- welke router
- staat je router zo ingesteld dat actieve wifi-apparaten met elkaar mogen communiceren
- staat op je telefoon de instelling uit/aan om automatisch naar mobiel internet te gaan? (Wifi setting > intelligent Wi-Fi)
- Archer AX6000
- als ik mobile data uitzet kan ik wel op de cameras kijken en krijg ik wel meldingen alleen dan werkt voor de rest geen internet meer op mijn telefoon. Als er geen storing is dan is er niks aan de hand maar als er wel een storing is wil ik alsnof meldingen ontvangen enzo
- telefoon schakelt naar mobile netwerk automatisch ja en dat is ook goed maar wil graag dat de eufy app de wifi pakt als ik intern ben zodat ik gewoon me melding krijg en kan kijken zonder mobile data uit te zetten. Beetje zoals ik in mijn bericht heb omschreven naar FredvZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dit lijkt erop dat je een DNS storing hebt, en dat je Eufy cameras een hardcoded DNS gebruiken.

Zit te toevallig bij Odido? Die hebben hier de laatste tijd nogal last van gehad. Je kunt proberen je gebruikte DNS servers in het router te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:07
tjanssen schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 05:29:
Dit lijkt erop dat je een DNS storing hebt, en dat je Eufy cameras een hardcoded DNS gebruiken.

Zit te toevallig bij Odido? Die hebben hier de laatste tijd nogal last van gehad. Je kunt proberen je gebruikte DNS servers in het router te veranderen.
Dat werkt dan als er een DNS storing zou zijn, voor alle andere storingen niet.

@Daniel266
Ik heb even gekeken in mijn android toestel (Samsung), wat je kan proberen is de volgende instelling:
1. ga naar je WiFi instellingen
2. rechtsboven 3 puntjes - Intelligent Wi-Fi
3. schakel de optie uit: overschakelen naar mobiele gegevens

Dit zou moeten betekenen dat die ondanks geen internet (vanuit je thuisnetwerk) toch verbinding maakt met je WiFi, standaard lijkt die optie bij mij aan te staan en dan krijg je dat probleem wat jij uitlegt.

Hoe dit op een ander merk werkt weet ik niet, maar Apple etc zal ook vast en zeker een soortgelijke optie hebben.

Ik denk dat dit wel het proberen waard is, maar let op, ik zie hier vooral meer nadelen dan voordelen in, tenzij jij elke dag problemen hebt met je (thuis) internet provider.
Pagina: 1