Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappa1989
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-09 22:55
Dag allemaal,

Momenteel heb ik een s23ultra en ik wil die graag gaan vervangen met een ander toestel. De toestellen waar ik momenteel naar kijk zijn als volgt;

- S25 ultra
- pixel 9 pro
- zfold 6
- pixel 9 pro fold

Ik twijfel dus tussen een foldable en een van de andere grotere toestellen. Ik gebruik mijn telefoon veel en heb een gezin waar ik veel foto's van maak en de kinderen ook regelmatig filmpjes etc op kijken. De opslag is ook belangrijk voor mij.. ik twijfel daarom ook over een xperia 1 mark 7. Heb in het verleden de z1 gebruikt en was eigenlijk altijd tevreden over het toestel.

Ben benieuwd of het uberhaupt het vervangen de moeite waard is met mijn s23ultra.

Ik hoop dat er wat reacties binnenkomen die mij kunnen helpen met mijn keuze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarin voldoet je S23 Ultra niet meer dan?
Is nog steeds een high-end toestel, verschillen worden steeds minimaler.

En een foldable of niet, dat is toch echt iets wat alleen jij kunt beantwoorden.
Dit jaar gaan we trouwens ook de Pixel 10-serie zien evenals de Z Fold 7.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 12:11
Ik loop ook met de S23u, alles erop en eraan (goedkoop vanuit werk). Heel eerlijk, volgens mij zijn de camera's/foto's van de toestellen die je noemt niet per se beter, en de performance ook niet. Pixels hebben veel kinderziektes, foldables ook. Ja, Pixels maken wel mooie foto's, maar wil je dan inleveren op de rest?

Ik blijf mijne nog een jaar of 2-3 gebruiken, in de hoop dat al die AI meuk er weer wat minder op komt. Accu is ook nog top, dus ik zie echt geen reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappa1989
CLB schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:16:
Waarin voldoet je S23 Ultra niet meer dan?
Is nog steeds een high-end toestel, verschillen worden steeds minimaler.

En een foldable of niet, dat is toch echt iets wat alleen jij kunt beantwoorden.
Dit jaar gaan we trouwens ook de Pixel 10-serie zien evenals de Z Fold 7.
Hij voldoet in principe aan alles behalve dat ik hem niet fijn vind vasthouden zonder een cover, en dat die aardig gebruikerssporen heeft krasjes deukjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:49
Ik had een S23 ultra en ben naar een S25 ultra gegaan omdat die vervangen mocht worden vanuit werk. Absoluut niet waard, enige verschil is dat mijn vriendin nu een S23 ultra heeft, ikzelf merk echt 0,0 verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappa1989
Zebby schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:17:
Ik loop ook met de S23u, alles erop en eraan (goedkoop vanuit werk). Heel eerlijk, volgens mij zijn de camera's/foto's van de toestellen die je noemt niet per se beter, en de performance ook niet. Pixels hebben veel kinderziektes, foldables ook. Ja, Pixels maken wel mooie foto's, maar wil je dan inleveren op de rest?

Ik blijf mijne nog een jaar of 2-3 gebruiken, in de hoop dat al die AI meuk er weer wat minder op komt. Accu is ook nog top, dus ik zie echt geen reden om over te stappen.
Bij pixel vind ik het idee van stock android en de voordelen die daarbij komen een fijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cappa1989 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Hij voldoet in principe aan alles behalve dat ik hem niet fijn vind vasthouden zonder een cover, en dat die aardig gebruikerssporen heeft krasjes deukjes etc.
Als je voor een Foldable gaat, moet je rekenen dat die net een slagje gevoeliger zijn voor beschadiging dan een standaard telefoon. Het vouwscherm, de scharnieren, zijn allemaal extra componenten waar iets mee kan gebeuren t.o.v. een normale telefoon. Dit ontwikkeld wel steeds beter, maar gezien je huidige telefoon ook te lijden heeft gehad is dat wel iets om mee te nemen.

Aangezien vasthouden belangrijk is voor jou, zou ik zeker ook even naar de winkel gaan en daar de telefoon vasthouden of je dan de Pixel 9 Pro of S25U wil nemen, waarbij de S25U de meest lineaire upgrade is qua beleving door dezelfde skin als op je S23U.

Wil je gek doen kun je nog naar de Xiaomi 15 Ultra kijken, die scoort ook goed op de camera's in de laatste BBG, maar heeft wel een totaal andere skin dan Samsung.
Best Buy Guide: De beste high-end smartphones

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 23-06-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappa1989
Ik blijf het lastig vinden maar vind zelf de upgrade van s23ultra naar de s25 niet heel aantrekkelijk.. foldable vind ik wel weer heel leuk om te hebben, maar is eigenlijk ook niet de meestal praktische oplossing.. dan neig ik toch weer naar het wachten op een aantal nieuwe toestellen die eventueel dit jaar nog uitkomen..

De xiaomi 15 ultra lees ik ook wel veel positieve dingen over maar ik weet niet hoe die software schil is en of de google play store daar wel gewoon op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Play Store is daar gewoon op te vinden ja, de skin daarentegen is wel zwaar en Aziatisch.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
cappa1989 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:49:
De xiaomi 15 ultra lees ik ook wel veel positieve dingen over maar ik weet niet hoe die software schil is en of de google play store daar wel gewoon op zit?
Google Play Store zit op alle Android telefoons behalve Huawei. Ik raad aan de software schil te ervaren in filmpjes op youtube o.i.d. om te zien of dat bij je past. Het is in ieder geval wel beter aan te passen aan je wensen dan Google's Pixel OS.
Pagina: 1