Ik ben bezig met het updaten en uitbreiden van mijn netwerk en ik denk dat ik een netwerk switch nodig heb. hierover heb ik vrij weinig kennis dus ik hoop op jullie hulp en advies.
wat ik qua hardware zal gebruiken is alsvolgt:
in de meterkast:
na mijn modem een TP link DECO x50, om vanuit naar verschillende DECO's en 2 camera's te gaan met kabel.
vanuit de meterkast x50 zullen er kabels getrokken worden naar
- een DECO M9+ op de leefzolder,
- twee naar een muuroutlet in de speelkamer. hierop zal een M9+ aangesloten worden, om daarop weer mijn PC aan te sluiten.
- een DECO x50 op de woonkamer, waarop de TV bedraad is aangesloten
- een PoE TAPO C520WS naar de voorkant van het huis,
- een PoE TAPO C520WS naar de achterkan van het huis.
dan zou er nog 1 draadloze DECO M9+ op de bovenverdieping via mesh verbonden zijn met een van de andere bedrade punten. (hierover kijk ik tezijnertijd welk punt het sterkste is).
In mijn hoofd zou mesh netwerk op 1 punt na bedraad zijn en tevens de 2 camera's via PoE.
mijn vragen?
- is wat ik wil uberhaupt mogelijk? of zie ik iets over het hoofd.
- welke switch raden jullie hiervoor aan?
als er vragen zijn zal ik die zo goed mogelijk beantwoorden.
Ik kijk uit naar jullie input.
wat ik qua hardware zal gebruiken is alsvolgt:
in de meterkast:
na mijn modem een TP link DECO x50, om vanuit naar verschillende DECO's en 2 camera's te gaan met kabel.
vanuit de meterkast x50 zullen er kabels getrokken worden naar
- een DECO M9+ op de leefzolder,
- twee naar een muuroutlet in de speelkamer. hierop zal een M9+ aangesloten worden, om daarop weer mijn PC aan te sluiten.
- een DECO x50 op de woonkamer, waarop de TV bedraad is aangesloten
- een PoE TAPO C520WS naar de voorkant van het huis,
- een PoE TAPO C520WS naar de achterkan van het huis.
dan zou er nog 1 draadloze DECO M9+ op de bovenverdieping via mesh verbonden zijn met een van de andere bedrade punten. (hierover kijk ik tezijnertijd welk punt het sterkste is).
In mijn hoofd zou mesh netwerk op 1 punt na bedraad zijn en tevens de 2 camera's via PoE.
mijn vragen?
- is wat ik wil uberhaupt mogelijk? of zie ik iets over het hoofd.
- welke switch raden jullie hiervoor aan?
als er vragen zijn zal ik die zo goed mogelijk beantwoorden.
Ik kijk uit naar jullie input.