Een nieuw Email provider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christav1998
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21-06 22:06
Hallo, Ik heb een uitdaging voor jullie, waarvan ik vrijwel zeker weet dat het niet gaat lukken ;( , maar nooit geschoten is altijd mis. Ik wil graag een email provider die niet samenwerkt met AI of met een groot bedrijf samen werken, zoals amazon of microsoft. Ik wil echt een ouderwetse provider, meer zoals vroeger; dat er geen kalenders bij zitten, bedrijven die niet je biometrics continue in de gaten houden.

Trouwens, als ik hier fout zit met dit onderwerp hoor ik het graag.

Groetjes en alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PostNL

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09
Christav1998 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:06:
Hallo, Ik heb een uitdaging voor jullie, waarvan ik vrijwel zeker weet dat het niet gaat lukken ;( , maar nooit geschoten is altijd mis. Ik wil graag een email provider die niet samenwerkt met AI of met een groot bedrijf samen werken, zoals amazon of microsoft. Ik wil echt een ouderwetse provider, meer zoals vroeger; dat er geen kalenders bij zitten, bedrijven die niet je biometrics continue in de gaten houden.

Ik denk dat dat heeeeel lastig gaat worden....
Iedereen wil iets doen met O365, misschien dat een bedrijf als Proton iets is?
https://proton.me/
Dat zit je iig in de veilige hoek
Sandd misschien, maar niet PostNL :o
https://www.deloitte.com/...tive-ai/postnl-genai.html

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

sus

is druk :+

Bij een willekeurige hostingpartij een email-only pakketje afnemen met je eigen domein. Lekker IMAP'en en klaar ben je. Kost je een paar euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sus schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:20:
Bij een willekeurige hostingpartij een email-only pakketje afnemen met je eigen domein. Lekker IMAP'en en klaar ben je. Kost je een paar euro per maand.
Al vaker genoemd in dergelijke hosting topics: Cloud86

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Soverin

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:05

mag het wat kosten?

maar bedoel je een email provider of bedoel je gewoon een email applicatie zoals outlook..

waar heb je het nu precies over?

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-06-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 17:51

jurroen

Security en privacy geek

bedrijven die niet je biometrics continue in de gaten houden.
Hierdoor krijg ik het vermoeden dat je een applicatie bedoelt en niet een provider; omdat mail (IMAP, SMTP) geen ondersteuning heeft voor het uitlezen van je biometrics. Zelfs het nieuwere JMAP heeft dat niet :+ Mocht je een applicatie bedoelen, kun je het beste eens kijken naar bijvoorbeeld Thunderbird (of als je hardcore wilt gaan: meli). Voor Android is er FairEmail en voor iOS de eigen Mail.app.

Als je wel op zoek bent naar een mail provider - dus IMAP en SMTP, dan kun je misschien nog het beste een hostingpakketje gebruiken daarvoor, zoals anderen ook al aangaven. Ik heb goede ervaringen met Intention en Mijn.host, maar Cloud86 zie ik ook vaak in positieve zin voorbij komen. En er is natuurlijk ook Soverin.

Het nadeel van providers als Proton en Tuta is dat je min of meer gedwongen bent om hun applicatie te gebruiken. Proton heeft een bridge, daarmee moet je constant die bridge aan hebben staan als je een client wilt gebruiken die jij kiest.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 15:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

gebruik zelf al jaren lang https://www.fastmail.com en dat kan je gebruiken met elke (open) client die je maar wilt, leveren ook terug aan de opensource community ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hostnet.nl

Blijft al je data ook nog eens in Nederland.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:05

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Migadu is in mijn ervaring een hele fijne mail provider. Zij bieden iets wat lijkt op Mail server als dienst. De mogelijkheid tot instellen van je mailboxen en aliassen is erg groot. Is een Zwitserse club met servers primair in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ha, de naam Soverin komt altijd voorbij als er op de Freedom forums een probleem met email is, in die zin dar Freedom mail heeft uitbesteed aan Soverin en sindsdien geen inspraak meer lijkt te hebben op spamfiltering, wachtwoordeisen etc.
Er lijkt daar in ieder geval weinig uit Soverin terug te komen waarom ze doen wat ze doen, of zelfs hoe ze doen wat ze doen. Als je spamfiltering op exact je eigen manier wil doen en wil voorkomen dat een provider mails bounced voordat jij ze ziet terwijl ze in jouw whitelist staan, dan is het niet zo'n goede optie.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik draai het gewoon op mijn eigen server. Maar omdat veel meer heb is dat een koud kunstje. Maar het is wel fijn om te weten waar je data staat

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik zie geen eisen aan de locatie van de servers dus https://purelymail.com

Er is wel caldav support dus agenda's maar verder geen gekke dingen
https://purelymail.com/docs/features

Edit: Oh die hosten op AWS.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 22-06-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:43

Je geeft niet aan wat je ervoor over hebt of dat het gratis moet zijn, maar:
StartMail (https://www.startmail.com/).
Disclaimer: ik ben er werkzaam. Kleiner bedrijf, Nederlands, etc.

Ik moest wel even twee keer lezen: Het komt niet vaak dat mensen vragen voor het niet hebben van calendering (dat hebben we (nog) niet). 😅

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Heb al enige tijd Strato email basic. Komt met gratis domeinnaam (.nl of .com). Kosten: 5 euro voor setup, 1 jaar voor 1 euro per maand, daarna 3 euro per maand. Werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Ben al een paar jaar tevreden over het Duitse Mailbox.org. Ik gebruik het met een eigen .nl domeinnaam die ik bij mijn.host heb geregistreerd.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 16:52
Een eigen Raspberry pi draaien met mailcow en een externe relay server zoals mailgun of sendgrid ? Die laatste twee draaien wellicht wel weer op servers van grote bedrijven, maar dan staat je eigen mailbox in ieder geval daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Proton Mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Zelf hosten wanneer mogelijk, altijd de beste optie. In mijn geval staat alleen poort 25 open naar de buitenwereld, 993/587 zijn alleen beschikbaar vanaf het LAN (of VPN), dus minimaal risico dat ooit iemand van buitenaf bij mijn mailbox kan
Pagina: 1