Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolecraft
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06 16:46
Ik heb net deze videokaart gehaald(5080 TUF OC). maar ik kreeg er geen support bracket bij, is dat niet nodig bij deze kaart? (Voor diegene die hem ook heeft i guess). Het laatste wat ik wil is dat mijn moederbord gaat buigen dankzij dit ding :). Heb het namelijk al bijna eens eerder meegemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Zie je toch direct als je ze plaatst of het nodig is?
De fabrikant vond het kennelijk niet nodig en of te duur.

En indien nodig geacht door jou, bestel of maak je iets om te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb net de ASUS TUF 9070, en daar zit wel een steuntje bij. In mijn kast past die alleen niet. Ik overwoog eerst nog iets zelf te maken, en het zou altijd nog kunnen. Maar ik zie hem niet zover doorbuigen, en bij mijn moederbord adverteren ze met een versterkt PCIe slot, dus tja, zou denken dat het wel goed moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20
wel doen,betetr safe then sorry,die kaarten zijn te duur om het risico te nemen en eenmaal doorgezakt kan het voor allerlei problemen zorgen zie bv repair video's op you tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 15:13
Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar geheid dat er slack gaat ontstaan en dat ziet er esthetisch gewoon niet uit vind ik.

Persoonlijk zou ik voor een aparte aanschaf van een GPU bracket/anti-sag support gaan, zeker gezien de kosten van die videokaart en ze gaan er niet lichter op worden.
Die support kan je uiteraard blijven doorgebruiken bij upgrades, tenzij het er weer bijgeleverd word.

Toevallig gisteren nog een video hierover gezien, je kan even checken hoe de videokaart is gefabriceerd en daar uit redeneren hoeveel die gaat saggen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Turismo schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:06:
Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar geheid dat er slack gaat ontstaan en dat ziet er esthetisch gewoon niet uit vind ik.
Nou ja, bij mijn nieuwe kaart heb ik een waterpas ernaast moeten houden om te zien dat er inderdaad een klein beetje slack was. Nu heb ik wel foto's gezien waarbij het een heel ander verhaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 15:13
Sissors schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:13:
[...]

Nou ja, bij mijn nieuwe kaart heb ik een waterpas ernaast moeten houden om te zien dat er inderdaad een klein beetje slack was. Nu heb ik wel foto's gezien waarbij het een heel ander verhaal was.
Er is dan ook geen wetenschap of en wanneer sag onstaat, kan pas na 1 jaar onstaan, bij sommige al een na een half jaar. en sommige hebben een 3x versterkt GPU shield waar het amper onstaat of pas na jaren.

Ik lees dat je een TUF 9070 hebt, die is 1,48kg tov die TUF 5080 die 1,94 kg weegt, dat is nogal een verschil

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb gewoon een magnetisch en verstelbaar voetje gekocht. Bij mijn GPU kreeg ik er een bracket bij maar had het gevoel dat die echt heel weinig deed. Zo'n voetje kan je hem netjes mee "opkrikken" tot hij recht hangt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Turismo schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:20:
[...]

Er is dan ook geen wetenschap of en wanneer sag onstaat, kan pas na 1 jaar onstaan, bij sommige al een na een half jaar. en sommige hebben een 3x versterkt GPU shield waar het amper onstaat of pas na jaren.

Ik lees dat je een TUF 9070 hebt, die is 1,48kg tov die TUF 5080 die 1,94 kg weegt, dat is nogal een verschil
Goed punt, wel des te opvallender dat bij mijne wel een steuntje was meegeleverd. Ik had nog wel wat geprobeerd met een tie wrap naar bovenkant van mijn kast, en dat werkte, maar toen had ik waterpas ernaast gelegd, en was hij nu juist teveel de andere kant op :P

Edit: Doordat ik mijn PSU shroud eruit heb gehaald kon het meetgeleverde pootje niet daarop staan om het uiteinde te ondersteunen. Maar door hem halverwege bij de GPU, op het uiteinde van de PSU, te zetten, kon hij wel ondersteuning geven. Dus nu is bij mij de GPU halverwege extra ondersteund. Dat haalt iig gedeelte van druk op moederbord eraf. Of het nou echt nodig was weet ik niet, maar goed, kan geen kwaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 22-06-2025 15:23 ]

Pagina: 1