IRQ probleem met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Systeem: Asus A7M266, Thunderbird 1200-133, 256MB Apacer, Win2K.
Netwerkkaart: Realtek 8029AS chipset.

Als ik mijn netwerkkaart wil installeren dan zet de BIOS hem op een bepaalde IRQ (afhankelijk van het PCI slot natuurlijk). Windows ziet dit op een ander IRQ nl. altijd 9, in ieder PCI slot. Ik heb drie verschillende netwerkkaarten getest, allemaal zelfde probleem.

Ik heb nog een poging gedaan door het PCI slot vast op IRQ 9 te zetten, dan is het tenminste gelijk, maar dit helpt ook niet. :'(

Alle netwerkkaarten funktioneren naar behoren in andere systemen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat het hier mee te maken heeft:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

Oplossing : Windows 2000 zonder ACPI installeren

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• moefit
Dit heb ik inderdaad al gezien, maar ik heb met de overige dingen zoals het onboard geluid, modem en USB geen problemen. Het staat ook niet samen op een IRQ.

Verwijderd

je kon ook de geheugen bereiken ff veranderen, hielp bij mijn sound/netwerk driver probz wel iig. Ik had toen ook geen IRQ conflict (win98se)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
nog even de hint..
Als je 2000 zonder ACPI wilt installeren (en dus met APM)moet je tijdens de installatie van win2000 op F5 rammen als ie zegt (gewone screenoutput) 'setup is inspecting your computer' (dit doet ie voor de eigenlijke setup, dus helemaal in het begin)
In het begin gebeurt er dan niks, maar een tijdje later vraagt ie dan wat voor PC je hebt. Selecteer dan 'Standard PC' en dan gaattie verder met APM.

Helpt ook bij TV kaart irq problemen (teringdingen wat irq's betreft)

UNOX: The worst operating system

• moefit
Kan ik dit ACPI nog in APM wijzigen na installatie?? Ik heb dat ding nl. al helemaal draaien behalve het netwerk....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 17 september 2001 15:40 schreef moefit het volgende:
Kan ik dit ACPI nog in APM wijzigen na installatie?? Ik heb dat ding nl. al helemaal draaien behalve het netwerk....
De vierde reactie in deze topic :

[topic=99213/1/50]

Ik heb het zelf ook een keer gedaan, en het werkt. Je hebt wel een grote kans dat APM niet aangezet wordt zodat de PC niet vanzelf uitgaat als je een shutdown doet in Windows.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1