1 fase laadkabel in wallbox pulsar plus 3 fase

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 07:33
Ik heb een wallbox pulsar plus socket (dus zonder vaste laadkabel) 11kw op 3 fase aangesloten. Helaas kan mijn wallbox niet automatisch tussen 1 en 3 fase schakelen om maximaal van de stroom van mijn zonnepanelen te profiteren zoals de wallbox pulsar max kan. Ik kan wel instellen dat mijn auto gaat opladen als ik op 1 fase minimaal 6 ampère zonnestroom heb, en dat hij dan gast aanvullen van het net. Nou vroeg ik me af, of als ik een 1 fase laadkabel ga kopen (bv zoiets ) ik deze zou kunnen gebruiken om op 1 fase te laden met mijn auto. Is er iemand die weet of dit zou werken?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wallbox pulsar plus 11kw 3 fase
Hyundai inster long range
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan op internet niet een sluitend antwoord vinden. De meeste antwoorden gaan over de vraag of je met een auto die alleen op 1 fase kan laden kan laden op een 3 fase laadpaal, maar dat is niet wat ik probeer te doen. Mijn auto kan ook gewoon op 3 fase laden
...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Holy_Jampot op 21-06-2025 14:26 . Reden: Bijgevoegd dat ik een socket heb ]

Beste antwoord (via The_Holy_Jampot op 27-06-2025 18:42)

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Werkt prima

PVoutput

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Werkt prima

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 07:33
Inmiddels getest en het werkt inderdaad. Het enige jammer is dat de wallbox app op deze manier niet snapt dat hij op hoger vermogen dan 1.4 kw kan laden als er meer overschot is. Ook al heb ik meer dat 2kw overschot, blijft hij tijdens het solar chargen op 1.4kw laden