Nieuwe videorecorder voor dreeke :P

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Omdat ik die oude baggerzooi van mij nu wel een beetje onhandig begint te vinden wil ik een nieuwe videorecorder gaan kopen :)

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken om dingen op te nemen die ik later weer ga capturen met een tv kaart.
Met mijn huidige videorecorder heb ik problemen wanneer ik ga capturen, namelijk dat het beeld en geluid na een tijdje niet meer synchroon lopen.
Dit komt doordat de snelheid waarop de band draait beïnvloed wordt door hetgeen wat er op de band staat, en de nieuwe videorecorder moet hier dus geen last van hebben!

Verder moet hij stereogeluid hebben. S-VHS hoeft niet (ik gebruik composite ivm doorschakeling via de audio/video versterker) en 2 scart aansluitingen hoeft niet maar is misschien toch wel handig voor later gebruik.

Mijn budget ligt rond de 600 à 700 gulden. Tenzij ik voor nog meer geld een aanzienlijke verbetering heb.

Wat kunnen jullie mij aanraden waar ik zeker naar uit moet kijken? Bepaalde merken of modellen?
Ik wil in elk geval wel een degelijk apparaat natuurlijk :)
Dus geen Daewoo of GoldStar ofzo ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

S-video aansluiting is toch uitermate prettig als je een TV-in gebruikt. S-video is veel beter in kwaliteit dan composite.

Voor jouw budget kan je het beste een JVC S-VHS 6700 of 7700 halen. Bij de meeste toko's hebben ze die voor 599 tot 699 staan.

Enne.. kwaliteit?
Ik heb een JVC 648, mijn vader heeft toen op mijn aanraden een 668 gekocht. De mijne is 3,5 jaar oud, die van mijn vader 2 jaar. Werken allebei nog als een trein.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ik gebruik composite omdat ik op mijn vesterker ook composite aansluitingen heb, en dan kan ik dus kiezen wat ik op de tv wil zien (pc/video) en kan ook met de video de tv out opnemen enzo zonder kabeltjes te verwisselen snap je :)
en de beeldkwaliteit is naar mijn mening echt heel goed...

oja, wat is het vershil tussen de bovengenoemde 6700 en 7700 ?

en nog een algemeen vraagje, kan ik daar zonder problemen oude videobanden mee afspelen?
ik merk nu namelijk dat als ik banden op sommige andere (oude) video's afspeel dat het geluid een stuk slechter is (niet helder en meer ruis)
dat heeft ermee te maken dat de koppen iets anders zijn afgesteld maar zou dat probleem bij een nieuwe video ook kunnen voor komen?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

6700 en 7700 zijn allebei al weer vervangen door nieuwe modellen, dus op de JVC homepage staan ze al niet meer.

Bij http://www.yourproductinmind.com/ kan je ook de opvolgers voor weinig kopen: HR-s 6850 voor f601, HR-s7850 voor f676.
Die staan wel op de site, inclusief de manuals. http://www.jvc.nl/JvcCons/Nld.html

Deze apparaten zijn speciaal bedoeld voor S-vhs kwaliteit op VHS banden. Okee, das verkooppraat, maar ze hebben er wel aandacht aan besteed.
Je kan in ieder geval alle oude VHS banden afspelen. Wel kan het zijn dat een Longplay (halve snelheid) band opgenomen met een ander merk recorder er niet goed uitziet.
Als de koppentrommel niet goed staat afgesteld kan je hem laten richten door de vakman.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

JVC voor beste beeldkwaliteit en goed geluid, Panasonic voor het best geluid en goed beeld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 16:40 schreef victorvo het volgende:
Bij http://www.yourproductinmind.com/ kan je ook de opvolgers voor weinig kopen: HR-s 6850 voor f601, HR-s7850 voor f676.
da's exclusief BTW :(
maar Super-VHS hoeft van mij niet zo nodig, ik vind het beeld wat ik van videorecorders bij anderen heb gezien al heel mooi en dat was gewoon een HiFi Stereo VHS.
Dus ik denk dat de prijs nogal verschilt wanneer ik een HiFi koop?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Panasonic NV-FJ620 vanaf f 429.

Zoek zelf ook ff verder op www.kieskeurig.nl

Verwijderd

JVC is best goed, (behalve de onze) maar maakt marantz of dat soort merken geen videorecorders?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mmm, ja is dit niet het paard achter de wagen spannen?
Neem direct op je hd op dmv een tv-capture kaart (en een fatsoenlijke processor natuurlijk)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Op maandag 17 september 2001 17:47 schreef Spice het volgende:
Neem direct op je hd op dmv een tv-capture kaart (en een fatsoenlijke processor natuurlijk)
Ja, en laten we dan maar gelijk een 80GB HD erbij nemen. Of een Quad-athlon voor realtime DivX encoding zodat je wat minder hd ruimte nodig hebt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 17:47 schreef Spice het volgende:
Nee dat is niet handig gebleken, vandaar de videorecorder. En mijn oude videorecorder is toch al brak, dus ik kan wel een nieuwe gebruiken.
Op maandag 17 september 2001 17:16 schreef victorvo het volgende:
Panasonic NV-FJ620 vanaf f 429.

Zoek zelf ook ff verder op www.kieskeurig.nl
inderdaad goede reacties op die video, zal eens verder kijken op de site :)

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Diamon had hier laatst ook al een topic over.
'k Heb daar reeds duidelijk mijn mening laten horen: JVC dus! :D
Oké, Panasonic doet 't ook niet slecht, maar JVC zijn nou eenmaal de uitvinders van VHS. ;)
Mijn trots, een JVC HR-D750E, doet 't nu al ruim 12 jaar... :p
De meeste van de overige JVC's die ik heb staan, zijn afgedankt door hun vorige baasjes omdat ze stuk zijn gegaan door slecht behandelen... ;(

Afijn, JVC roeleert ZWAAR! 8-)

...With a touch of magic¿

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Met mijn huidige videorecorder heb ik problemen wanneer ik ga capturen, namelijk dat het beeld en geluid na een tijdje niet meer synchroon lopen.
Dit komt doordat de snelheid waarop de band draait beïnvloed wordt door hetgeen wat er op de band staat, en de nieuwe videorecorder moet hier dus geen last van hebben!
Dreeke leg dit eens uit ? Ik begrijp het niet helemaal ? Beeld en geluid zijn verbonden als jin en jan als jip en janneke als bert en ernie ? Gaat het niet fout bij het mpeg'en ? Dit is een serieuze vraag ik ben erg benieuwd ??

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 23:12 schreef Baklap het volgende:

[..]

Dreeke leg dit eens uit ? Ik begrijp het niet helemaal ? Beeld en geluid zijn verbonden als jin en jan als jip en janneke als bert en ernie ? Gaat het niet fout bij het mpeg'en ? Dit is een serieuze vraag ik ben erg benieuwd ??
De capturekaart is aangesloten op mijn videorecorder. Als ik van bijv. Nederland 1 een stuk capture gaat dat helemaal goed (dus niet van de band af maar gewoon direct).
Als ik van een videoband capture wordt het een ramp (gebruikte video: Minerva MVS440)
Ik krijg tijdens het capturen heel veel verlies van frames.

Als je een videoband gebruikt die veel drop-outs heeft (lijnen over het beeld, etc.) wordt de snelheid van je videoloopwerk beïnvloed en dit wordt weer doorgegeven aan de tv kaart met als resultaat dat het geluid soms wel 10 sec. achterloop op een filmpje van een halve minuut.

Desbetreffende Minerva video is nogal versleten en geeft dus ook slecht beeld.
Gebruik ik nou een andere video (Sony, ook oud, maar wel een stuk beter) dan heb ik zo'n 20 frames verlies over 3 minuten, goed voor bijna een seconde audiovertraging.
Voor perfect resultaat moet dit frames verlies 0 zijn.

in dit topic staan kleine stukjes die ik gecaptured heb:
[topic=229217/1/25]

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ja oke nu begrijp ik het, je capture kaart kan niet zo goed overweg met "sync problemen" dat is trouwens van toepassing op bijna elke kaart ;)

Dank je voor de extra uitleg.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1