Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nillis1985
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-09 17:11
Morgen allemaal - na dagen van proberen moet ik toch concluderen dat ik serieuze hulp nodig heb :) De koelfunctie van mijn warmtepomp slaat maar niet aan. Volgende installatie:

- Viessmann Vitocal 300-G-C12 met NC-box
- Vloerverwarming met 10 groepen op de begane grond
- 5 Jaga strada hybrid LTV's
- Aansturing via Honeywell evohome
- Vitotronic 200 bediening bij de installatie

Nu heb ik simpelweg de functie via evohome omgezet van verwarmen naar koelen sinds dinsdag maar de aanvoertemperatuur van de warmtepomp daalt maar niet onder de 22 graden terwijl het de afgelopen dagen natuurlijk al heel warm geweest is. De gewenste temperatuur ingesteld op 18 graden voor de begane grond en 17 graden voor de 1e verdieping. Er lijkt gewoon flow te zitten in de vloerverwarming.

In de Vitotronic staat natural cooling (helaas) op nee evenals koelperiode.

In de zomer van 2024 werkte het gewoon maar nu nog steeds niet.

Hebben jullie ideeën over hoe dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:43

martijn v o

Certified by Enphase.

op de bedieningsunit van de Viesmann de koeling aanzetten lukt dat niet
Ik vermoed dat hij nu nog op verwarmen staat.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nillis1985
Daar ben ik ook bang voor. Alleen in de Vitotronic 200 (bedieningspaneel) kan ik slechts 3 opties kiezen waar alleen koelen en warm water er niet 1 van is. Zou het kunnen dat mijn installateur dit ten onrechte niet ingesteld heeft als optie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AgGto62_cIiAB42O7kEsn1iBR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBIi6WhXcBBx4pN63fQXOV0q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nillis1985
Hij doet het - hartelijk dank! Had gereduceerd aan staan in de Viessmann app pfff