Mijn vraag
We zitten in het staartje van onze badkamerrenovatie. Ik heb in de badkamer een ‘domme’ spiegel met led. Helaas niet met touch. Nu loopt er een dimmer naar de lamp in het plafond (helemaal links foto). De spiegel zit op een andere streng met het stopcontact en de vloerverwarming. Nu hebben we een stopcontact opgeofferd voor een schakelaar omdat je anders de spiegel niet kan aansturen (links direct naast spiegel).
Ik zit nu te denken aan een andere oplossing, namelijk met een hue wall switch die ik nog heb liggen. Ik zat te denken aan de volgende oplossing:
- dimmer eruit van plafondlamp en vervangen door dubbele pulsdrukker.
- hue switch erachter
- andere schakelaar terug naar stopcontact omvormen.
- in de inhouwdoos achter de spiegel moet dan nog een module komen die met de wall switch kan communiceren. Zo kunnen we met 1 dubbele schakelaar alles aansturen.
Ik zou zelfs nog een infraroodsensor kunnen plaatsen voor snachts.
Zie ook onderstaande foto (let niet op rommel, moet nog gekit worden.
Daarom heb ik de volgende vragen:
- is dit een goede oplossing of zijn er betere?
- wat voor module zou ik moeten hebben achter de spiegel om het samen te laten werken met hue bridge en wall switch?
- werkt zo’n infrarood sensor wanneer je met meerdere mensen in de badkamer bent en 1 gaat eruit?
- is het slimme schakelmateriaal bestand tegen vochtige ruimtes zoals badkamer?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue
We zitten in het staartje van onze badkamerrenovatie. Ik heb in de badkamer een ‘domme’ spiegel met led. Helaas niet met touch. Nu loopt er een dimmer naar de lamp in het plafond (helemaal links foto). De spiegel zit op een andere streng met het stopcontact en de vloerverwarming. Nu hebben we een stopcontact opgeofferd voor een schakelaar omdat je anders de spiegel niet kan aansturen (links direct naast spiegel).
Ik zit nu te denken aan een andere oplossing, namelijk met een hue wall switch die ik nog heb liggen. Ik zat te denken aan de volgende oplossing:
- dimmer eruit van plafondlamp en vervangen door dubbele pulsdrukker.
- hue switch erachter
- andere schakelaar terug naar stopcontact omvormen.
- in de inhouwdoos achter de spiegel moet dan nog een module komen die met de wall switch kan communiceren. Zo kunnen we met 1 dubbele schakelaar alles aansturen.
Ik zou zelfs nog een infraroodsensor kunnen plaatsen voor snachts.
Zie ook onderstaande foto (let niet op rommel, moet nog gekit worden.
Daarom heb ik de volgende vragen:
- is dit een goede oplossing of zijn er betere?
- wat voor module zou ik moeten hebben achter de spiegel om het samen te laten werken met hue bridge en wall switch?
- werkt zo’n infrarood sensor wanneer je met meerdere mensen in de badkamer bent en 1 gaat eruit?
- is het slimme schakelmateriaal bestand tegen vochtige ruimtes zoals badkamer?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue
:strip_exif()/f/image/kpBx5M46NBZq8NIGkYhOa4Xx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door chris83 op 20-06-2025 22:12 ]