Ik heb een nieuwe Windows Laptop aangeschaft tbv HAOS.
Een Asus BR1102CG-N00084XA met Intel N100.
Via deze tutorial HAOS geinstalleerd, maar ik krijg het niet aan de praat.
Nadat ik de eerste keer de HAOS image op de SSD had geflashed kwam ik bij het opstarten in een GNU Grub commander, en daar kwam ik niet meer uit.
Wederom via een Ubuntu stick de HAOS image geflashed, maar nu eerst de SSD geformateerd en oude partities verwijder, maar daarna is de hele SSD niet meer zichtbaar in het BIOS..
Na meerdere pogingen zie ik nu de SSD weer, en zijn alle oude windows partities verwijderd.
Alleen bij opstarten kom ik wederom in de GNU Grub commander.
Ik kan nu n het BIOS wel de opstart partitie vinden en kiezen: '\EFI\BOOT\bootx64.efi'.
Maar HAOS starten lukt dus niet.
Wat doe ik fout, en hoe krijg ik HAOS aan de praat?
Een Asus BR1102CG-N00084XA met Intel N100.
Via deze tutorial HAOS geinstalleerd, maar ik krijg het niet aan de praat.
Nadat ik de eerste keer de HAOS image op de SSD had geflashed kwam ik bij het opstarten in een GNU Grub commander, en daar kwam ik niet meer uit.
Wederom via een Ubuntu stick de HAOS image geflashed, maar nu eerst de SSD geformateerd en oude partities verwijder, maar daarna is de hele SSD niet meer zichtbaar in het BIOS..
Na meerdere pogingen zie ik nu de SSD weer, en zijn alle oude windows partities verwijderd.
Alleen bij opstarten kom ik wederom in de GNU Grub commander.
Ik kan nu n het BIOS wel de opstart partitie vinden en kiezen: '\EFI\BOOT\bootx64.efi'.
Maar HAOS starten lukt dus niet.
Wat doe ik fout, en hoe krijg ik HAOS aan de praat?