slaat werkelijk nergens op

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Net gezien, winkel in de buurt: AMD Thunderbird 1400, fl 365,- (Terwijl de TB1200 fl 370 was!)
Daar schrok ik nogal van. Toen heb ik even de pricewatch erbij gepakt. Wat denk je: het verschil tussen Athlon 1000 en Athlon 1400 (topmodel) bedraagt maximaal fl 75!

Waarom doet AMD zich dit aan? Wat zijn dit voor prijzen? Gewoon de snelste AMD chip voor het bedrag dat de FCPGA converter van m'n celeron ongeveer gekost heeft :P ;)

(ok da's een beetje overdreven, maar toch.... en dan te bedenken dat Intel onverstoord hun top-consumenten-model op fl 2000,- laat staan...)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
op deze manier probbert AMD zichzelf nog steeds verder te markt in te penetreren, gelukkig werkt dat ook....

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

beter toch :P

• mr_a
gelukkig wel :), maar jammer dat intel niet meedoet ;'(
wat ik namelijk liever heb is dat die P3 1 ghz ook fl 365 zou kosten, dan zat die al lang in mijn systeempje....

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Bezulba
  • Laatst online: 09:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah maar hoe lang kunnen ze dat volhouden? ze hebben nog steeds een veel lagere verkoop dan intel, en hun marge is nou ook niet om naar huis te schrijven.

blup

• mr_a
Intel gaat ook heel goed de laatste tijd (niet alleen kwa geld maar ook hun producten zijn goed)

Verwijderd

Goede yields?

Verwijderd

als ze er wel eens een marge op hebben zitten want volgens mij maken ze er nu nog alleen maar verlies mee.........ik hoop dat ze er wat aan doen (wel slecht voor ons) omdat er anders zodadelijk geen amd meer is........want het is niet echt een financieel gezondbedrijf.......

llama

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 14:51 schreef mr_a het volgende:
wat ik namelijk liever heb is dat die P3 1 ghz ook fl 365 zou kosten, dan zat die al lang in mijn systeempje....
Nog even geduld....

• mr_a
Op maandag 17 september 2001 14:55 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Nog even geduld....
ik heb er weinig vertrouwen in.... de P3-1000 is sinds januari ofzo niet echt goedkoper geworden. Damn, ik had hem gewoon toen moeten kopen, dan had ik er al die tijd van kunnen profiteren :(.

(Maar ik ga hem dus NIET voor de huidige prijs kopen, en over 3 mnd wordt hij volgens Intel niet meer gemaakt...)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 14:51 schreef mr_a het volgende:
Wat dacht je hiervan dan???
Intel Pentium 4 1,4GHz (Socket 423) FL 299,- :7

• mr_a
Op maandag 17 september 2001 15:00 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Wat dacht je hiervan dan???
Intel Pentium 4 1,4GHz (Socket 423) FL 299,- :7
jamaar die is niet tof (langzaam >:) )

• mr_a
Beetje P4 moet toch wel 2 GHz hebben voordat 'ie leuk presteert. Anders betaal je alsnog duizenden guldens voor 'n nieuw systeem zonder dat 'ie echt snel is.... :(

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 15:14 schreef mr_a het volgende:
Beetje P4 moet toch wel 2 GHz hebben voordat 'ie leuk presteert. Anders betaal je alsnog duizenden guldens voor 'n nieuw systeem zonder dat 'ie echt snel is.... :(
Weet je wat je doet? Je verkoopt die mooie Radeon ViVo aan mij, pleurt dat AX6B mobo in de vuilnisbak, schaft een ECS (ofzoiets) mobo aan met SIS chipset (f190,-) + Athlon 1400 en dat gaat lopen als een trein. Koopt er een GeFarce3 bij en je zit weer helemaal op de goede weg!

Verwijderd

Ehm, de P4 1.4 is gewoon snel hoor. De athlon is sneller, da's waar maar dat maakt de P4 nog niet langzaam.

90% van de thuisgebruikers heeft aan een PIV 1.4 genoeg om lekker te kunnen werken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het grote probleem voor AMD is dat de P4 zo goedkoop is. Daarom hebben ze dus die model-ratings nodig zodat ze de prijs weer kunnen opkrikken. De consument snapt anders niet dat een Athlon 1,4GHz duurder kan zijn dan een P4 op 1,4GHz.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 03:03 schreef hezik het volgende:
90% van de thuisgebruikers heeft aan een PIV 1.4 genoeg om lekker te kunnen werken.
90% van de thuisgebruikers heeft aan een PIII/Duron op 700 Mhz of zo al meer dan genoeg.

Behalve voor de nieuwste games en Content-Creation zooi e.d. zijn alle CPU's van vandaag de dag overkill. Om een brief te typen heb je geen Gigahertz nodig :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Wat ze bij AMD ook wel beter hadden kunnen doen is e reclame. Elke idioot weet wat een pantium is, maar bij thunderbird is dit niet het geval. Is ook 1 van de redenen waarom mensen bij Vobis gaan vragen naar een Pentium en niet naar een Thunderbird

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Ohw ergens op Kicken.com staat zo'n reclame van AMD vs. Intel P!!!

zoek wel even.

Dit is 'em.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 09:49 schreef Maarten N. het volgende:

zoek wel even.

Dit is 'em.
Grappige reclame ;)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Zelfmoordpolitiek.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 09:49 schreef Maarten N. het volgende:

zoek wel even.

Dit is 'em.
Cool. :)
Pagina: 1