Beste tweakers, na 9 jaar wil ik weer een nieuwe game pc bouwen waar ik lang mee vooruit kan. De build hieronder zal uiteindelijk zijn voor lang op 1440P kunnen spelen (nu nog 2 1080p schermen). Ik heb wat onderzoek gedaan en daarmee bij deze beeld uitgekomen, alleen ben ik na 9 jaar niet helemaal zeker of dit de beste onderdelen zijn van nu en of ze nog compatibility problemen opleveren. (Volgens meerdere checkers in ieder geval niet)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P, met alle mogelijke spellen. Dus triple A games die veel vergen tot strategie spellen die minder nodig hebben zoals AOE3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum is 2500€, het liefste blijf ik daar onder omdat ik met een paar maanden een nieuwe 1440P scherm wil aanschaffen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik erg belangrijk vind is dat een systeem stil is (nu heb ik bijvoorbeeld de
Fractal Design Define R5 Zwart. En het systeem moet wifi goed ondersteunen omdat ik geen kabel kan krijgen in de ruimte waar de PC staat.
Verder hoeft het niet zo flashy en RGB te zijn, vandaar ook de gekozen behuizing.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of ik zo de juiste keuzes heb gemaakt, of dat er overduidelijke verbeteringen mogelijk zijn. En of alles op deze manier goed samenwerkt en in elkaar valt te zetten.
De Game-PC configuratie die ik nu heb samengesteld is hieronder te vinden:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P, met alle mogelijke spellen. Dus triple A games die veel vergen tot strategie spellen die minder nodig hebben zoals AOE3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum is 2500€, het liefste blijf ik daar onder omdat ik met een paar maanden een nieuwe 1440P scherm wil aanschaffen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik erg belangrijk vind is dat een systeem stil is (nu heb ik bijvoorbeeld de
Fractal Design Define R5 Zwart. En het systeem moet wifi goed ondersteunen omdat ik geen kabel kan krijgen in de ruimte waar de PC staat.
Verder hoeft het niet zo flashy en RGB te zijn, vandaar ook de gekozen behuizing.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of ik zo de juiste keuzes heb gemaakt, of dat er overduidelijke verbeteringen mogelijk zijn. En of alles op deze manier goed samenwerkt en in elkaar valt te zetten.
De Game-PC configuratie die ik nu heb samengesteld is hieronder te vinden:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 386,- | € 386,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 238,01 | € 238,01 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 889,- | € 889,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Charcoal Black | € 150,99 | € 150,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 55,- | € 55,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,99 | € 115,99 |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 124,51 | € 124,51 |
Totaal | € 2.169,40 |
Alvast bedankt voor het meedenken!
I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar