Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoineWillems
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07 17:28
Aangezien ik op een eerdere melding geen reactie kreeg, plaats ik dit bericht opnieuw. Hopelijk dat er iemand met de juiste ervaring is die hier iets op weet.

Allen, ik ben op zoek naar een topic in zake een goodwe omvormer in combinatie met hun GM1000 smart meter waarbij ik de( standaard) bekabelde verbinding graag via mijn thuis WiFi netwerk wil laten gaan. Althans dat is de oplossing die ik nu aan het uitwerken ben. Reden is dat de afstand tussen de meterkast (waar de GM1000 Smart meter geplaatst is) te groot is tot de Goodwe omvormer.
Ik heb inmiddels een USR-W600 (server) geinstalleerd bij de omvormer en een USR-W610 (client) bij de GM1000. Deze zetten het seriele RS-485 signaal om (transporteert over) in een Wifi signaal. Goodwe after sales heeft overigens nog geen alternatief geboden.
De beide USR Devices zijn actief, de lampjes op de smart meter lijken te reageren, maar een Smart Mater CT-scan vanuit de omvormer faalt telkens. Er lijkt (me) dat er een communicatieproblemen is wat op verkeerde instellingen duidt. Is er iemand die dit ook heeft onderzocht die ervaring en/of een oplossing heeft?

Of wellicht is er een andere oplossing om de grote afstand te overbruggen; wellicht andere devices oid.
Ik houd me aanbevolen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Hoe heb je die gateways nu geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoineWillems
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07 17:28
@jeroen3 De USR-W600 zit op de GM1000 aangesloten. Deze heeft een eigen IP adres.
De USR-W610 zit op de Goodwe omvormer, ook een eigen IP adres.
Baudrate: 9600
Parity: none
Data bits: 8
Stop bits: 1
RS485 staat ingesteld.
De W610 kijkt naar het IP adres van de W600 (zit aan de Inverter).
Beide ingesteld op STA-mode.
Via Chatgpt was het advies de W600 als SERVER en de W610 als CLIENT.
Ben benieuwd wat er anders/beter kan...