Hoi,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Mijn wasmachine produceert sinds kort een hevige verbrande geur bij het draaien. Het gaat om een Miele Meteor V 5745 of een W 5445 WPS (je vraagt je af: waarom ben ik zo vaag over het model. Ik heb deze wasmachine tweedehands gekocht. Op de wasmiddellade staat Meteor V 5745 en aan de binnenkant van de deur staat W 5445 WPS. Geen idee welke correct is. Misschien ook wel een teken dat er het nodige is "gerommeld" met dit apparaat voordat het mijn huis in kwam).
In eerste instantie dacht ik aan een versleten v-snaar/distributieriem. Maar deze lijkt in orde te zijn.
Vervolgens heb ik de koolstofborstelbehuizing van de motor gehaald. De geur is duidelijk afkomstig van de koolstofborstels. De borstels zien er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/ELVn5MNXZuPXOO3odL39BtK2.jpg?f=fotoalbum_large)
De borstel linksboven is normaal gesleten. Maar de borstel rechtsonder is heel onregelmatig versleten, zie deze detailfoto:
:strip_exif()/f/image/iViJ4htQ2yH94ZZfTplYEZIT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt me in ieder geval niet normaal.
Verder ziet het anker er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/OgXBE6wYUaWnPBLA5fFr8OdV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/it3aWYFgw0UhWEeufURZU22l.jpg?f=fotoalbum_large)
Er lijkt sprake van een beschadiging en/of onregelmatige slijtage.
Vragen:
- wat is hier aan de hand?
- is dit nog te repareren / de moeite van het repareren waard?
- zo ja, hoe? kwestie van koolstofborstels vervangen? Of is hier meer aan de hand?
Alvast mijn grote dank voor jullie expertise.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Mijn wasmachine produceert sinds kort een hevige verbrande geur bij het draaien. Het gaat om een Miele Meteor V 5745 of een W 5445 WPS (je vraagt je af: waarom ben ik zo vaag over het model. Ik heb deze wasmachine tweedehands gekocht. Op de wasmiddellade staat Meteor V 5745 en aan de binnenkant van de deur staat W 5445 WPS. Geen idee welke correct is. Misschien ook wel een teken dat er het nodige is "gerommeld" met dit apparaat voordat het mijn huis in kwam).
In eerste instantie dacht ik aan een versleten v-snaar/distributieriem. Maar deze lijkt in orde te zijn.
Vervolgens heb ik de koolstofborstelbehuizing van de motor gehaald. De geur is duidelijk afkomstig van de koolstofborstels. De borstels zien er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/ELVn5MNXZuPXOO3odL39BtK2.jpg?f=fotoalbum_large)
De borstel linksboven is normaal gesleten. Maar de borstel rechtsonder is heel onregelmatig versleten, zie deze detailfoto:
:strip_exif()/f/image/iViJ4htQ2yH94ZZfTplYEZIT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt me in ieder geval niet normaal.
Verder ziet het anker er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/OgXBE6wYUaWnPBLA5fFr8OdV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/it3aWYFgw0UhWEeufURZU22l.jpg?f=fotoalbum_large)
Er lijkt sprake van een beschadiging en/of onregelmatige slijtage.
Vragen:
- wat is hier aan de hand?
- is dit nog te repareren / de moeite van het repareren waard?
- zo ja, hoe? kwestie van koolstofborstels vervangen? Of is hier meer aan de hand?
Alvast mijn grote dank voor jullie expertise.