tp link er605 met ziggo en odido (port forwarding)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan20091
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 01-07 16:37
Beste forum leden.

Wie kan mij helpen met het instellen van een tp link er605.
Ik heb momenteel een odido glasvezel aansluiten en een ziggo abonnement.
De TP Link kan met dual lan worden ingesteld.
Dit is ook gelukt ik had beide internet aansluitingen erop zitten.
Dit werkte ik had zelf met speedtest de totale snelheid van de twee providers.
Alleen maak ik ook gebruik van een synology nas en ip camera's.
Deze wil ik ook vanaf buitenaf kunnen bereiken.
Maar daar gaat het mis, via de modem van odido en ziggo werkt dit prima.
Maar als ik deze koppel aan de TP link ER 605 kan ik de gewenste poorten niet meer open krijgen.
Ik heb wel de portforwarding gevonden op de tp link er 605 echter werkt dit niet als ik poorten open zet.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met andere ip adressen, via de ziggo moden en odido modem had ik als ip adres 192.168.178.1 met dhcp 192.168.178.100 - 192.168.178.200.

Bij de TP link is dit 192.168.0.1 met dhcp 192.168.0.100 - 192.168.0.200.
De aparaten die ik vanaf buitenaf wil benaderen geef ik een vast ip adres.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je nu zowel een Ziggo modem als een Odido modem met daarachter pas de ER605?

De beste optie is de Ziggo modem in bridge (zetten) en de Odido modem van vier hoog naar beneden sodemieteren, uuuh ik bedoel afkoppelen :+

Je stelt wan1 (Odido) in met VLAN300 en DHCP en de Ziggo op wan2 ook met DHCP, je zou dan op beide poorten een publiek IP moeten krijgen (dus geen 192.x.x), DAARNA ga je aan de LAN zijde pas aan de slag met port forwards.

Anders moet je de forwards op 3 plekken maken: op de Odido modem naar het IP van de wan1 van ER605, op de Ziggo modem naar het IP adres van wan2 van ER605 EN ook nog op de ER605 naar het IP van de client waar de forward voor bedoeld is.

P.S. Ik neem aan dat je Odido glasvezel hebt en geen DSL, anders moet je een DSL bridge modem kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 19-06-2025 21:31 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan20091
Je bedoelt de odido modem er volledig tussenuit halen en de TP link rechtstreeks aansluiten op de media convector?

Ziggo modem heb ik een bridge modus gezet en deze verbonden met de TP-LINK dit werkt alvast!

Ik heb inderdaad odido glasvezel internet.

Bedankt alvast voor het helpen, daarmee kom ik alvast weer een stap verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:41
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je die aansluitingen van die twee providers beiden gelijktijdig wilt gebruiken ander heeft een dual wan router en twee providers geen nut.

Zoals je al constateerde krijg je van die twee providers een verschillend subnet.
Die er605 router maakt er dan weer een eigen subnet van voor jouw lan, kies daar wel een ander subnet dan die van je providers.
Verder moet je in zowel die Ziggo router als in die Odido router port forwarding instellen naar het wan ipadres van die er605 en in die er605 moet je een port forwarding instellen naar je Synology Nas.
Ook heb je twee keer DDNS nodig om een vast Ip Adres van buiten te krijgen waar je naar kunt verbinden.

Overigens kun je ook voor alleen toegang vanaf het internet maar een ISP gebruiken en voor normaal gebruik vanaf je lan naar het internet beiden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan20091
Ik heb even gekeken naar het ziggo modem die nu in Bridge modus staat.
Daar kan ik verder geen portforwarding instellen, ik ga er vanuit dat dit nu volledig door de tp-link geregeld moet worden.
Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om bepaalde poorten vanaf buiten af bereikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 10:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Als het ziggo modem in bridge staat kun je ook niet forwarden, alles staat 1 op 1 transparant doorgezet.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Arjan20091 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:49:
Ik heb even gekeken naar het ziggo modem die nu in Bridge modus staat.
Daar kan ik verder geen portforwarding instellen, ik ga er vanuit dat dit nu volledig door de tp-link geregeld moet worden.
Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om bepaalde poorten vanaf buiten af bereikbaar te krijgen.
Correct, in bridge doet je Ziggo modem niets meer, behalve mediaconverter spelen van coax naar ethernet en het publieke IP staat nu op je ER605.

Voor Odido doe je dat door de kabel van de media converter in de ER605 te steken en die interface aan de ER605 op VLAN300 en DHCP en heb je beide lijnen volledig via je ER605 lopen. Als een port forward dan nog niet werkt staat forward je verkeerd of staat de firewall op het betr. apparaat dicht.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan20091
ik heb de mediaconvector ook gekoppeld aan de TP link, dit werkt ook goed.
Met de speedtest zie ik nu de totale snelheid van de 2 providers samen komen.

De port forwarding ging werken toen ik de media convector had gekoppeld.
Als test heb ik deze later nog even eraf gehaald en toen nog een keer getest.
Dit werkte toen nog steeds.

Wel apart dat het nu opeens wel lijkt te werken, ik hou het in de gaten verder.
Ook met de port check op internet staan de gewenste poorten open.

Fijn dat jullie me zo geholpen hebben, bedankt!
Pagina: 1