Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soreto
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 20:17
Hallo Tweakers,

Mijn oude trouwe Samsung TV uit 2012 begint het te begeven (zwarte lijnen in beeld), deze moet dus vervangen worden.. alleen zie ik dat vrijwel alle TV's nu "smart" zijn. Ik zal er niet over uitweiden, maar ik beperk het aantal "smart" producten in mijn leven het liefst tot een minimum en een smart TV heb ik nul behoefte aan.

In feite wil ik gewoon een veredelde monitor met audio, een aantal HDMI inputs en afstandbediening.

Ik zoek een bescheiden 32 inch toestel, minimaal full HD in de prijsklasse tot circa €600,- .

Bestaat zoiets nog anno 2025? Ik kan het niet vinden in ieder geval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Is 2e hands geen optie? Dan heb je al meer keuze omdat de apps dan al verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

En waarom geen monitor?
veel TV's zjn groot. Maar 32" is prima te vinden in monitor land.

Met een audio uit en wat speakers heb je je audio.
Sommige hebben mogelijk ook 2 hdmi in. En anders een HDMI kastje er tussen.

TV's zijn gewoon smart nu.
Die optie die je dan hebt is niet aansluiten op LAN/Wifi en de apps nooit gebruiken.

Dan gebruik je alleen de HDMI ingang.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Wel even checken of de tv opstart op het kanaal waarmee je'm uit zet. Er zijn dus tv's die dat niet doen. (Ik heb dat als mental note omdat ik mijn tv ook alleen aan en uit zet, hdmi 1 is alles wat ik nodig heb. Mocht hij ooit stuk gaan)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soreto
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 20:17
DarkSide schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:11:
En waarom geen monitor?
veel TV's zjn groot. Maar 32" is prima te vinden in monitor land.

Met een audio uit en wat speakers heb je je audio.
Sommige hebben mogelijk ook 2 hdmi in. En anders een HDMI kastje er tussen.

TV's zijn gewoon smart nu.
Die optie die je dan hebt is niet aansluiten op LAN/Wifi en de apps nooit gebruiken.

Dan gebruik je alleen de HDMI ingang.
Een monitor met soundbar zou prima zijn, maar het punt is dan de afstandsbediening. Ik wil het toestel namelijk wel op afstand kunnen in- en uitschakelen, volume aanpassen en kunnen schakelen tussen de verschillende HDMI aansluitingen.

Er schijnen ook commerciële TV's te zijn, voor in winkels/horeca/hotels. Dat zijn doorgaans wel domme toestellen. Maar waar koop je zo'n ding als particulier? En alles wat profi/business is betaal je ook een premium voor denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_eY-crVAYFq4T85VcongOPOFc4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/C4dktGErxQw2XcmeOOULPCCS.png?f=user_large
deze filter in de pricewatch gezien?

categorie: Televisies

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Ah een nieuwe eis.
Maar hoe wil je tv kijken? Is dat via een exttern kastje?
Daar zit wel een AB bij.

Monitoren hebben geen CEC of zo. Dus aan/uit wordt hem niet
Of HDMI switchen (samsung heeft volgens mij wel iets met een AB. maar is vlgns mij al een monitor met tizen er op)

Die coomercial tv's etc. Voorbeeld voor dsplay stores.
Vraag me af of daar wel iets van CEC op zit. Zodat je je geluid kunt bedienen

VOlgens mij dus. SmartTV zonder netwerk.

@bonzz.netninja wist ik niet. Zijn er nog meer dan ik dacht.
Zo vlug te zien wel oud en HD ready.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 19-06-2025 20:34 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
Als je je nieuwe tv niet aan internet hangt dan is 'ie toch ook niet "smart"? Zo los ik het op met mijn LG G4.

[ Voor 7% gewijzigd door Tommiiee op 19-06-2025 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kan een LG-televisie nog verder "dom" maken door er een conventionele infraroodafstandsbediening bij te kopen en de Magic Remote op te bergen. De gebruikersinterface verandert behoorlijk als je een conventionele afstandsbediening gebruikt, het home-scherm komt bijvoorbeeld niet meer in beeld.
Pagina: 1