Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige PC (specs hieronder) is inmiddels weer zo'n 6 jaar oud. Tijd om de boel weer eens compleet te vervangen.
De pc gaat vooral gebruikt worden voor games (Path of Exile, Elden Ring, Dota en indie games) en software development (C#, Python, docker containers).
Idealiter worden deze games (en toekomstige) in 1440P & 144Hz gespeelt, maar dit is geen vereiste. 1080P & 144Hz is ook meer dan acceptabel.
Huidige systeem:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max van 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld de huidige PC specs.
Het zou mooi meegenomen zijn als ik daar onderdelen van kan hergebruiken, ik vermoed dat alleen de voeding hiervoor in aanmerking komt. Want in de kast gaat de 9070XT (helaas) niet in passen zeker niet als de front fans geinstalleerd zijn.
De storage gaat ook mee - mogelijk dat de Toshiba 240Gb achterblijft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornaamste eis is dat er een pc wordt aangeschaft welke weer een jaar of 5+ mee gaat.
Ik ben dan ook niet van plan om componenten tussentijds te upgraden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien er wat ruimte is ten opzichte van het maximale budget (het hoeft overigens niet op
)
Graag feedback/suggesties op het lijstje of er iets aangepast moet/kan worden en of er beter te krijgen is met het idee dat de pc weer 5+ jaar mee "moet" gaan en er tussentijds geen hardware aanpassingen gedaan zullen worden.
De huidige PC (specs hieronder) is inmiddels weer zo'n 6 jaar oud. Tijd om de boel weer eens compleet te vervangen.
De pc gaat vooral gebruikt worden voor games (Path of Exile, Elden Ring, Dota en indie games) en software development (C#, Python, docker containers).
Idealiter worden deze games (en toekomstige) in 1440P & 144Hz gespeelt, maar dit is geen vereiste. 1080P & 144Hz is ook meer dan acceptabel.
Huidige systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Ventus OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 95,25 | € 95,25 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Intel 660p 1TB | € 148,04 | € 148,04 |
1 | SSD's | Toshiba Q300 (19nm) 240GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 243,29 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max van 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld de huidige PC specs.
Het zou mooi meegenomen zijn als ik daar onderdelen van kan hergebruiken, ik vermoed dat alleen de voeding hiervoor in aanmerking komt. Want in de kast gaat de 9070XT (helaas) niet in passen zeker niet als de front fans geinstalleerd zijn.
De storage gaat ook mee - mogelijk dat de Toshiba 240Gb achterblijft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 194,99 | € 194,99 |
1 | Moederborden | ASRock B850M-X R2.0 | € 116,- | € 116,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 720,99 | € 720,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,69 | € 32,69 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 118,99 | € 118,99 |
Totaal | € 1.449,36 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornaamste eis is dat er een pc wordt aangeschaft welke weer een jaar of 5+ mee gaat.
Ik ben dan ook niet van plan om componenten tussentijds te upgraden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien er wat ruimte is ten opzichte van het maximale budget (het hoeft overigens niet op
Graag feedback/suggesties op het lijstje of er iets aangepast moet/kan worden en of er beter te krijgen is met het idee dat de pc weer 5+ jaar mee "moet" gaan en er tussentijds geen hardware aanpassingen gedaan zullen worden.