Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:58
Ik ben op zoek naar enige validatie van wat ik tot nu toe gevonden hebt.
Top als jullie daar wat gedachten over kunnen delen.

Mijn use case:
Op zoek naar een projector om voornamelijk met PS5 te gamen in een vrij donkere kamer.
Zou fijn zijn als ik met minimale lag tussen beeld en geluid ook mijn Sonos Playbase kan gebruiken.
Gezien lag en Hz zal 4K output minimaal gebruikt worden, daarvoor is Full HD meer dan prima.
Ik verwacht films te kijken via de PS5 streaming apps.
Qua budget: hoe verder onder de € 1.800, hoe beter uiteraard.

Must haves
- Full HD met 120 hz (gezien max. output van PS5 met HDMI 2.0 in combi met acceptable lag)
- Low lag (Onder 30ms)
- Short Throw (vanwege ruimte)
- >3000 ANSI Lumen (zodat deze ook engiszins op andere plekken bruikbaar is met iets meer licht)

Huidige front runner:
- Optoma GT2000HDR (€ 1.000)
Product specificaties van Optoma

Andere op de lijst:
- BenQ TK710STi (4K voor films, maar wel 700 euro duurder, ziet er wel top uit)
- XGIMI Halo+ (Leuk qua mobiliteit, maar lever teveel in met lumen)
- BenQ X500i (4K voor films en Android TV, SPDIF, maar wel 500 euro duurder)

Waar ik graag reflectie op heb:
> Kan ik met de juiste converter prima het geluid en beeld scheiden van PS5 of projecter en naar de Sonos door lussen? Zonder veel impact op lag of dan wel de synchronisatie van beeld en geluid.

Ik was deze van JTech Digital van plan: 4K 60hz HDMI Audio Extractor with Optical and 3.5mm outputs

> Zou deze beamer de use case prima passen?
Iemand wellicht ervaringen met de GT2000HDR van Optoma?

> Heeft iemand anders goede ervaringen met andere beamers die bij deze use case passen?

Super als jullie enige reflectie hebben, thanks alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door PaulBloem op 19-06-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor aankoopadvies hebben we een apart forum. Ik verplaats dit bericht derhalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:58
Ter vervolg van het verhaal...

Uiteindelijk voor de BenQ TK710STi gegaan.
Toch 4K gekozen gezien m'n vrouw het ook zeker zag zitten om films en series op de muur te kijken vanuit bed. En heeft nog steeds minimale lag op HD stand.

Heb nu een mobiel kleine TV kast dat ik kan rollen van de slaapkamer naar de werkkamer waarin de PS5 en switch en Sonos Playbase in zit. Mooi wisselen zo tussen gamen en films kijken zonder de andere te storen als het moet (vandaar de verschillende kamers).